Vynovená Alfa Romeo Giulietta
Alfa Romeo Giulietta je na trhu od roku 2010. Nový model však nie je na pláne a tak musí súčasná generácia presvedčiť nových zákazníkov modernizovaným exteriérom.
Pred predstavením nových verzií dlhoočakávanej Giulie prišla Alfa Romeo s miernou modernizáciou existujúceho modelu Giulietta. Vozidlo je na trhu už 6 rokov a tak je nasledovník dlho očakávaný. Automobilka sa však sústredí na prezentáciu kľúčovej Giulie a Giulietta tak dostala len mierne zmenený exteriér.
Alfa Romeo však vie robiť dizajnovo vydarené vozidlá a facelift Giuliette pristane. Nové predné svetlomety majú mierne zmenené grafiku. Modernizáciou prešiel tiež predný nárazník, ktorý má väčšiu spodnú nasávaciu časť bez predelov.
Pre lepšie predaje pripravila automobilka novú kombináciu motora a prevodovky. Do ponuky pribudol 1,6-litrový vznetový štvorvalec JTDM s výkonom 88 kW (120 k), ktorý môže byť spojený s automatizovanou prevodovkou Alfa TCT.
Automobil s touto kombináciou zrýchli z 0 na 100 km/h za 10,2 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 195 km/h. Priemerná spotreba je podľa automobilky 3,8 l/100 km a emisie CO2 99 g/km jazdy.
Motor využíva vstrekovanie Common-Rail tretej generácie. Volič jazdných režimov Alfa DNA využíva systém učenia a prispôsobuje radenie prevodovky potrebám vodiča. Vo výbave bude elektronický samosvor Q2, ktorý však nenahradí mechanický samosvorný diferenciál.
V ponuke ďalej zostávajú zážihové verzie 1,4 Turbo s výkonom 88 kW (120 k), 1,4 Turbo MultiAir s výkonom 110 kW (150 k), silnejšia verzia s výkonom 125 kW (170 k) a najsilnejší 1750 turbo benzín s výkonom 178 kW (240 k).
Pre priaznivcov nafty je tu 1,6 JTDM s manuálnou prevodovkou a výkonom 88 kW (120 k), 2,0 JTDM s výkonom 110 kW (150 k) alebo 126 kW (175 k). Pre ekologicky rozmýšľajúcich vodičov je v ponuke 1,4 TB na LPG s výkonom 88 kW (120 k).
Novinkou modernizovanej Giulietty je systém Uconnect s novými službami Live. Tie ponúkajú streamovanie hudby, správy Reuters alebo navigáciu s aktuálnymi dopravnými obmedzeniami. Nástupca má podľa internetových prognóz prísť už budúci rok a priniesť pohon zadných kolies do nižšej strednej triedy. Uvidíme, čo z toho bude nakoniec pravda.
MM, Alfa Romeo
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov