Alfa Romeo Giulietta: srdcová záležitosť
Alfa Romeo Giulietta. Manželka vás núti do rodinného auta? Nič to, vôbec sa nemusíte vzdať emócií.
Na trhu totiž, našťastie, ešte ostalo zopár áut, ktoré síce môžeme považovať za rodinné, no u ktorých ide predovšetkým o vodiča – o jeho pocity za volantom, o jazdných vlastnostiach a o tom, že človek má rád svoje auto. Takým je aj Alfa Romeo Giulietta, ktorá prichádza na náš trh v inovovanej podobe. A Taliani zvolili vskutku originálny spôsob uvedenia tohto modelu. Všetko sa odohrávalo v dvoch líniách. Tá prvá sa niesla v duchu zábavy. Giuliettu totiž uviedli na žúrkach, ktoré prebiehali v piatich mestách súčasne. V Turíne, Paríži, Madride, Frankfurte nad Mohanom a my sme boli na žúri v Arese, priamo v priestoroch vynoveného múzea Alfy Romeo, kde sa úlohy dí-džejky zhostila anglická hviezda Skin, ktorú môžete poznať aj z kapely Skunk Anansie. Na jednotlivé diskotéky boli pozvaní iba zamestnanci Alfy Romeo. To zasa odkazuje na rodinné puto automobilu.
Druhá línia šla po osi šoférskej radosti – novinárom totiž predstavili Giuliettu na domácom testovacom okruhu v Baloccu. Aj preto som ani na sekundu nepomyslel na to, aby som si vyskúšal novú kombináciu dieselového motora 1,6 JTDM (88 kW/120 k) s dvojspojkovou robotizovanou prevodovkou TCT v normálnych podmienkach. Len čo sa predo mnou zjavil asfaltový koberec okruhu, začal som sa naplno sústrediť na to, na čo je Giulietta stvorená – na radosť z jazdy. Hoci je tento motor najslabší v ponuke a špeciálne v kombinácii s prevodovkou TCT s ňou chce Alfa osloviť firemných zákazníkov, aj s ním som si riadne užil. Volič jazdných režimov DNA pozdvihol chuť motora po otáčkach a diferenciál Q2 zasa dokázal preniesť v zákrutách viac sily na vozovku. Činnosť spomínaného diferenciálu som pociťoval najmä pri motore 2,0 JTDM (110 kW/150 k), ktorý by bez Q2 v každej ostrejšej zákrute bezmocne hrabal. Na opačnom konci ponuky stojí 1,75-litrový benzínový motor s výkonom 176 kW (240 k). Vyváženou alternatívou pre úspornú a zároveň dynamickú jazdu je zasa motor 1,4 Turbo Multiair s výkonom 110 alebo 125 kW (150, resp. 170 k).
Tvorcovia sa pri úpravách sústredili na štyri oblasti – rodinný pocit, športový štýl, technické zdokonalenie a zážitky na palube. Maska chladiča dostala nové výplne so štruktúrou včelieho plátu, nový je aj nárazník, logo automobilky, písmo pre nápis Giulietta korešponduje s fontom písma očakávanej Giulie. V interiéri sa objavili upravené sedadlá a nové materiály. V oblasti informačno-zábavných systémov pribudli služby UConnect LIVE s on-line službami. Novinkou sú tiež virtuálne budíky – ukazovatele teploty a tlaku motorového oleja, teploty chladiacej kvapaliny, teploty nasávaného vzduchu, tlaku turba, preťaženia G, tlaku v brzdovom systéme atď. Giulietta je k dispozícii v troch stupňoch výbavy – Giulietta, Giulietta Super a Giulietta Veloce a dvoma balíkmi Veloce a Lusso. Inovovaná Giulietta dokonale vystihuje označenie meccanica delle emozioni, teda mašina emócií.
Peter Varga foto: autor
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov