Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Volkswagen zverejnil riešenie problému s motormi EA 189

Kauzu Dieselgate netreba predstavovať. Volkswagen sa do problémov dostáva hlbšie a hlbšie. Podľa najnovších informácii majú nelegálny software aj motory 3,0 TDI. Automobilka však našla riešenie pre motory EA 189.

Novinkou je obvinenie automobilky z podvádzania aj pri šesťvalcových motoroch 3,0 TDI, ktoré sú v luxusnejších modeloch Porsche Cayenne alebo Audi A8. Motory so zdvihovým objemom 2,0 litra dostanú nový software. Volkswagen však prišiel na odstránenie problému s motormi EA 189, ktoré obvinili už na začiatku aféry.

Pohonná jednotka so zdvihovým objemom 1,6 litra mala rovnaký problém, ako väčší motor 2,0 TDI. Emisie NOx nezodpovedali v reálnych podmienkach plneniu emisnej normy a tak Volkswagen musel vymyslieť opravné riešenie.

Novinári a technici uvažovali, že automobilka zmení naladenie softwaru alebo v horšom prípade vymení vstrekovacie jednotky. Prvé riešenie by však mohlo priniesť nižší výkon s vyššou spotrebou a druhé by bolo pre automobilku finančne veľmi náročné.

Volkswagen EA 189 Volkswagen EA 189

Automobilka prišla s riešením, ktoré čakal málokto. Do vzduchového vedenia pred merač hmotnosti vzduchu (ľudovo váha vzduchu) nainštaluje servis plastový nátrubok, ktorý prispeje k rovnomernejšiemu prúdeniu nasávaného vzduchu.

Podľa Volkswagenu toto riešenie pomôže meraču hmotnosti presnejšie vyhodnotiť množstvo nasatého vzduchu a riadiacej jednotke dokonalejšie riadiť vstreknutie dávky paliva. Mriežku vymenia technici v značkových servisoch za jednu hodinu. Pre motor 1,2 TDI pripravuje Volkswagen možné riešenie problému a očakáva sa len zmena softwaru v riadiacej jednotke.

Otázkou však zostáva, prečo by automobilka toto jednoduché a finančne nenáročné riešenie nenamontovala hneď v prvovýrobe a bola by bez možnosti obvinenia v takejto afére. Nám len zostáva veriť, že Volkswagen po opatreniach naozaj zníži emisie na deklarovanú úroveň, čo bude určite predmetom rozsiahlych testov nezainteresovaných skúšobných staníc.

MM, Volkswagen

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov