Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Vyskúšali sme si novú generáciu modelu Hyundai i30

Hyundai i30 prešiel zásadnými zmenami. Pri prvom pohľade si poviete, že je jeho dizajn vari až príliš uhladený. Pri druhom si uvedomíte, že automobilke otvára cestu ku konzervatívnej (čítaj solventnej) klientele. Cieľovú skupinu auta prezrádzajú aj široké možnosti sériovej a príplatkovej výbavy.

Hyundai i30.3  Hyundai i30.2

Na prvé zoznámenie sa s novinkou sme vycestovali do Španielska. Teplé slnko sa síce  nekonalo, no to nič nezmenilo na tom, že čas strávený za volantom novej generácie Hyundai i30 bol veľmi zaujímavý a aj príjemný.

K dizajnu, s ktorým sme sa mali možnosť zoznámiť už počas statickej prezentácie, iba zopár slov. Auto ako celok pôsobí vyvážene, v porovnaní s predchádzajúcou generáciou o poznanie konzervatívnejšie. Prednej časti vozidla dominuje primerane veľká predná maska a reflektory osadené LED technikou. LED diódy sú použité aj v zadných skupinových svetlách. Napriek tomu, že táto technika umožňuje vytvárať takmer ľubovoľné tvarové kreácie, dizajnéri vytvorili vkusné a funkčné dielko, ktoré z pohľadu bezpečnosti umiestnili do optimálnej výšky. Celkový charakter karosérie, vrátane toho svetelného, je preto pre mňa nadčasový, vďaka čomu bude auto pomaly starnúť.

Hyundai i30.12  Hyundai i30.13

Konzervatívny charakter karosérie plynule pokračuje aj v kabíne. Citeľné zlepšenie badať nielen na použitých materiáloch a dielenskom vypracovaní ale aj v celkom dizajnovom stvárnení kabíny. Na masívny prechod na dotykové displeje sa dizajnéri zlákať nenechali, a tak budete mať k dispozícii napríklad klasické ovládanie klimatizácie. Výrazný posun cítiť aj na rozmiestnení ovládacích a informatívnych prvkov. Všetko je tam, kde by ste to čakali, a tak si na toto auto zvyknete veľmi rýchlo. Ovládacie prvky sú tiež dostatočne veľké. Multimediálne služby, vrátane navigácie, sú k dispozícii na 8-palcovom dotykovom displeji umiestnenom uprostred. Toto umiestenie umožňuje jeho dobrú čitateľnosť a  prístupnosť pre vodiča aj spolujazdca.

Hyundai i30.4  Hyundai i30.5

Ku komplexnému balíku prvkov aktívnej a pasívnej bezpečnosti automobilka do tejto triedy automobilov posunula aj veľmi praktické a príjemné prvky komfortu ako napríklad vyhrievané a odvetrané sedadlá a vyhrievaný volant. Ak k tomu pripočítame elektricky ovládané sedadlá, ktoré môžu byť čalúnené na pohľad aj posed príjemnou perforovanou kožou, otvára si Hyundai i30 cestu aj ku klientom, ktorí hľadajú luxusný pocit z kabíny vozidla.

Hyundai i30.6

Hyundai i30.7  Hyundai i30.8

Hyundai i30.10  Hyundai i30.9

Za volantom

Bude charakter jazdy korešpondovať s kvalitatívnym posunom auta? Na úvod sme do rúk dostali kľúče od špičkovej motorizácie. Nový prepĺňaný štvorvalec má objem 1,4 litra a maximálny výkon 103 kW (140 k). Motor spolupracoval s klasickým šesťstupňovým manuálom. Od prvých kilometrov je to komfortná kombinácia. Motor má s autom ľahkú prácu, na pokyn plynovým pedálom reaguje bez zaváhania. So svižnou jazdou korešponduje podvozok s viacprvkovou zadnou nápravou. Komfortne vás prenesie cez nerovnosti na ceste, v zákrutách sa auto nakláňa minimálne. Po prestávke presadáme do auta, ktoré má pod prednou kapotou prepĺňaný trojvalec 1,0 T-GDI s maximálnym výkonom 88 kW (120 k). V meste je to čiperné zvezenie, dobre zvláda aj okresné cesty. Zrýchľovanie pri diaľničnom tempe je pre motor už limitom, kde objem skrátka cítiť. Úprimne však musím uznať, že vo mne ešte doznievali dojmy z vydareného nového štvorvalca. Na druhý deň sme dostali auto s výbornou kombináciu motora 1.4 T-GDI a sedemstupňovej dvojspojkovej automatickej prevodovky 7DCT. A táto kombinácia, spolu s luxusným interiérom ukázala, že nová generácia Hyundai i30 má čo ponúknuť aj veľmi náročným zákazníkom. Spolupráca motora a prevodovky je veľmi dobrá, zmena prevodového stupňa prebieha mäkko, takmer nebadane. Spolu s adaptívnym tempomatom ponúka pohodlie aj na dlhých diaľničných presunoch.

Okrem motorov, ktoré sme si mali možnosť krátko vyskúšať, bude Hyundai i30 k dispozícii aj s benzínovým štvorvalcom 1,4 MPI s maximálnym výkonom 74 kW (100 k). Fanúšikovia nafty budú mať na výber  tri alternatívy štvorvalca 1,6 CRDi s maximálnym výkonom 70 kW, 81 kW alebo 100 kW (95 k, 110 k alebo 136 k). Všetky motory automobilka sériovo dodáva v kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Hyundai i30.11  Hyundai i30.14

Budú štyri

Päťdverový hatchback je prvou, no samozrejme nie jedinou karosárskou verziou Hyundai i30. Na jarnom autosalóne automobilka predstaví verziu kombi, nasledovať bude športovo ladený trojdverový hatchback. Takto ponuka modelového radu vyzerala aj v minulosti. Automobilka však dôsledne číta preferencie potenciálnych klientov, a tak v roku 2018 pribudne do rodiny ešte jeden člen. Zatiaľ sme videli iba jeho siluetu a názov Fastback.  Vyzeralo to veľmi lákavo. Tomu verte.

Nový Hyundai i30 sa na trhu objaví už čoskoro. Podľa informácie od zástupcov značky budú ceny zverejnené na prelome januára a februára.

Peter Lacena, foto: archív

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov