Modernizované Audi A3
Audi A3 je na trhu už od roku 2012. Po 4 rokoch prichádza automobilka s miernou modernizáciou, ktorá prinesie nové základné motory a pokrokové technológie.
Audi A3 je v segmente malých automobilov s BMW 1 a Mercedesom-Benz A považované za prémiového zástupcu. Automobilka tak s faceliftom prináša nové technológie, ktoré A3 preberie z väčších modelov.
Novinkou v triede je asistent v dopravných zápchach, ktorý spolupracuje s aktívnym tempomatom a funkciou Stop/Go. V kombinácii s automatickou prevodovkou dokáže vozidlo úplne zastaviť a opätovne rozbehnúť.
Ďalším prvkom výbavy, ktorý je prebratý z väčších modelov, je virtuálny kokpit. Veľký 12,3-palcový displej mal premiéru v novom Audi TT a po modeloch Q7 a A4 ho do príplatkovej výbavy dostalo tiež menšie A3.
Motorová paleta sa skladá zo 6 motorov. Spektrum výkonov je od 81 kW (110 k) do 140 kW (190 k). Základnou motorizáciou je nový trojvalec 1,0 TFSI, ktorý mal premiéru tiež v iných koncernových vozidlách.
Pohonná jednotka ponúkne 85 kW (115 k) a krútiaci moment 200 Nm v rozmedzí od 2 000 do 3 500 ot./min. Stredným zážihovým variantom je 1,4 TFSI s technológiou vypínania valcov. Maximálny výkon je 110 kW (150 k) a krútiaci moment 250 Nm.
Vrcholom je 2,0 TFSI s maximálnym výkonom 140 kW (190 k) a krútiacim momentom 320 Nm. Základnou vznetovou alternatívou je 1,6 TDI s výkonom 81 kW (110 k). Väčší dvojliter je v ponuke s 110 kW (150 k) a 340 Nm alebo 135 kW (184 k) a 380 Nm.
Najsilnejšia pohonná jednotka je dostupná výhradne s novou 7-stupňovou automatickou prevodovkou S-tronic. Tá je tiež k dispozícii ako jediná s pohonom všetkých kolies quattro.
S voliteľným športovým podvozkom je svetlá výška o 15 mm nižšia. Podvozok S-line ju zníži o ďalších 10 mm. Modernizovaná A3 stojí na 16-palcových diskoch, za príplatok sú dostupné 17-, 18- a 19-palcové disky.
Novinkou v segmente sú Matrix LED svetlomety, ktoré ponúkajú niekoľko diód pre najlepšie osvetlenie vozovky. Základom sú v tejto triede nadštandardné xenónové svetlomety. Pohotovostná hmotnosť verzie s motorom 1,0 TFSI je len 1 150 kg.
K dispozícii je tiež verzia e-tron, ktorá kombinuje spaľovací motor 1,4 TFSI s elektromotorom. Výstupný výkon sústavy je 150 kW (204 k). Plné nabitie lítium-iónovej batérie z trojfázovej 380 V zásuvky trvá len niečo nad 2 hodiny.
Vynovená bola tiež verzia S3, ktorá teraz ponúkne 228 kW (310 k) a 400 Nm. To je nárast o 7 kW (10 k) a 20 Nm. Novinka príde do predaja v máji a základná cena na nemeckom trhu za 1,0 TFSI štartuje na 23 300 €.
MM, Audi
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov