Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Návrat hviezdy: kabriolet Triedy S

Nový kabriolet Triedy S značky Mercedes-Benz pokračuje v tradícii otvorenej Triedy S z obdobia rokov 1961 do 1971. Koncepciou oboch kabrioletov sú nezameniteľný, exkluzívny dizajn, ušľachtilé materiály s najvyššou kvalitou spracovania v interiéri a špičková technika.

Mercedes-Benz S-Klasse Cabrio ( A 217 ) 2015Mercedes-Benz S-Klasse Cabrio ( A 217 ) 2015
S novým kabrioletom Triedy S dokazuje značka Mercedes-Benz svoje ambície vyrábať najkomfortnejší kabriolet na svete. Klimatický komfort zabezpečujú opäť zdokonalený automatický systém na ochranu pred vetrom AIRCAP, systém vyhrievania priestoru v oblasti hlavy AIRSCARF, vyhrievané lakťové opierky, vyhrievanie sedadiel aj na zadných sedadlách, ako aj inteligentné plnoautomatické riadenie klimatizácie.

 

„Po 44 rokoch môžeme našim priaznivcom opäť ponúknuť otvorený variant Triedy S. Nový kabriolet Triedy S symbolizuje našu vášeň pre individuálnu a nadčasovo exkluzívnu mobilitu, ktorá nás spája s našimi zákazníkmi,“ informuje Ola Källenius, člen predstavenstva spoločnosti Daimler.

Nový kabriolet Triedy S privádza dlhú a úspešnú tradíciu kabrioletov najvyššej triedy značky Mercedes-Benz do budúcnosti. Luxusné kabriolety zo Štuttgartu spájajú slobodu jazdy pod holým nebom s komfortom a bezpečnosťou sedanu značky Mercedes-Benz už v 20-tych rokoch 19. storočia. Od začiatku povojnovej výroby sú špičkové modely z dielne Mercedes-Benz ponúkané aj v mimoriadne exkluzívnom variante ako kabriolet. Patria sem 170 S (W 136) z roku 1949, 220 (W 187) z roku 1951 a 300 S (W 188) z roku 1952.

Po kabrioletoch 220 S (W 180) a 220 SE (W 128) typu „Ponton“, vyrábaných v rokoch 1956 až 1960, prichádza v roku 1961 na scénu kabriolet 220 SE konštrukčného radu W 111 – mimoriadne elegantné otvorené štvormiestne auto, ktorého dizajn je dodnes považovaný za nadčasový. Za desaťročné obdobie výroby ponúka Mercedes-Benz päť rôznych typov týchto konštrukčných radov: 220 SE, 250 SE, 300 SE (W 112), 280 SE a ako neskorý špičkový model osemvalec 280 SE 3.5 – celkovo vzniklo v Sindelfingene 7 013 jednotiek týchto piatich kabrioletov. Po tejto generácii v modelovom programe Mercedes-Benz už nenasledovala žiadna otvorená najvyššia trieda: je to viac menej nový SL konštrukčného radu 107, ktorý od roku 1971 udržiava kultúru jazdy pod holým nebom v dvojmiestnom vozidle automobilov štuttgartskej automobilky.

Kabriolety z dielne Mercedes-Benz patria v súčasnosti medzi vyhľadávané veterány – v súlade s tým sa vyvíjajú ich ceny. Pre kabriolety konštrukčného radu 111 možno ako príklad citovať údaje prestížneho amerického Price Guide poisťovne Hagerty. Podľa jeho odhadu má 280 SE 3.5 z posledného roku výroby 1971 v stave 2 v súčasnosti hodnotu približne 290 000 amerických dolárov – pred desiatimi rokmi jeho hodnota predstavovala iba 115 000 amerických dolárov. To však zďaleka nie sú tie najvyššie ceny: jeden exemplár tohto modelu vo vynikajúcom stave bol uplynulý august vydražený na RM Auctions za 429 000 amerických dolárov.

MB (šr)

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov