Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Audi TT roadster a kupé – Peking

Audi Sport – čínska premiéra.

Silnejšie ako inokedy: Nové Audi TT RS Coupé a Audi TT RS Roadster.

Na čelo nového modelového radu TT RS sa postavia nové krásne športiaky. Na autosalóne v Pekingu totiž automobilka po prvý raz predstavila Audi TT RS vo verziách Coupé aj Roadster.

„ Srdcom nového športiaka je prepracovaný prepĺňaný radový päťvalec vyrobený z hliníka, ktorý má oproti svojmu predchodcovi výkon zvýšený o 29 kW (40 k),“ zdôraznil  Dr. Ing. Stefan Kirsch, člen predstavenstva Audi  za oblasť technického vývoja. „Spoločne s pohonom quattro zabezpečuje tento agregát športový pôžitok z jazdy a neobyčajnú maximálnou trakciu. Po prvý raz sme na automobile Audi použili aj koncové svetlá s technológiou Matrix OLED .“

audi tt.3

Pôsobivý výkon

Šesťkrát po sebe zvolila medzinárodná porota automobilových novinárov pohonnú jednotku 2,5 TFSI za “Engine of the Year”. Vďaka prepracovaniu je teraz agregát nielen ľahší, no znížiť sa podarilo aj vnútorné trenie. Výsledok: turbo motor má z nezmeneného zdvihového objemu 2 480 cm3 podstatne vyšší výkon (+ 17 %), maximálny krútiaci moment 480 Nm je k dispozícii pri otáčkach 1 700 až 5 850 za minútu. Nové Audi TT RS kupé akceleruje z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy, roadster  na to potrebuje 0,2 sekundy viac. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h, na vyžiadanie až 280 km/h.

Pohon quattro

Na zabezpečenie optimálnej trakcie a veľkej porcie zábavy agregát spolupracuje so sedemstupňovou automatickou prevodovkou S tronic a pohonom quattro. Prostredníctvom systému Audi drive select môže vodič ovplyvniť nastavenie pohonu quattro a ďalších komponentov, ako napríklad posilňovača riadenia, charakteristiku motora a výfukové klapky. K dispozícii sú na výber štyri režimy –  comfort, auto, dynamic a individuál.

Čistá dynamika

Za svoj vynikajúci handlig vďačí Audi TT RS okrem svojej nízkej hmotnosti aj športovému podvozku. Priame riadenie sprostredkúva tesný kontakt s vozovkou a robí  z ambiciózneho prejazdu ostrých zákrut potešenie. Vozidlo má obuté 19-palcové kolesá – voliteľné sú aj 20-palcové. Audi ponúka na modeli RS športový podvozok a navyše adaptívne tlmiče pruženia. Charakteristiku možno ovplyvniť elektronicky. Tento systém je integrovaný do systému Audi drive select.

Audi tt.2

Osvetlenie a dizajn

Po prvý raz sa montujú do sériového vozidla Audi na vyžiadanie zadné svetlá s technológiou Matrix OLED (Organic Light Emitting Diode). Vyžarujú veľmi homogénne a kontrastné svetlo, ktoré možno plynule stlmiť.

Athletic tesný: Vonkajší dizajn

Nové TT RS Coupé a TT RS Roadster charakterizujú veľké otvory na vstupy vzduchu, single-frame chladič s novým logom, pevné zadné krídlo a dve veľké oválne koncovky výfuku. Boky karosérie zdobia aerodynamické bočné prahy. Oba modely merajú 4,19 m na dĺžku, 1,83 m na šírku a 1,34 m na výšku.

Pretekársky Cocpit

Ovládacie prvky a prístroje v nových modeloch TT RS sú plne prispôsobené pohodliu a bezpečnosti vodiča. Všetky informácie sa štandardne objavia na 12,3-palcovom displeji. Vodič si môže vybrať z troch možností zobrazenia, vrátane zvláštneho RS-screen, v ktorom sa dostane otáčkomer do centra pozornosti a poskytuje okrem iného vodičovi informácie aj o tlaku v pneumatikách, hodnote krútiaceho momentu a preťažení.

Najlepšie zábava

Množstvo zdokonalených technológií samozrejme ponúkne aj informačný systém Audi. Napríklad navigačný systém MMI® Plus s MMI® touch vrátane priamych hlasových príkazov, spojených s on-line modulom Wi-Fi hotspot, vylepšenú technológiu Audi smartphone a pre priateľov kvalitnej hudby špičkový systém od renomovanej značky Bang & Olufsen.

Nové modely Audi RS TT prídu na európske trhy už začiatkom jesene 2016. Cena Coupé bude štartovať na 66 400 €, Roadster by mal byť k dispozícii od 69 200 €.

Audi (šr)

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov