Mazda 3 je nasledovníkom úspešného modelu 323, ktorý tiež preslávil značku u nás na Slovensku. Automobilka nedávno uverejnila správu, v ktorej oslavuje vyrobenie päťmiliónteho vozidla Mazda 3.
Mazda 3 patrí do nižšej strednej triedy, teda je konkurenciou pre „zaužívaný“ Volkswagen Golf alebo vodičsky orientovaný Ford Focus. Jej predajné čísla však nikdy neboli na trhoch v Európe vysoké.
Po 12 rokoch a 10 mesiacoch od začiatku produkcie celosvetový predaj Mazdy 3 prekročil hranicu 5 miliónov kusov vozidiel. Prvá generácia začala schádzať z výrobných pásov koncom roka 2003.
Mazda 3 je nástupcom svetovo úspešného modelu 323, ktorý vyrábali v rokoch 1963 až 2003. Tento automobil bol u nás po revolúcii obľúbeným vozidlom pri takzvanom „boome“ dovozu zo zahraničia. Obzvlášť obľúbená bola „323-ka“ tiež na východných trhoch a domácom Japonsku.
Od začiatku produkcie jej nástupkyne, Mazdy 3, sa už pre ňu rozhodlo viac ako 700 000 zákazníkov. Je to tiež najpredávanejší automobil z portfólia Mazdy. Celosvetové predajné čísla sú na úrovni jednej tretiny z celkového počtu predaných vozidiel Mazda.
V súčasnosti ju vyrábajú na rôznych kontinentoch, ako napríklad v domácom japonskom Hofu, čínskej prevádzke Changan, v aliancii v Thajsku, v Mexiku, v Malajzii a vo Vietname. Od začiatku produkcie prvej generácie musela Mazda čeliť vlne kritiky v oblasti dizajnu.
Aktuálna generácia, ktorú začali predávať v roku 2013 ako päťdverový hatchback a štvordverový sedan, má prepracovaný dizajn v štýle Kodo (duša v pohybe). Konštruktéri ju vybavili množstvom technológii Skyactiv.
V Európe je v ponuke so zážihovými jednotkami Skyactiv-G so zdvihovým objemom 1,5 a 2,0 litra. Vznetové alternatívy v podobe motorov Skyactiv-D majú zdvihový objem 1,5 (novinka) a 2,0 litra. V ponuke sú 6-stupňovou manuálnou alebo automatickou prevodovkou.
Od začiatku produkcie má už Mazda 3 za sebou viac ako 170 ocenení vrátane prvého miesta v porovnaní spoľahlivosti automobilov JD Power 2015. V roku 2014 sa dostala medzi trojicu finalistov ankety Auto roka a bola tiež finalistkou v ankete Európske auto roka 2014.
MM, Mazda
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov