Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


RENAULT Espace 1,6 dCi: Neprehlúpite!

Renault Espace s dieselovým motorom je prirodzenou voľbou bežného motoristu.

Naposledy som ho testoval s benzínovým motorom a bol som nadšený. Prvou voľbou bežného slovenského motoristu, obzvlášť v tejto kategórii vozidiel, je však diesel. A rozhodne s ním nikto neprehlúpi.

Výkon 118 kW (160 k) a na pomery 1,6-litrového agregátu ohromujúcich 380 Nm prepožičiavajú autu slušnú dynamiku. Pri predbiehaní si však treba uvedomiť, že dieselový motor ide horšie do otáčok a že rozhýbať takmer 1,9 tony živej hmoty chvíľu trvá. Zvlášť v dnešných časoch, keď si riadiaca jednotka musí pritom strážiť, aby do ovzdušia nepustila trochu viac emisií. Samotný motor je tichý a aj ten hluk, ktorý počujete, je veľmi príjemný – mäkký. Hlavným argumentom kúpy dieselového motora je nízka spotreba paliva. Ja som pri pomerne rýchlej jazde s veľkým podielom diaľnice dosiahol priemer 6,3 l/100 km. Na porovnanie, s benzínom som dokázal jazdiť bežne okolo 8 l/100 km, pri rozvážnej jazde ešte úspornejšie. Pri dieseli sa však nemusíte krotiť, aby ste mali nízku spotrebu a naplno si môžete užívať prínos pririaďovania zadných kolies.

S motorom výborne spolupracuje dvojspojková robotizovaná prevodovka EDC. Radí rýchlo a hladko, pritom nepodtáča motor. Mimochodom v stovke točí motor na najvyšší stupeň okolo 1 700 otáčok. Chýbajú však pádielka pod volantom.

Diesel je dobrá vec, ale k pokojnému charakteru modelu Espace sa mi viac hodí benzínový motor 1,6 TCe 200 s prevodovkou EDC.

Peter Varga, foto: autor

Renault Espace 1,6 dCi 118 kW EDC Initiale Paris

Cena: základ/test 29 590/44 040 €

Parametre:

Vznetový preplňovaný R4/16V, 1 598 cm3, 118 kW (160 k) pri 4 000 ot.min-1, 380 Nm pri 1 750 ot.min-1, 0 – 100 km/h za 9,9 s, vmax = 202 km/h, spotreba výrobca/test 4,7/6,3 l/100 km.

 

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov