Alfa Romeo odhalila bežnejšie verzie modelu Giulia
Alfa Romeo mala veľké plány. Veľký comeback sa však zatiaľ nekoná a obrovské zdržanie prvého záchranného modelu Giulia konečne prináša prvé ovocie. Po najvýkonnejšej verzii predstavila automobilka slabšie motorizácie a základný exteriér a interiér.
Alfa Romeo bola vždy značkou, ktorú ľudia volili srdcom. V koncerne Fiat však zastávala druhoradú pozíciu a tak jej zostali v ponuke len 3 modely. Situáciu tak mali zmeniť novinky, ktoré plánovali predstaviť do roku 2018.
Dnes však vieme, že tento termín je nereálny. Prvý model Giulia mal prísť do predajní už koncom minulého roka. Alfa Romeo najprv predstavila len najvýkonnejší variant a na tie bežnejšie sme museli čakať na tohtoročný autosalón v Ženeve.
Nová Giulia je však aj v najzákladnejšej verzii dynamickým vozidlom. Krátky predný previs, návrat k pohonu zadných kolies a široká stavba predurčujú automobil ku konkurenčnému porovnaniu s BMW 3, Jaguarom XE alebo Mercedesom-Benz C-Class.
Pre čo najlepšie rozloženie hmotnosti je motor posunutý viac za prednú nápravu. Predná náprava využíva lichobežníkové zavesenie kolies. Vzadu nájdeme patent automobilky v podobe 4,5-prvkovej nápravy.
Najľahšou verziou je základná motorizácia, ktorá má pohotovostnú hmotnosť len 1 374 kg. Najťažšia verzia s preplňovaným šesťvalcom má pohotovostnú hmotnosť 1 524 kg. Tú sme už niekoľkokrát predstavili a tak sa predstavíme bežné a určite predávanejšie modely.
Zážihový štvorvalec so zdvihovým objemom 2,0 litra má hliníkový blok a elektrohydraulický pohon ventilov MultiAir. Preplňovanie s priamym vstrekovaním benzínu ponúkne maximálny výkon 149 kW (200 k) a 300 Nm pri 1 750 ot./min. Motor bude spojený výhradne s 8-stupňovou automatickou prevodovkou.
Nový celohliníkový vznetový motor so zdvihovým objemom 2,2 litra bol vyvinutý špeciálne pre Giuliu. Vstrekovanie Common-Rail s maximálnym tlakom 2 000 bar a elektricky ovládaným turbodúchadlom ponúkne 132 kW (180 k) a 450 Nm pri 1 750 ot./min.
Slabšia konfigurácia bude naladená na 110 kW (150 k) a 380 Nm pri 1 500 ot./min. Sériové vybavenie má 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, za príplatok je dostupná 8-stupňová automatická prevodovka.
Ďalšie motorizácie majú pribudnúť v priebehu výroby. Alfa Romeo dáva do popredia prepracovaný brzdový systém, ktorý zastaví bežnú Giuliu z rýchlosti 100 km/h na dráhe dlhej 38,5 m a verziu Quadrifoglio len za 32 m.
Koeficient odporu vzduchu cx má hodnotu 0,32. Alfa ponúkne tiež systém DNA, ktorý zmení naladenie podvozka, odozvu motora a brzdového systému. V interiéri bude za príplatok 8,8-palcový dotykový displej s navigáciou Connect.
Prístrojový panel má podľa úrovne výbavy displej s uhlopriečkou 3,5 alebo 7 palcov. Príplatkový sound system Harman Kardon má výkon 900 W, 12-kanálový zosilňovač a 14 reproduktorov. Predné svetlomety budú mať 3 rôzne technológie.
Séria ponúkne halogénovú žiarovku, za príplatok budú dostupné xenónové výbojky. Najvyšší stupeň bude xenónový svetlomet kombinovaný s adaptívnymi svetlami. Zadné svetlomety s LED technológiou budú novým podpisom automobilky Alfa Romeo. Prvé objednávky budú predajcovia prijímať od 15. apríla. Termín dodania nových vozidiel je zatiaľ otázny.
MM, Alfa Romeo
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov