Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

ŠKODA KODIAQ s novou ponukou konektivity

Škoda Kodiaq prináša Infotainment Online pre informácie a navigáciu, Care Connect pre asistenciu a vzdialený prístup k automobilu.

Spolu s uvedením modelu Škoda Kodiaq prezentuje značka aj novú ponuku v oblasti konektivity: Mobilné online služby s označením ŠKODA Connect. Tie sa delia do dvoch kategórií. Infotainment Online slúži na získavanie informácií a navigáciu, služby Care Connect pre asistenciu a vzdialený prístup k automobilu.

kodiaq conectivita 1

„Vodiči automobilu ŠKODA KODIAQ sú od tejto chvíle kompletne prepojení so svojím autom alebo na želanie aj so svetom značky ŠKODA,“ vysvetľuje Werner Eichhorn, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO pre oblasť predaja a marketingu. „Prostredníctvom služieb ŠKODA Connect ponúkame našim zákazníkom digitálny svet, v ktorom bude ich zážitok z jazdy ešte komfortnejší a bezpečnejší.“

Služby Infotainment Online

Infotainment Online služby sú k dispozícii vo všetkých automobiloch Škoda Kodiaq, vybavených navigačným systémom Amundsen alebo Columbus. Jednou z najužitočnejších služieb sú online dopravné informácie. Tie ukazujú reálnu dopravnú situáciu na zvolenej trase. V prípade dopravnej zápchy navrhne systém vhodnú alternatívnu trasu. Prostredníctvom Google EarthTM a Google StreetviewTM sa plánovanie trasy v navigačnom systéme Columbus stane vizuálnym zážitkom. Vodič nového veľkého SUV značky ŠKODA bude dostávať informácie o cenách pohonných hmôt, obsadenosti parkovísk, spravodajské novinky či predpoveď počasia.

Služby Care Connect

Okrem služieb Infotainment Online sú k dispozícii aj služby Care Connect, ktoré sa delia na proaktívne služby a vzdialený prístup k automobilu. Tieto služby sú k dispozícii pre každý automobil Škoda Kodiaq od výbavovej verzie Active ako súčasť sériovej výbavy, nezávisle na vybranom systéme infotainmentu. Dáta sú prenášané prostredníctvom špeciálne na tento účel určenej SIM karty, integrovanej v automobile.
Mimoriadne dôležité núdzové volanie (Emergency Call, eCall) prebehne automaticky po nehode, pri ktorej prišlo k aktivácii zadržiavacích systémov, napríklad airbagu. Auto nadviaže telefonické a dátové spojenie s call centrom a odovzdá všetky potrebné dáta. Pracovník call centra prijme optimálne opatrenia a vyšle – ak je to nutné – na miesto nehody vozidlo rýchlej zdravotníckej pomoci. Tlačidlom na stropnom module môže vodič alebo spolujazdec núdzové volanie spustiť aj manuálne. Súčasťou proaktívnych služieb je aj plánovanie servisných prehliadok. Zákazník je predajcom kontaktovaný pred termínom servisnej prehliadky, aby si mohli pohodlne a včas dohodnúť pristavenie auta do servisu.

V portfóliu služieb Care Connect: Vzdialený prístup k automobilu

Medzi služby ŠKODA Care Connect patrí tiež vzdialený prístup k vozidlu prostredníctvom aplikácie ŠKODA Connect App, teda prostredníctvom smartfónu užívateľa. Služba Status automobilu užívateľa aj na diaľku informuje o aktuálnom stave osvetlenia a stavu paliva v nádrži, o tom, či má Škoda Kodiaq otvorené alebo zatvorené dvere a o ďalších aspektoch. Pomocou funkcie Posledná parkovacia pozícia je možné zobraziť, kde auto stojí. Funkcia Siréna & Blikanie uľahčuje hľadanie auta tým, že, ako už názov napovedá, aktivuje sa siréna a varovné smerovky auta.
Aplikáciu ŠKODA Connect dopĺňa ŠKODA Connect Portal, prenášajúci služby ŠKODA Connect na zákazníkov domáci počítač. Na portáli sa konfigurujú služby a do auta prenášajú ciele a trasy. Podporu pri registrácii a aktivácii na portáli poskytnú zákazníkom autorizovaní partneri ŠKODA.
Bezplatné využívanie v prvom roku

Služby Care Connect poskytuje ŠKODA Connect v prvom roku po zakúpení nového modelu Kodiaq bezplatne. Následne budú služby prístupu k autu spoplatnené, pričom všetky ostatné služby Care Connect (proaktívny servis a núdzové volanie) môžu byť ďalších 13 rokov využívané bezplatne.
Ponuka služieb Infotainment Online je podobná. V prvom roku využívania je služba bezplatná, potom ju zákazník môže predlžovať za poplatok. V prípade navigačného systému Amundsen bežia tieto služby cez pripojený mobilný telefón užívateľa alebo cez dátové USB, ktoré sa dodáva na želanie. V prípade systému Columbus je tiež možné využívať hotspot mobilného telefónu alebo voliteľne cez LTE modul integrovať do automobilu Škoda Kodiaq SIM kartu.

ŠKODA AUTO (šr)

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov