Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Suzuki Baleno: väčšie, ako sa zdá

Suzuki Baleno rozširuje ponuku japonskej automobilky v segmente B. A má vysoké ambície.

SUZUKI Baleno - IMG_8973       SUZUKI Baleno - IMG_8962

Automobilke Suzuki sa na Slovensku darí. Swift sa dlhodobo teší obľube a Vitara je dokonca v aktuálnych štatistikách štvrtým najpredávanejším autom na našom trhu a zároveň absolútnym lídrom segmentu SUV bez rozdielu veľkosti. Baleno mieri medzi nich – rozmerovo aj cenovo. Je postavené na celkom novej platforme s využitím vysokopevnostných materiálov. Výsledkom je nižšia hmotnosť. Samotná karoséria váži iba 196 kg. Dlhý rázvor osí náprav 2 520 mm vytvára podmienky na neobvykle veľký vnútorný priestor. Na zadných sedadlách je na nohy tak veľa miesta, že by som tam vydržal aj cestu do Dubrovníka. A ja som teda extrémne citlivý na priestor na nohy. Navyše, chodidlá si môžete schovať pod predné sedadlá. Pravda, nad hlavou je to pre mňa akurát. Batožinový priestor – modla slovenských motoristov – má hodnotu 355 dm3. Má dvojité dno, nakladacia hrana je však vysoko.

SUZUKI Baleno - IMG_9034       SUZUKI Baleno - IMG_9021

Baleno bude k dispozícii v troch stupňoch výbavy: GA, GL a GLX. Jednotlivé stupne sú odlíšené nielen výbavou, ale aj technikou. V závislosti od výbavy má Baleno tri druhy prístrojovej dosky. V najvyššom stupni GLX je uprostred budíkov 4,2-palcový farebný displej palubného počítača, ktorý okrem iného poskytuje aj údaje o preťažení, aktuálnom výkone, resp. krútiacom momente a v prípade mild hybridnej verzie aj o činnosti hybridného systému. Vo výbave GLX majú predné svetlomety integrované LED denné svetlá. Nechýba ani multimediálny systém s navigáciou a 7-palcovým dotykovým displejom. Na pohon slúži novovyvinutý 1,0-litrový trojvalec BoosterJet s 82 kW (112 k), resp. 170 Nm alebo štvorvalec 1,2 DualJet so 66 kW (90 k), resp. 120 Nm. Druhý z nich môže byť spojený s mild-hybridným systémom (SHVS). Ide o systém, pri ktorom alternátor plní aj úlohu generátora a je schopný rekuperovať kinetickú energiu (a dobíjať ňou malý Li-ion akumulátor) pri spomaľovaní a, naopak, podporiť spaľovací motor pri akcelerácii. Auto však nedokáže ísť na čistú elektrickú energiu. V závislosti od motorizácie je v ponuke 5-stupňový manuál, CVT prevodovka alebo šesťstupňový automat.

SUZUKI Baleno - MG_9036       SUZUKI Baleno - IMG_9023

Žiaľ, nemali sme možnosť vyskúšať si Baleno na otvorených cestách. Namiesto toho sme ho vyzvŕtali v extrémnych podmienkach driving campu v Zsámbéku neďaleko Budapešti.

SUZUKI Baleno - IMG_9027      SUZUKI Baleno - IMG_8966

V piatich disciplínach sa nám ukázal ako životaschopné auto. Najväčšiu radosť nám robila nízka hmotnosť, ktorá prispieva k tomu, že mení smer ako rybička. V krajných situáciách je dobre čitateľné. Náklonmi a pohybmi karosérie jasne dáva najavo, kedy a ktorá náprava dosahuje svoje limity, pričom ho korekciami volantu a plynu, resp. prenášaním hmotnosti viete skorigovať a upratať na cestu. Samotné riadenie je veľmi príjemné, tvorcovia veľmi dobre trafili účinok posilňovača. V nižších stupňoch je volant nastaviteľný iba výškovo, v najvyššom aj hĺbkovo. Nič to však nemení na tom, že aj v slabšie vybavených verziách je za volantom príjemný posed. Predné sedadlá sú veľmi široké, dobre tvarované. Viem si v nich predstaviť aj dovolenkové cesty do vzdialenejších destinácií. Radiaca páka je pomerne vysoko a jej chod je taktiež príjemný. Pri jazde na hrane by som však ocenil silnejšiu pružinu kulisy v priečnom smere, ktorá by zlepšila kvalitu radenia najmä z dvojky do trojky, no v bežnej premávke je to OK. Auto má všetky predpoklady na to, aby narobilo riadny víchor v segmente B.

Text: Peter Varga, foto: autor a archív

SUZUKI Baleno - IMG_8968       SUZUKI Baleno - IMG_8969

SUZUKI Baleno - IMG_9012      SUZUKI Baleno - SHVS System

 

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov