Mercedes-Benz S je na trhu už vyše 25 rokov. Automobily však nemali v názve písmeno S, to prišlo až s generáciou W140, ktorú predstavili v roku 1991 na autosalóne v Ženeve.
Najvyššia trieda S ponúkala vždy maximálnu technologickú výbavu, ktorá bola v tej dobe dostupná pre osobné vozidlá. Mercedes-Benz s generáciou w140 v roku 1991 predbehol konkurenciu z Mníchova míľovými krokmi.
Názov S-Class sa však nezačal používať na začiatku predaja. Mercedes-Benz predstavil nové pomenovanie až v roku 1993, kedy predstavili tiež nového zástupcu strednej triedy, C-Class (W202), a inovovaného zástupcu vyššej strednej triedy E-Class (w124).
Mercedes-Benz S generácie w140 bol tiež prvým povojnovým Mercedesom, ktorý dostal najprestížnejší vidlicový dvanásťvalec. Tento motor sme podrobnejšie predstavili v rubrike o motoroch V12. Konkurenciu z Mníchova, ktorá spravila prvý krok, nekompromisne predbehol technickou vyspelosťou pohonnej jednotky.
Čisté línie generácie w140 boli na začiatku odporcami znehodnotené. Predchodca w126, takzvaná „čína“, bola pre bežných zákazníkov prijateľnejšia a dizajnovo výstižnejšiou. Generácii w140 však pripadajú niektoré technologické prvky výbavy, ktoré mali v osobných vozidlách premiéru.
Tento automobil bol prvým, ktorý využíval dnes už bežnú zbernicu CAN. Tá slúži k prenosu dát z rôznych snímačov ku riadiacim jednotkám pomocou spoločných káblov. V roku 1995 mal premiéru tiež prvý satelitný navigačný systém.
Od toho istého roku bol v ponuke asistent parkovania Parktronic. Zaujímavosťou je, že na začiatku výroby neboli k dispozícii parkovacie senzory. V mestských uličkách by však vodiči s 5-metrovou limuzínou ťažko parkovali. Mercedes-Benz ponúkal výbavu, v ktorej sa pri zaradení spiatočného chodu vysunuli zo zadného nárazníka teleskopické paličky. Podľa nich vodič vedel, v ktorých miestach končí zadný nárazník.
Od roku 1996 bolo k dispozícii hlasové ovládanie Linguatronic a o rok neskôr do ponuky pribudlo tiesňové volanie Tele-Aid. Mercedes-Benz S (w140) bol tiež prvým vozidlom, ktorý mal vo výbave stabilizačný systém ESP (1995) a brzdný asistent BAS (1996).
Bočné airbagy boli v ponuke od roku 1996 a xenónové svetlomety s automatickým nastavením sklonu tiež od roku 1996. Tieto 2 prvky však už boli predstavené v iných automobiloch a tak nepatria medzi prvenstvá generácie w140.
Vrcholom ponuky motorov bol už spomínaný vidlicový dvanásťvalec s maximálnym výkonom 300 kW (408 k). Všetky pohonné jednotky mali 4 ventily na valec, okrem verzie 350 TD. Mercedes-Benz predával tiež vznetové motory, ktoré mali nepriame vstrekovanie nafty s radovým vstrekovacím čerpadlom.
Automobilka predala z generácie w140 406 717 kusov, z toho len 28 101 malo vznetový motor. Táto generácia bola tiež prvým vozidlom, ktoré Mercedes-Benz testoval v roli autonómneho jazdenia. Prezývka mamut túto generáciu sprevádza dodnes pre jej majestátnosť na ceste.
MM, Mercedes-Benz
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov