Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Nový luxusný McLaren 570GT má za sebou testy v Tenerife

Šoférovať superauto je nepochybne prejavom luxusného životného štýlu, podobne ako tomu je v prípade plavby na jachte alebo pri lete privátnym lietadlom. Ako to už však neraz pri rýchlych automobiloch býva, výrobcovia sa viac sústredia na športový výkon než na samotný luxus v interiéroch. A práve preto vznikol model McLaren 570GT, ktorý absolvoval počas letných mesiacov testy na Tenerife.

McLaren_570GT_02  McLaren_570GT_01

McLaren_570GT_03  McLaren_570GT_04

McLaren 570 GT je založený na rovnakej technológii ako nedávno prezentovaný model 570S, avšak jeho mladší brat má iné poslanie. Zatiaľ, čo v prípade „eska“ bola všetka snaha a úsilie sústredená na výkon na športovom okruhu, v prípade GT možno pokojne hovoriť o väčšom luxuse a pohodlnejšom cestovaní. Pre McLaren ide v podstate o neprebádané teritórium a práve preto sa firma prezentovala medializovanými testami na Kanárskych ostrovoch.

McLaren_570GT_05  McLaren_570GT_06

McLaren_570GT_07  McLaren_570GT_16

Jeden z najúspešnejších tímov histórii Formule 1 spustil svoju automobilovú divíziu v roku 2010. Postupne tak vznikol voz, ktorého monokok a podvozok je vyrobený z uhlíkových vlákien. Ako pohonná jednotka slúži preplňovaný osemvalec s dvomi turbodúchadlami a objemom 3,8 litra. To všetko pri obrovskom krútiacom momente 600 Nm. Model 570GT má byť priamou konkurenciou pre vozy Audi R8 a Porsche 911 Turbo.

McLaren_570GT_10  McLaren_570GT_09

McLaren_570GT_11  McLaren_570GT_12

Nie je to až tak dávno, čo McLaren predstavil radu Sport Series, ktorá obsahuje menej radikálne a cenovo dostupnejšie modely. A práve do tejto série patrí aj model GT. Jeho výbava obsahuje elektricky nastaviteľné sedadlá aj volant, ktorý sa navyše po vypnutí motoru sám zasunie do palubnej dosky. Nechýba ani adekvátne ozvučenie, tichší výfuk v porovnaní s 570S a lepšie odhlučnenie.

McLaren_570GT_13  McLaren_570GT_15

Označeniu GT nahráva aj úložný priestor umiestnený priamo nad motorom. A práve najväčší rozdiel medzi oboma modelmi je vo veľkosti batožinového priestoru. Vpredu zostala priehradka s objemom 150 litrov, ale GT dostalo ešte do strany výklopné zadné sklo, pod ktorým je k dispozícii ďalších 220 litrov. Celková kapacita úložného priestoru je tak až 370 litrov. Model GT má oproti verzii S aj panoramatickú strechu, ktorá umocňuje nezabudnuteľnú atmosféru.

-jj-

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov