Škoda Popular bol v 30-tych rokoch minulého storočia obľúbený automobil. Špeciálne upravený model dokonca úspešne absolvoval ťažkú Rally Monte Carlo a skončil vo svojej kategórii na druhom mieste.
Predchodca dnešného úspešného modelu Škoda Fabia R5 získal na Rally Monte Carlo pred 80 rokmi fantastické druhé miesto v kategórii do 1 500 cm3. Automobilka tým prekvapila motoristickú verejnosť a aj konkurenciu.
Pokroková technika s moderným chrbticovým rámom, nezávislým zavesením všetkých kolies a synchronizovanou prevodovkou transaxle predstavovala pre konkurenciu ťažkého bojovníka. Škoda Popular získala úspechy tiež v Južnej Amerike.
Debut vozidla bol v roku 1934 a vytvoril tak nový základ osobných a ľahkých úžitkových vozidiel mladoboleslavskej automobilky. V priebehu 30-tych rokov sa Škoda stala najpredávanejšou automobilkou v Československu a zbierala úspechy tiež v zahraničí. Model Popular jej k tomu veľmi pomohol, v rokoch 1934 až 1946 z neho vyrobili viac ako 20 000 exemplárov.
Roadster Škoda Popular pre Rally Monte Carlo 1936 mal 3-stupňovú manuálnu prevodovku v bloku s rozvodovkou. Štvorvalec so zdvihovým objemom 1,4 litra ponúkal 25 kW (34 k). Automobil mal 2 palivové nádrže s celkovým objemom 170 l.
Ten zaručoval dojazd až 1 500 km. Maximálna rýchlosť bola len 110 km/h. Pohotovostná hmotnosť vozidla bola 790 kg, z toho karoséria predstavovala len 250 kg. Posádka Zdeněk Pohl a Jaroslav Hausman štartovala z Prahy do oficiálneho miesta štartu Rally, do gréckych Atén.
Odtiaľ pokračovali cez Belehrad, Budapešť, Viedeň, Štrasburg a Avignon do Monaka. Do cieľa dorazili bez trestných bodov a uspeli tiež v technickej oblasti a jazde zručnosti. Škoda Popular mala pre zimné obdobie prídavné teplovzdušné kúrenie, držiaky na termosku alebo vyhrievaný priezor v čelnom skle.
Škoda oslávila úspech na tomto podujatí limitovanou edíciou 70 roadsterov a kupé Popular Monte Carlo. Jedno čierne kupé je tiež exponátom v mladoboleslavskom Škoda Múzeu.
MM, Škoda
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov