Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Výnimočný modifikovaný Renault Clio R.S.

Reanult Clio sa predstavil s modifikovanou prednou časťou, výraznými svetlami a teraz pôsobí ešte dynamickejšie.

Láska k automobilovému športu sa odráža v dizajne aj vo vybavení modifikovaného vozidla Renault Clio R.S. a R.S. Trophy. Jedinečný štýl interiéru zodpovedá všetkým požiadavkám kladeným na športové vozidlá nielen špecifickou prístrojovou doskou, športovými sedadlami s logom R.S. a hliníkovými pedálmi.

clio 3        clio 5p

Cestovanie v modeli Renault Clio R.S. úplne mení pohľad na športovú jazdu aj vďaka novým technológiám, podporujúcim dynamiku. Renault Clio R.S. je vybavený aj tlmičmi pruženia s hydraulickými dorazmi, čo je technológia, ktorá pochádza priamo zo sveta automobilových pretekov. Napríklad systém R.S. Monitor 2.0 je dostupný v rámci multimediálneho systému R-Link Evolution®, čo je telemetrický nástroj, ktorý monitoruje a meria výkonnosť vozidla. Umožňuje sledovať aktuálne jazdné výkony a teploty prevádzkových kvapalín v reálnom čase, meria bočné a pozdĺžne preťaženie, časy na kolo na okruhu a umožňuje uložiť všetky jazdné údaje na flashdisk USB a potom ich analyzovať.

Spredu je nové Clio R.S. vizuálne širšie a vozidlo je doplnené LED osvetlením vo forme šachovnicovej vlajky. Koordinuje hmlovky, zatáčacie svetlá, obrysové, stretávacie a diaľkové svetlá pre lepšiu viditeľnosť počas jazdy v nočnom čase. Vzadu zaujme športový spojler, funkčný difúzor a dvojča koncovky výfuku, zatiaľ čo zadné svetlá premietajú osvetlenie v tvare písmena C.

clio 4     reault clio 1

Je to jediný automobil vo svojej triede, ktorý ponúka tri rôzne typy podvozkov, dáva tak zákazníkom príležitosť zostaviť si vlastné Clio R.S. Jednou  z možností je športový podvozok s 17- alebo 18-palcovými kolesami, s dôrazom na univerzálnosť a každodenné používanie; ďalej posilnený podvozok Cup s 18-palcovými kolesami, ktorý poskytujú dokonalé jazdné vlastnosti, alebo Trophy podvozok s 18-palcovými kolesasmi, ktýor má zníženú svetlú výšku  o 20 mm vpredu a 10 mm, čo určite zvýši potešenie z jazdy. Predná náprava typu McPherson obsahuje mnoho zosilnených prvkov zaisťujúcich vyššiu pevnosť. Na zadných kolesách sú použité brzdové kotúče s priemerom 260 mm a priečny stabilizátor so zosilneným priemerom (o 10 % pevnejší). Pre milovníkov extrémnych športových výkonov a pretekárskych okruhov pripravili konštruktéri vozidiel Renault podvozok Cup dostupný ako voliteľné vybavenie, ktoré je ešte o 15 % pevnejšie a o 5 mm nižšie než náprava Sport.

Športový temperament motora zvýrazňuje jeho prepojenie s automatickou 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou EDC (Efficient Dual Clutch). Umožňuje rovnako rýchle radenie ako sekvenčné prevodovky a dokonale sa prispôsobuje jazdnému štýlu vodiča: ponúka pružné radenie v automatickom režime a reaktivitu aj dynamiku v manuálnom režime a zaisťuje tak ešte väčšie potešenie z riadenia. Pádla radenia pod volantom, ktoré sú prvkom charakteristickým pre pretekárske vozidlá, umožňujú bleskurýchle radenie, ktoré netrvá ani 120 ms, samozrejme bez zloženia ruky z volantu.Tieto riešenia, ktoré umožňujú každodennú jazdu v športovom štýle, spájajú vysoké výkony s nízkou spotrebou paliva. V režime Race systému R.S. Drive prebieha radenie manuálne.

Funkcia R.S. Drive umožňuje zvoliť si jeden z troch jazdných režimov: Normal, Sport a Race. V závislosti od zvoleného režimu mení systém R.S. Drive parametre fungovania automatickej prevodovky, systému ESC, nastavenia posilňovača riadenia a citlivosť plynového pedála a robí tak z vozidla Renault Clio R.S. všestranné športové vozidlo mnohých tvárí.

Na zvýšenie výkonnosti vozidla Clio R.S. využila značka Renault technologické riešenia používané vo vozidlách Formuly 1. Renault Clio R.S. so športovým charakterom sa pri každodennom jazdení riadi mimoriadne ľahko. Je vybavený novým 4-valcovým a 16-ventilovým motorom s turbodúchadlom, ktorý dosahuje výkon 147 kW/200 k pri 6 050 ot./min. Vďaka vysokému krútiacemu momentu 260 Nm, ktorý je dostupný už pri 2 000 ot./min, sa Renault Clio R.S. veľmi dobre riadi. V tomto motore vyvinutom divíziou Renault Sport bolo použitých mnoho vysoko pokrokových technologických riešení, ako napríklad karbónové povrchové úpravy zdvíhadiel ventilov DLC (Diamond Like Carbon).

Vo vozidle Renault Clio R.S. sa podarilo úspešne prepojiť vysoký výkon s nízkou spotrebou paliva. Napriek živelnému motoru je spotreba skutočne umiernená: 5,9 l/100 km.

Vynikajúci výkon modelu Clio 1,6 R.S. Trophy je zárukou športových emócií pri každodennom používaní vozidla. Má vyšší krútiaci moment, a to vďaka optimalizovaným parametrom, väčšiemu turbodúchadlu, saciemu kolektoru so zníženým odporom prietoku a dôsledne spracovanej koncepcii výfukového kolektora. Prevodovka EDC bola tiež upravená s cieľom optimalizovať využitie zvýšených otáčok, výkonu a krútiaceho momentu. Clio R.S. Trophy vstupuje do sveta exkluzívnych športových vozidiel. Za pozornosť rozhodne stojí jedna z najrýchlejších a najvýkonnejších prevodoviek montovaných do sériovo vyrábaných automobilov. Maximálny výkon je 162 kW/220 k pri maximálnych otáčkach 6 050 ot./min. Krútiaci moment dosahuje hodnotu 260 Nm. Funkcia „overboost“, využívaná na štvrtom a piatom rýchlostnom stupni, umožňuje krátkodobé zvýšenie krútiaceho momentu až na 280 Nm. Emisie CO2 sú iba 135 g/km.

Jedinečná verzia Clio R.S.Trophy môže byť vybavená s exkluzívnym výfukovým systémom, vyvinutým v tandeme s renomovaným dodávatdeľom Akrapovicom, ktorý vyladí zvuk motora na okamžite rozpoznateľný zvuk a zaisťuje čulý akceleráciu. VerziaTrophy je schopná potrebuje len 6,6 sekundy na šprint z 0 na100 km/h, 14,5 sekundy, aby prešla 400 m od pevného štartu a dosahuje maximálnu rýchlosť 235 km/h.

Renault (šr)

 

Technické údaje

Motor 1,6 Turbo R.S. a 1,6 Turbo R.S. Trophy

Motor s turbodúchadlom a priamym sekvenčným vstrekovaním; 16-ventilový štvorvalec so zdvihovým objemom 1618 cm3 a s maximálnym výkonom 147 kW/200 k alebo 162 kW/220 k pri 6050 ot./min a s maximálnym krútiacim momentom 260 Nm pri 2000 ot./min(280 Nm s funkciou Overboost). Palivo benzín, emisná norma EURO 6.

Prevodovka dvojspojková 6-stupňová automatická EDC.

Systém riadenia: elektrický posilňovač riadenia s premenlivým účinkom (v základnej výbave) Predná náprava Mac-Pherson s obdĺžnikovým spodným ramenom, s priečnym stabilizátorom a s hydraulickými vzperami tlmičov Zadná náprava pružná os s naprogramovaným ohybom a skrutkové pružiny.

Štandardné pneumatiky 17″ 205/45R17 88Y (Goodyear Eagle F1® Asymetric 2) 18″ 205/40R18 86Y (Dunlop Sport Maxx RT) 18″ 205/40R18 (Michelin Pilot Super Sport).

ABS v základnej výbave. Elektronický korektor brzdnej sily v základnej výbave. Asistent rozjazdu do kopca (HSA), , Elektronický stabilizačný systém ESC, s možnosťou vypnutia.

Vpredu ventilované kotúčové brzdy, vzadu: bubnové alebo kotúčové plné. Priemerná spotreba 5,9 l/100 km.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov