Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Nový Volkswagen Golf: Nechytaj ma!

Volkswagen Golf podstúpil miernu úpravu vizáže, dostal nový motor, prevodovku a podporuje aj ovládanie gestami!

Golf je dlhodobo bestsellerom a posledná generácia nebola výnimkou. Preto sa pri potrebe modernizácie dizajnéri nesnažili robiť zbytočné revolúcie, len vzhľad Golfa mierne sprísnili a pridali pár moderných prvkov. Za vynovený vzhľad sú najviac zodpovedné nové svetlá s modernou grafikou. Tie predné môžu byť za príplatok vybavené Full LED technológiou, ktorá nahrádza súčasné xenóny. Zadné svetlá majú LED-ky už v základe. V najvyššej výbave budú mať dokonca aj dynamické smerovky. Nové sú aj predné a zadné nárazníky, pribudli nové farby karosérie aj modely diskov kolies. Vo Wolfsburgu sme jeho predstavenie videli naživo a musíme uznať, že nový Golf opeknel, aj keď starý rozhodne nebol škaredý.

Volkswagen Golf - 004       Volkswagen Golf - 005

Podstatnejšie zmeny sa udiali vo vnútri, pričom dôraz sa kládol najmä na (ako inak) infotainment. Ak sa vám zunovali klasické prístroje, môžete si priplatiť za digitálny prístrojový štít Active Info Display, ktorý je nám už známy z Passatu.  Dôležitejšie sú však nové informačno-zábavné systémy. Každý z nich podrástol, pričom ten najšpičkovejší Discover Pro má teraz displej s uhlopriečkou až 9,2 palca. Nová je aj jeho „sklenená“ povrchová úprava. Najväčším unikátom v tejto triede je však možnosť ovládať ho gestami, podobne ako v BMW radu 7. V Golfe systém prirodzene nerozpoznáva toľko rôznych gest a nefunguje tak spoľahlivo, ale časom sa mušky možno vychytajú. Pribudli aj funkcie známe z Tiguanu, ako možnosť ovládať systém z tabletu či notebooku, alebo online služby poskytujúce napríklad prehľad o cenách pohonných hmôt či o počasí. Novinkou je konfigurovateľná domáca obrazovka. Z asistenčných systémov pribudli tiež tie, ktoré už poznáme z väčších a drahších Volkswagenov. Aj Golf vás tak teraz vie poloautonómne previesť dopravnou zápchou či zacúvať s prívesom. V meste zas dokáže rozpoznať chodcov.

Volkswagen Golf - 006      Volkswagen Golf - 003

Zaujímavé je, že počas prezentácie nepadlo ani slovo o dieselových motoroch. Hrdinom bol iba nový zážihový motor 1,5 TSI Evo s výkonom 110 kW (150 k) a krútiacim momentom 250 Nm dostupným už od 1 500 otáčok. V reáli má vraj nižšiu spotrebu, než predchodca 1,4 TSI, aj keď papierovo je spotreba vyššia. Unikátnym riešením je použitie turbodúchadla s variabilnou geometriou. Bude sa kombinovať s novou, 7-stupňovou prevodovkou DSG. Zmeny sa dotkli aj modelu GTI. Základný model má teraz 169 kW (230 k) a verzia Performance až 180 kW (245 k). Zosilnel aj Golf R, ktorý teraz dosahuje výkon 228 kW (310 koní). Pre zákazníkov bude vynovený Golf dostupný až v prvom kvartáli budúceho roka.

Volkswagen Golf - 007      Volkswagen Golf - 001

Juraj Hrivnák, Wolfsburg

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov