Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Nový Opel Insignia: Auto magazín ju už vyskúšal!

Opel predstaví na Ženevskom autosalóne 2017 úplne novú vlajkovú loď Insignia. Ako vyzerá nevieme, ale ako jazdí – to už áno!

Opel totiž pozval zopá európskych motoristických novinárov do zapadnutého kúta Nemecka a na kľukatých a najmä prázdnych (áno, aj také v Nemecku existujú) cestách nám umožnil poriadne prevetrať dva varianty novinky s kamuflážou polepenou karosériou aj interiérom. Samozrejme, jazdám predchádzala prezentácia, na ktorej sme sa o novinke dozvedeli základné fakty. Celé meno bude Opel Insignia Grand Sport. Nové je na nej všetko. Voči súčasnej je o 55 mm dlhšia a rázvor narástol o 92 mm. Významne dynamizujúcim faktorom je skrátenie previsov: predného o 30 mm a zadného o 7 mm. O 11 mm narástol rozchod, o 7 mm šírka, pričom výška klesla o 29 mm. Výsledok je jasný, hoci kamufláž karosérie ho neumožnila vychutnať: športovejšia silueta viac prilepená k zemi i jazdné vlastnosti. Vodič sedí nižšie o 30 mm, takže nejde len o vizuálny efekt. Miesta nad hlavou je pritom dosť vpredu u vzadu a ako sme si tiež vyskúšali, bezchybná je aj pozícia kolien a chodidiel na všetkých sedadlách.

062_INSIGNIA_VD      074_INSIGNIA_VD

Dôležitým faktorom novinky je tiež redukcia hmotnosti až o 175 kilogramov. Prejavila sa naozaj priaznivo vo všetkých smeroch!

Vyskúšali sme si dva druhy pohonu: celkom nový, celohliníkový benzínový turbo motor s výkonom 121 kW (165 k), 250 Nm, priamym vstrekovaním paliva, poháňajúci prednú nápravu cez novú 6- stupňovú manuálnu prevodovku. Druhým bola štvorkolka s novým, inteligentným systémom pohonu zadnej nápravy s aktívnym vektoringom krútiaceho momentu, využívajúcim dve spojky pohonu jednotlivých kolies. Vďaka tomu vzadu nepotrebuje diferenciál. Zdrojom energie bol nový benzínový motor s výkonom 184 kW (250 k), 400 Nm, využívajúci novú automatickú 8- stupňovú prevodovku a adaptívny podvozok. O obidvoch variantoch platí, že už v tejto fáze vývoja jazdia vynikajúco. Pokiaľ ide o správanie sa pohonných agregátov, na čo bola prezentácia zameraná predovšetkým, niet im čo vytknúť. Súhra všetkých komponentov je bezchybná a aj pri veľmi ostrej jazde na nie ideálnych povrchoch sa správali nezákerne, poslúchali každý pokyn vodiča a nejavili najmenšie známky únavy, či vylepšenia hodných nedostatkov.

140_INSIGNIA_VD       055_INSIGNIA_VD

Zmyslom týchto jázd bolo tiež zozbierať názory rôznych vodičov a teda aj novinárov. Niekoľko našich pripomienok (napríklad k hlučnosti odlietajúcich kamienkov v blatníkoch, niektoré materiály interiéru) vývojári značky Opel uveriteľne zdôvodnili tým, že skúšame prototypy a nie celkom sériové vozidlá.

090_INSIGNIA_VD

Samostatnou kapitolou skúšok bola nočná jazda zameraná na nové LED svetlomety Intellilux. Sú vylepšeným variantom súčasných, využívaných v modeli Astra. Používajú 32 svetelných modulov a dosahujú dosvit až 400 m. Sú adaptívne, inteligentné a automatické. Tým je povedané všetko: parádne osvetlia čo treba a neoslnia koho netreba bez zásahu vodiča, Presvedčili rovnako, ako celá Insignia.

089_INSIGNIA_VD      098_INSIGNIA_VD

Prvé oficiálne fotografie novej Insignie Grand Sport by mal Opel uverejniť 7. decembra 2016. Svetovú premiéru absolvuje Opel Insignia Grand Sport na Ženevskom autosalóne 7. marca 2017.

Držíme palce!

Dalibor Klíma, foto. Opel

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov