Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Renault Megane Grand Coupé: Keď je dopyt…

Renault Megane Grand Coupé vyrábajú špeciálne preto, lebo určité trhy obľubujú karosériu typu sedan. Aj tak si na ňom dali záležať a je to veľmi príjemné auto.

Text: Juraj Hrivnák, foto: archív
Niektoré trhy si skrátka potrpia na karosériu typu sedan. Práve preto vznikol Megane Grand Coupé. Na väčšine trhov nahradí model Fluence, aj keď niekde zostane Fluence ešte pár rokov v ponuke. Na čo sa teda pozeráme? Megane Grand Coupé mali dizajnéri v hlavách už pri zrode klasického Megane. Preto vyzerá prirodzene a má pekné proporcie. Nevyzerá, že by mu na zadok narýchlo navarili kufor, aj keď ho má o 20 litrov väčší, než Renault Fluence. Výsledná hodnota je teda 550 litrov. Prístup do batožinového priestoru uľahčuje príplatkové otváranie Easy Trunk Access. Stačí mávnuť nohou popod zadný nárazník a kufor sa otvorí.

xRenault MEGANE Grand Coupé 7 - (c) Denis Meunier     xRenault MEGANE Grand Coupé 24 - (c) Denis Meunier

Od roku 2017 pribudne aj fyzické tlačidlo na veku batožinového priestoru. Momentálne sa dá kufor Grand Coupé otvoriť už iba ovládačom alebo tlačidlom v priestore vodiča. Ešte spomeňme, že výška nakladacej hrany je 707 mm. Rázvor kolies bol oproti hatchbacku predĺžený na 2 711 mm, pričom celková dĺžka auta je 4 632 mm. Výsledkom novej karosérie je aj viac priestoru pre kolená pasažierov vzadu, konkrétne o príjemných 37 mm. Škoda, že pod prednými sedadlami spustenými do spodnej polohy už nie je dostatok miesta na zasunutie chodidiel. Inak je vzadu v Grand Coupé dostatok miesta aj na lakte, pričom pochváliť musím veľmi príjemné zadné sedadlá. Pasažieri do výšky 190 cm by nemali mať ani problémy s priestorom nad hlavou.

xRenault MEGANE Grand Coupé 44 - (c) Denis Meunier      xRenault MEGANE Grand Coupé 48 - (c) Denis Meunier

Čo sa týka informačno-zábavného systému, Megane Grand Coupé sa spolieha na osvedčený R-Link 2 s 8,8-palcovou dotykovou obrazovkou s rýchlymi reakciami a s menu pripomínajúcim smartfón či tablet. Od roku 2017 mu má pribudnúť funkcia zrkadlenia obrazovky smartfónov v štýle MirrorLink, Android Auto, či Apple CarPlay. Podvozok Meganu Grand Coupé bol oproti hatchbacku upravený pre ešte väčší komfort a schopnosť absorbovať nerovnosti. Preto boli upravené tlmiče a dorazy, prekalibrovaný posilňovač riadenia, upravené uloženie predných ramien a tiež sa popracovalo na odhlučnení. To sme pri jazde pocítili.

Oba testované vznetové motory – Energy 1,5 dCi 110 a Energy 1,6 dCi 130 boli veľmi tiché a kultivované. Pri teste nás zaujal aj veľmi pohodlný a tichý podvozok – obzvlášť na 17-palcových kolesách. Z ďalších motorov budú k dispozícii vznetový agregát Energy dCi 90 a ďalej benzínové 1,6 SCe 115 a Energy TCe 130. S automatom budú dostupné iba motory Energy dCi 110 a Energy TCE 130. Motor SCe 115 bude dostupný aj s CVT prevodovkou X-Tronic, ktorá je naladená tak, aby sa správala ako klasický automat.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov