Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Úžitkové Mercedesy šetria s novými motormi

S vysokovýkonnými motormi OM 471 získajú ťažké úžitkové vozidlá Mercedes-Benz viacero predností.

Druhá generácia vysokovýkonného radového šesťvalca 12,8 litra (OM 471), určeného najmä pre ťažké úžitkové vozidlá, prináša viacero technických noviniek a využíva jeden patent. Oproti predchodcovi, ktorý aj s príbuznými zámorskými agregátmi dosiahol za štyri roky rekordný štvrť miliónový odbyt je nový motor robustnejší, má nižšiu spotrebu, lepšie výkonové parametre, vysoký krútiaci moment už pri nižších otáčkach a poskytuje vyššiu dynamiku jazdy. Nový motor OM 471 ponúka viac výkonových variantov (miesto predošlých troch až päť) v širokom rozsahu (od 310 kW/421k; 2 100 Nm do 390 kW/530 k; 2 600 Nm).

Hospodárnejšia prevádzka
Ťažké nákladné motorové vozidlá Actros, Antos a Arocs pre diaľkovú, distribučnú a stavebnú prepravu majú vďaka OM 471 hospodárnejšiu spotrebu. Napríklad ťahač návesov pre diaľkovú dopravu Mercedes-Benz Actros, vybavený najnovšou generáciou vysokovýkonného motora OM 471 môže ušetriť už 1 100 litrov paliva za rok (pri kalkulácii 130-tisíc najazdených kilometrov).

Rad technických vylepšení
Medzi zlepšenia radového šesťvalca OM 471 patria dva hore umiestnené vačkové  hriadele, kompresný pomer výrazne zvýšený zo 17,3:1 na 18,3:1, vstrekovanie Common Rail s nárastom tlaku X-Pulse (na maximum 2 700 barov) a voľnou modelovateľnosťou, možnosť redukovať prívod paliva pre prvé tri valce až na nulu, asymetrické turbodúchadlo s fixnou geometriou lopatiek turbíny (s minimálnymi výrobnými toleranciami) poháňané výfukovými plynmi, výkonná motorová brzda a systém čistenia (a spätného privádzania) spalín technikou SCR a nová krivka krútiaceho momentu čím sa najlepšie hodnoty spotreby posunuli k nízkym otáčkam.

Široká paleta využitia
Najnovšia generácia motorov OM 471 využívajú aj autobusy EvoBus na diaľkovú dopravu. Vo vyhotovení (350 kW/476 k; 2 300 Nm) ho dostanú trojnápravové Mercedes-Benz Travego a Setra ComfortClass 500 na želanie a špičkový konštrukčný rad Setra TopClass sériovo. Pri super zvýšenej podlahe v týchto autobusoch sa na želanie montuje výkonnejší variant (375 kW/510 k; 2 500 Nm). Dvojpodlažná Setra S 431 DT ho má sériovo.

MB (šr)

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov