Ford GT-S 2017 bude vyrobený v obmedzenej sérií 500 kusov počas prvých dvoch rokov.
Výkonný viceprezident pre globálny vývoj výrobkov a technický riaditeľ Fordu Raj Nair šoférovel jedno z vozidiel, vychádzajúcich z montážnej linky automobilky Fordu v meste Markham, Ontario, Kanada, kde vlastne vyvinuli superšportové auto.
Raj Nair pripomenul, že v roku 2016 mal Ford dva hlavné ciele pre svoj GT-Superšport – vyniknúť v Le Mans a začať výrobu do konca roka 2016. Spoločnosť splnila svoje ciele s GT-S tým, že získala prvé a tretie miesto v ročníku 2016 Le Mans v triede GTE.
Po roku plnom prekvapivých vysoko výkonných superšportov, medzi ktorými vynikli najmä Chevrolet Corvette Z06, Chevy Camaro Z/28, Porsche 918 Spyder, Ferrari LaFerrari, McLaren P1 a Shelby Mustang GT350 prichádza na scénu nový Ford GT-S 2017.
Jeho široký predok pripomína klasické GT40, ale zvyšok konštrukcie je moderné superauto. K monocoque z uhlíkových vlákien inžinieri Fordu priskrutkovali predné a zadné pomocné rámy vyrobené z hliníka. Medzi jeho aktívne aerodynamické prvky patrí univerzálne zadné krídlo, ktoré pomôže udržať superšport s motorom medzi nápravami na ceste pri vysokej rýchlosti. Odpruženie je aktívne a svetlá výška je nastaviteľná.
Ford vyrobí nové GT-S v obmedzenom počtom 500 kusov počas prvých dvoch rokov. Ford neodhalil, kto bude šťastným majiteľom jedeného z týchto áut. Spoločnosť vymyslela rozsiahly aplikačný proces, ktorý vyústil do 6500 dychtivých žiadostí pre prvých 500 kusov. Na rozdiel od zdĺhavého dotazníka Ford vyzval záujemcov, aby poslali video, v ktorom vysvetlia, prečo by chceli vlastniť práve jedno z vozidiel GT-S.
Ford GT-S má škrupinovú konštrukciu z uhlíkových vlákien. Sila nepochádza z preplňovaného motora vidlicového osemvalca ako v predchádzajúcom GT, ale poháňa ho nová generácia 3,5-litrového preplňovaného twin-turbo vidlicového šesťvalca EcoBoost, ktorý je schopný produkovať 442 kW/600 k. Hnací agregát je spojený so 7-rýchlostnou dvojspojkovou automatickou prevodovkou, ktorá posiela výkon na zadné kolesá. Zatiaľ môžeme povedať, že v tejto chvíli neexistuje žiadne hybridné komponenty a žiadny systém pre obnovu kinetickej energie, len čisté, nefalšované stádo koní v motore, ktoré poháňajú zadné kolesá. Karbon-keramické brzdy sú zárukou aktívneho a spoľahlivého spomalenia a 20-palcové kolesá obuté do pneumatík Michelin Pilot Super Sport Cup 2 majú za úlohu udržať vozidlo na ceste.
Očakáva sa, že cena nového modelu GT-Superšport bude $ 400 000.
(šr)
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov