Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Posaidon E63 RS850+ má korene v MB AMG E63

Športiak na báze limuzíny Mercedes-AMG E63 model „RS 850+“ z dielne tunera Posaidon GmbH & Co KG prekonáva Bugatti Veyron i Ferrari “La Ferrari”.

Pri legendárnom Bugatti Veyron potrebali jeho tvorcovia nie menej ako 16 valcov a štyri turbodúchadlo poháňané výfukovými plynmi, aby zo zdvihovho objemu tesne pod osem litrov vykúzlili legendárny výkon 1001 konských síl. A aj extrémne vzácny Ferrari “La Ferrari” potrebuje špeciálny prídavný elektrický pohon k interakcii s klasickým dvanásťvalcom, aby produkoval výkon 963 koní.

AMG-Posaidon 2       AMG-Posaidon 1

Čo majú tieto dve superšportové automobily spoloční? Pokiaľ ide o výkon, tak musia uznať skutočnosť, že ich prekonal športiak na báze limuzíny Mercedes-AMG E63 model „RS 850+“ z dielne tunera Posaidon GmbH & Co KG.

Kým pre celú konkurenciu, či tunerov alebo automobilky, zostáva barira 1000 koní prakticky technicky nedosiahnuteľná, predstavil Posaidon pravdepodobne najsilnejší, do cestnej premávky schválený Mercedes-Benz všetkých čias. Tuner z Neuwiedu neďaleko Koblenza vydolovali neuveriteľných 1020 konských síl a maximálny krútiaci moment 1400 Nm z biturbo vidlicového osemvalca. Na dosiahnutie obrovského nárastu výkonu vymenili technici Posaidonu všetky významné časti motora. O viac pary pod kotlom sa stará komplikované upgradovaní turbodúchadlo, kombinované  s masívnym chladením plniaceho vzduchu. Pribudol uhlíkový filter nasávaného vzduchu, rozšírené sacie potrubie, špeciálne zapaľovacie sviečky a ručne vyrobený výfukový. Prepracovaný bol elektromnický systém riadenia motora a upravenýsoftware prevodovky, aby zvládla prenos krútiaceho momentu 1400 Nm cez diferfenciál s obmedzenou svornosťou na predné aj zadné kolesá.

AMG-Posaidon 3        AMG-Posaidon 4

Limuzína E63 AMG samozrejme nepatrí do triedy vozidiel s ľahkou hmotnosťou. Preto sa inžinieri Posaidonu rozhodli najskôr vypratať priestor vzadu.  Zrušili zadné sedadlá, vybrali obloženia dverí a nahradili ho použitém ultra ľahkých uhlíkových dielov.

Ultra ľahké diely z karbónu použili okrem krytu kapoty aj na zadný spoiler a kryty vonkajších zrkadiel. Takto upravený Posaidon E63 RS850+ šprintuje z 0 na 100 km/h iba za 2,8 sekundy. Jeho možná maximálna rýchlosť 368 km/h bola limitovaná na 350 km/h vzhľadom na maximálne zaťaženie pneumatík, montovaných  na exkluzívne ráfiky ADV, ktoré zaujmú perfektnou optikou.

Na prednej náprave sú pneumatiky rozmeru 9.5×20 palcov ET37 255/30R20, zadné majú rozmer 11×20 palcov ET45 295/25R20. Vysoko výkonný uhlíkové brzdy (vpredu disky s priemerom 420×40 mm a 6-piestové strmene a vzadu s priemerom 360×32 mm a 4-piestové strmene) zaučujú bezpečné spomaľovanie vo všetkých rýchlostných rozsahoch.

Posaidon (šr)

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov