Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Nové BMW M4 GTS.

S modelom BMW M4 GTS dostáva spoločnosť BMW M GmbH do rúk nový model, s ktorým potenciál modelu BMW M4 dosahuje novú úroveň.

BMW M a        BMW M c

S dravým dizajnom inšpirovaným motoristickým športom a technológiou zameranou na vysoké výkony sa pohľad modelu BMW M4 GTS upiera priamo na pretekársku dráhu. Dosiahnutý čas 7 minút 28 sekúnd v jednom kole na legendárnom okruhu Nürburgring-Nordschleife, je jednoznačným vyjadrením výnimočných schopností špeciálnej edície tohto modelu. Toto najostrejšie prevedenie modelu BMW M4 sa podobne ako jeho príbuzné vozidlá BMW M nestratí ani na bežných cestách. Spoločnosť BMW M GmbH uvádza model BMW M4 GTS na trh v špeciálnej limitovanej edícii s počtom 700 kusov, čím si pripomína 30. výročie modelu BMW M3, ktorý sa vyrába od roku 1986. Poukazuje tým na úsilie technikov spoločnosti BMW M pri vývoji priekopníckych technológií pre rad M na poli pohonných jednotiek, podvozkov a konštrukcií s nízkou hmotnosťou. Prvá špeciálna edícia s vysokým výkonom v modelovom rade M3/M4 bude po prvýkrát dostupná aj na významnom severoamerickom trhu. Vyšší výkon vďaka technológii vstrekovania vody.

V modeli BMW M4 GTS sa používa šesťvalcový radový preplňovaný motor z modelu BMW M3/M4, doplnený o inovatívnu technológiu vstrekovania vody. Systém vstrekovania vody podstatne zvyšuje výkon motora – až na 368 kW/500 k – a krútiaci moment na 600 Nm, pričom spotreba paliva a emisie CO2 zostávajú na úrovni modelu BMW M4 Coupe (8,3 litra na 100 km*, 194 g/km*). Vďaka týmto parametrom je BMW M4 GTS najagilnejším a najsvižnejším modelom s najvyššou dynamikou v našom modelovom rade.

BMW M f       BMW M e

Snaha o nízku hmotnosť až do najmenších detailov.

Inteligentná konštrukcia so zameraním na nízku hmotnosť umožnila návrhárom spoločnosti BMW M znížiť pohotovostnú hmotnosť vozidla podľa normy DIN na 1 510 kilogramov (pohotovostná hmotnosť podľa normy ECE: 1 585 kg). Výnimočný pomer hmotnosti a výkonu 3,0 kg/k poskytuje skvelý základ pre vynikajúcu dynamiku jazdy. Prísne opatrenia na zníženie hmotnosti zasiahli interiér aj exteriér vozidla. Vo vnútri sú to anatomicky tvarované sedadlá z uhlíkových vlákien, ľahká stredová konzola, úsporná konštrukcia obkladov v priestore zadných sedadiel a priečky batožinového priestoru a špeciálne ľahké obloženie dverí a bočných panelov vrátane použitia pútok namiesto pevných rukovätí na dverách – v tom všetkom sú jasne viditeľné snahy návrhárov o zníženie hmotnosti. Dôsledné uplatňovanie princípov nízkej hmotnosti je zrejmé aj z detailov, ktoré nie sú viditeľné na prvý pohľad. Výstuha prístrojového panelu je vyrobená z uhlíkových vlákien s nízkou hmotnosťou. Z vonkajšej strany vozidla sa pri konštrukcii inovovanej kapoty, strechy a nastaviteľného predného splittera použil plast vystužený uhlíkovými vláknami (CFRP). Aj nastaviteľné zadné krídlo je vytvarované z tohto ľahkého, no mimoriadne pevného materiálu výnimočnej kvality. Je uložené na sofistikovaných hliníkových držiakoch opracovaných pomocou počítačom riadených strojov, ktoré sú pripevnené k veku batožinového priestoru z materiálu CFRP. Aj to je dôkazom toho, že každý detail, bez ohľadu na jeho veľkosť, bol optimalizovaný na dosiahnutie minimálnej hmotnosti. Zadné krídlo v spolupráci s difúzorom, ktorý sa nachádza pod zadným nárazníkom a je takisto vyrobený z uhlíkových vlákien, optimalizuje prúdenie vzduchu a obmedzuje zdvih zadnej nápravy. Výfukový systém obsahuje titánový tlmič, vďaka čomu sa dosahuje úspora až 20 percent hmotnosti. Zvukový prejav nabitý emóciami sa skvele hodí k modelu M a zvonka aj zvnútra vozidla vytvára atmosféru pretekárskej dráhy.

Prvky výbavy so zameraním na maximálny výkon.

Štandardne dodávaná sedemrýchlostná dvojspojková prevodovka radu M (M DCT) zabezpečuje výber optimálneho prevodového stupňa v každej situácii pri jazde, a to bez prerušenia výkonu prenášaného na zadné kolesá. Vodič má možnosť voliť prevodové stupne aj manuálne pomocou radiacich páčok na volante alebo radiacej páky. Radiace programy Drivelogic a funkcia Launch Control prešli optimalizáciou kvôli vyššiemu výkonu motora. Exkluzívne kolesá radu M z ľahkej zliatiny s minimalizovanou hmotnosťou a hviezdicovým dizajnom 666 M sú kované a leštené a dodávajú sa vo farbe Acid Orange. Sú vybavené pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2 (vpredu: 265/35 R19, vzadu: 285/30 R20), ktoré sú špecificky prispôsobené pre model BMW M4 GTS, čím prispievajú k výnimočnej mechanickej trakcii vozidla a spätnej väzbe pri prejazde zákrutami.

Odpruženie pomocou vinutých pružín radu M s tromi možnosťami nastavenia je vyladené pre model BMW M4 GTS a možno ho prispôsobiť individuálnym potrebám a požiadavkám rôznych pretekárskych okruhov. Ľahké uhlíkovo-keramické brzdy radu M ponúkajú presne určený bod záberu a zabezpečujú vynikajúce spomalenie aj pri trvalej vysokej záťaži, napríklad pri jazde na hranici možností na pretekárskej dráhe.

Exkluzívna technológia OLED, brilantné svetlá LED.

Známa dvojdielna zostava dvoch kruhových svetlometov so štyrmi obvodovými prstencami zabezpečuje najlepšie možné osvetlenie povrchu vozovky. Spája sa v nich špičková technológia svetelných diód LED s funkciou BMW Selective Beam (asistent ovládania diaľkových svetiel bez oslňovania) a adaptívnymi svetlometmi.

Zadné svetlá v tvare písmena L sú rovnako pôsobivé ako dizajn predných svetlometov. A je to skutočne tak, že inovatívne zadné svetla s technológiou OLED sa prvýkrát predstavujú v sériovej výrobe práve v modeli BMW M4 GTS. Organické svetelné diódy OLED sú novým druhom svetelného zdroja, ktorý vyžaruje svetlo celým povrchom a pôsobí veľmi homogénne – na rozdiel od svetiel LED, ktoré vyžarujú svetlo bodovo. Ploché prevedenie svetelných diód OLED (s výškou len 1,4 milimetra) a možnosť aktivovať jednotlivé svetelné moduly samostatne otvárajú nové možnosti pri riešení osvetlenia, ktoré navodzuje dojem výnimočnej presnosti. Zadné svetlá tak podčiarkujú šírku zadnej časť vozidla, dodávajú mu pútavejší a dynamickejší vzhľad a umožňujú vyniknúť za svetla aj v tme.

Interiér – s jasným zámerom, exkluzívnym prevedením a nadšením pre motoristický šport.

Anatomicky tvarované sedadlá modelového radu M z uhlíkových vlákien pre vodiča a spolujazdca presne zapadajú do zámeru znižovania hmotnosti konštrukcie v tomto jednoznačne exkluzívnom interiéri. Vážia približne o 50 percent menej ako športové sedadlá v modeli BMW M4 Coupe, poskytujú ideálnu polohu pri sedení a neprekonateľné pohodlie a oporu pri cestách na dlhé vzdialenosti. Exkluzívne poťahy sedadiel z materiálu Alcantara/kože Merino spolu s pruhmi s motívom M na operadlách, trojbodovými bezpečnostnými pásmi a pútkami na dverách prezentujú model BMW M4 GTS ako výkonný športový stroj s jedinečným charakterom. Pre severoamerický trh sa model M4 GTS dodáva s odlišnými anatomickými športovými sedadlami radu M (vrátane operadiel s nízkou hmotnosťou a výrezmi), ktoré sú v súlade s miestnymi požiadavkami na schvaľovanie vozidiel.

Exkluzívny materiál Alcantara sa používa aj na športovom volante radu M vybavenom ukazovateľom priameho smeru, ktorý podčiarkuje športový charakter modelu BMW M4 GTS. Na mieste zadnej lavice sa v modeli BMW M4 GTS nachádza plocha z plastu vystuženého sklenými vláknami (GFRP) a zadný panel sendvičovej konštrukcie z uhlíkových vlákien. Oba diely sú potiahnuté materiálom Alcantara a prinášajú zníženie hmotnosti približne o 40 percent.

Voliteľný balík príslušenstva Clubsport ešte viac zvýrazňuje spriaznenosť modelu BMW M4 GTS s pretekárskou dráhou. Jeho súčasťou je výstuha vo farbe Acid Orange za prednými sedadlami, šesťbodové bezpečnostné pásy pretekárskych parametrov** a hasiaci prístroj.

* Hodnoty spotreby paliva podľa európskeho skúšobného cyklu sa môžu líšiť v závislosti od použitej veľkosti pneumatík.

BMW, dk

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov