Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Toyota: expedícia EverTest

Toyota je známa výrobou legendárneho modelu off-road: Land Crusier. Spolu s ním podnikla dlhú cestu, ktorá mala jednoznačný cieľ: pokoriť najvyššiu horu na svete Mt. Everest.

Samozrejme, žiadne vozidlo sa na vrchol hory Mt. Everest nedostane. Cieľom expedície bolo dovezenie horolezcov do najbližšieho možného záchytného tábora pod najvyššou horou sveta.

Toyota Land Cruiser 200 a Land Cruiser Prado tak dokázali, že patria k najodolnejším vozidlám na trhu. Cesta trvala od apríla do júna tohto roka. Súčasťou projektu boli tiež odvážni horolezci, ktorí testovali spomínané vozidlá na ich „maximum“ možností.

Toyota Land Cruiser 200 EverTest Toyota Land Cruiser 200 EverTest

Extrémna trasa mala dĺžku 15 250 km. Vozidlá prešli z ruského Ulan-Ude do Nepálu a spať do Moksvy bez jednej poruchy. Začiatok natáčania dokumentárneho filmu na jar 2015 prerušilo zemetrasenie pod najvyššou horou sveta.

Dobrodruhovia sa tak obrátili na Toyotu, ktorá im vyhovela a poskytla vozidlá na expedíciu. Tá začala takmer o rok neskôr od tej prvej. Začiatok expedície bol takmer 7 000 km od miesta vysadenia horolezcov.

Horolezec Denis Provalov po zistení, že ho budú viezť k hore vozidlá, zostal prekvapený. Očakával horských sprievodcov alebo zvieratá. Keď sa však dozvedel, že to bude Toyota Land Crusier, zostal pokojný.

Toyota Land Cruiser 200 EverTest Toyota Land Cruiser 200 EverTest

Horolezci tiež ocenili možnosť ochrany pred horskou chorobou z nedostatku kyslíka. Automobily ich totiž kedykoľvek mohli odviezť do nižšie položených oblastí. Alexander Abramov, horolezec, ktorý pokoril Everest sedemkrát, prezradil, že pre aklimatizáciu museli zísť do nižšieho položeného tábora až štyrikrát. V minulých expedíciách to mohli spraviť maximálne raz.

Vozidlá sa dostali do nadmorskej výšky až 5 354 m, odkiaľ už museli putovať horolezci po svojich. Pohonnou jednotkou Land Cruiseru 200 bol 4,6-litrový osemvalec. Sedemmiestne Prado malo pod prednou kapotou 4,0-litrový osemvalec. Ťažký terén znášali plášte Yokohama Geolandar I/TS G073. Vozidlá mali prídavnú 40 l nádrž na palivo. Po úspechu ich Toyota vystavila v Moskve.

MM, Toyota

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov