Hračky pre bohatých – Bugatti Chiron a Ferrari Laferrari Spider
Vybrali sme pre vás dva luxusné automobily, ktoré by mali byť nielen ozdobou októbrového autosalónu v Paríži. Pri pohľade na vozy Bugatti Chiron a Ferrari LaFerrari Spider totiž nejednému automobilovému nadšencovi srdce zaplesá.
Ferrari LaFerrari Spider
O verzii nového vozidla bez strechy z automobilky so sídlom v Maranelle sa špekulovalo už dlhší čas. Teraz je už všetko jasné, napokon na verejnosť už prenikli čerstvé fotografie nového vozu v černej farbe od talianskych konštruktérov.
Podľa neoficiálnych informácii sa z hybridného športiaka, ktorý bude mať pod kapotou atmosférický vidlicový dvanásťvalec s objemom 6,3 litra spolu s 120kW elekrtomotorom, vyrobí maximálne 150 až 200 kusov. Spomínaný agregát bude doplnený hybridným systémom a celkový výkon sústavy by podľa zákulisných informácií mal byť úctyhodných 696 kW (949 k).
Automobilka s čiernym koňom v logu však zatiaľ podrobné informácie tají, takže nie je isté ani, či nový voz ponesie názov LaFerrari Spider. Spomínaná pohonná sústava s maximálnym krútiacim momentom 900 Nm ale zostane podľa všetkého rovnaká.
Konštruktéri sľubujú aj aerodynamickú posilu a totožný súčiniteľ odporu vzduchu. To znamená, že maximálna rýchlosť dvojmiestnej formule 351 km/h by mala zostať zachovaná, rovnako ako akcelerácia z pokoja na stovku za 2,9 s a na trojnásobok za 15 s.
Bugatti Chiron
Medzi očakávané ozdoby Motor Show vo francúzskej metropole rozhodne patrí aj Bugatti Chiron, ktorý by mal prevziať štafetu po úspešnom športiaku Bugatti Veyron vyrábanom v malej sérii. Chiron má výkon 1 100 kW (1 500 k), čo je o štvrtinu viac než model Veyron, a zrýchliť z 0 na 100 km/h dokáže za menej ako 2,5 sekundy.
Pohonnou jednotkou športiaka z limitovanej edície 500 kusov je unikátny osemlitrový šestnásťvalcový motor konštrukcie W16. Cena vozu Bugatti Chiron, ktorý je svojim názvom poctou slávnemu monackému pretekárovi Louisovi Alexandrovi Chironovi, sa pohybuje okolo 2 400 000 eur.
Bugatti Chiron prichádza s adaptívnym podvozkom, ktorý ponúka päť režimov – Lift, Auto, Autobahn, Handling a Top Speed. Pri poslednom režime môže ručička tachometru dosiahnuť až úroveň 420 km/h. Vysoká rýchlosť a akcelerácia si vyžiadali až špeciálne pneumatiky od firmy Michelin.
Zrýchlenie z 0 km/h na 300 km/h absolvuje tento „tátoš“ za menej ako 13,6 sekundy. Rovnako ako pri modele Bugatti Veyron, aj Chiron má k dispozícii pohon 4×4 a sedemstupňovú automatickú dvojspojkovú prevodovku. Karoséria vozu je z uhlíkových vlákien s komponentmi z titánu, leteckého duralu a iných prémiových materiálov.
-jj-
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov