Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


September 2016: v Európe predaných vyše 400 000 SUV

Registrácia nových osobných automobilov a ľahkých úžitkových vozidiel na 29 európskych trhoch podľa analýzy JATO Dynamics vzrástli v septembri o 7,1% v porovnaní s rovnakým mesiacom minulého roka.

Počas deviateho mesiaca tohto roka sa predalo až 1 495 815 vozidiel, čo je najsilnejší mesačný výsledok predaja za desať rokov v mesiaci september.. Počas prvých troch kvartálov roku 2016 bolo na európskom trhu zaregistrovaných 11,6 miliónov áut, čo predstavuje nárast o 7,7% oproti prvým deviatim mesiacom roka 2015, Je to najlepší výsledok od roku 2008.

predaj jato dynamics

Už od začiatku roka sa trh s autami v Európe vyvíja veľmi pozitívne. Úspešný predaj v septembri ovplyvnili dobré výsledky na väčšine trhov, ale predovšetkým v Taliansku (+ 17,4 %), Poľsku (+ 19,8 %), Belgicku (+ 13,7 %), Rakúsku (+ 14,9 %)  a Španielsku (+ 13,4 %). Dvojciferný rast zaznamenali na šestnástich z 29 analyzovaných trhoch a negatívne zmeny len na troch – v Írsku (- 1,5 %), Holandsku (- 4,8 %) a Grécku (- 9,9 %).

Registráciou vozidiel v septembri  v segmente SUV prekročili počet 400 000 kusov prvý raz v histórii európskych predajov automobilov. V dôsledku toho sa podiel vozidiel SUV na trhu zvýšil z 23,3 % na 26,9 %. Rast podielu segmentu SUV na trhu mal za výsledok pokles podielu predaja subcompaktov (B-segment), City-car (A-segment) a segmentu MPV. Alliance Renault-Nissan si udržala vedúce postavenie v segmente SUV s výrazným 21,7-percentným podielom, dobre sa predávali vozidlá Jaguar Land Rover s objemom až o 14 percent vyšším oproti predchádzajúcemu roku. V hlavnom prúde predaja miešali karty PSA, Ford a General Motors.

Felipe Munoz, hlavný analytik v spoločnosti JATO Dynamics poznamenal: „Po návrate k rastu v auguste aj výsledky v septembri ukazujú, že automobilový priemysel naďalej ťaží zo stabilnejšej ekonomiky a nových produktov na trhu. Automobilové výrobné odvetvie dokáže čeliť výzvam, najmä pokiaľ ide o investičné úvahy v dôsledku Brexitu.“

V nadväznosti na trhové straty v auguste  skupina Volkswagen pokračovala na zostupnej trajektórii aj v septembri, ale jej straty sa stabilizovali. Jej predaje sa znížili z 23,2 % v septembri 2015 na 22,9 % za rovnaký mesiac v roku 2016. V rámci koncernu vykázali značky Volkswagen (+ 3,5 %) a Seat (+ 0,6 %) mierny rast, ale lepšie výsledky mali Porsche (+ 9,6 %), Audi (+ 8,7 %) a Škoda ˇ(+ 9,9 %). Predaje v segmente SUV prispeli k zvýšeniu výkonnosti koncernu Volkswagen, ktorých predaj vzrástol  o 26,5 % a predstavuje 16,7 % z jeho celkového predaja. Kompaktné vozidlá koncernu VW sa aj naďalej horšie predávajú, ich registrácie sa znížili o 4,3 percenta.

Alliance Renault-Nissan zvýšila svoj podiel na trhu z 12,4 % v septembri 2015 na 12,9 % v rovnakom období tohto roka pri zachovaní svojej druhej pozície v rebríčku. Z desiatich najväčších výrobcov to bola Alliance Renault-Nissan, ktorá najviac ťažila v segmente SUV, kde zaznamenala až 45,4 % všetkých registrácii automobilov. Pokles registrácií áut PSA by mal odvrátiť štart nových kľúčových generácií modelov, ako je napríklad Citroën C3 a Peugeot 3008, ktoré majú zlepšiť cveng značky na trhu.

Najväčším prekvapením mesiaca prišlo od výrobcov prémiových vozidiel BMW a Daimler. BMW odsunul Ford v dôsledku nárastu o 13 % celkových objemov v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka, a dvojciferným rastom predaja všetkých svojich značiek. Daimler vykázal podobne dramatický rast a regisgtrácie jeho vozidiel sa zvýšili o 17,8 %, čo bolo zároveň aj najvyšším nárastom trhového podielu všetkých výrobcov. V septembri 2016 bolo zaregistrovaných až 91 572 mercedesov, ktoré sa stali najpredávanejšou prémiovou značkou v Európe za jeden mesiac.

Model Volkswagen Golf má naďalej vedúce postavenie na trhu, registrácie až 46 392 jednotiek v septembri stačili na to, aby sa stal najpredávanejším modelom v mesiaci. Avšak nemožno nezaregistrovať, že to bol zároveň aj pokles o 15,2 % oproti rovnakému obdobiu minulého roka, čo je najväčší pokles podielu na trhu z 473 modelov, ktoré analyzovalo JATO Dynamics. Napriek dramatickým stratám zostal Golf na prvej priečke o 21 000 predaných vozidiel pred jeho rivalom Opel/Vauxhall Astra, ktorého predaj narástol o 31,1% a v septembri bolo zaregistrovaných 25 301 vozidiel, hrdiacich sa titulom Auto roka. Medzi ostatnými konkurentmi golfa sa dobre predával Renault Megane aj Fiat Tipo. Predaj modelu

Ford Fiesta skončil len o 11 000 jednotiek za Golfom a zaznamenal 35 235 jednotiek, ale to bol zároveň aj pokles o 7,4 % v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka. Na rozdiel od najbližšieho rivala modelu  Fiesta vykázal VW Polo nárast predaja o 10,8 %, keď bolo zaregistrovaných 31 753 jednotiek tohto modelu. Nissan Qashqai si udržuje svoju pozíciu najpredávanejšieho SUV, a to napriek zvýšenej konkurencii v segmente. Avšak, jeho objem vzrástol o miernych 2,9% a naopak predaj modelu Volkswagen Tiguan zaznamenal nárast o 47,1 % v porovnaní s minulým rokom, čo znamená, že zaostal len o 3400 jednotiek za Qashqaiom.

Felipe Munoz, globálny analytik Jato Dynamics dospel k záveru: „Modely SUV naďalej do minovali na trhu a to má dopad na výkonnosť všetkých výrobcov. Konkurencia v tomto segmente sa ďalej zvyšuje a v roku 2017 očakávame ďalšie štarty nových SUV, ktoré by mali byť hitom na trhu.“

JATO Dynamics (šr)

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov