Prúdnicový dizajn Škody z 30. rokov
Už v 30. rokoch minulého storočia značka Škoda predstavila pokrokové aerodynamické vozidlo, ktoré sa výrazne odlišovalo od dovtedy predávaných modelov.
Historický automobil Škoda 935 patrí medzi aerodynamické modely z 30. rokov. Vozidlo zažilo znovuzrodenie 80 rokov po svojej premiére na stretnutí veteránov Bensberg Classic. Návštevníci tak mohli obdivovať tento výnimočný automobil.
Škoda 935 mala premiéru v apríli 1935 na autosalóne v Prahe. Na výstave predstavili jediný dovtedy vyrobený exemplár. Vozidlo zaujalo veľmi nízkou hodnotou súčiniteľu odporu vzduchu cx. V súčasnosti patrí model do zbierky Škoda Múzea.
Vozidlo má po reštaurovaní originálny stav vrátane odtieňu laku. Prúdnicová karoséria bola v dobe vývoja znakom moderny a významne inšpirovala iné automobilky. Karosériu tvorili hliník a oceľ. Konštruktéri umiestnili pohonnú jednotku pred zadnú nápravu.
Štvorvalcový boxer motor mal zdvihový objem 2,0 litra a maximálny výkon 40 kW (55 k). Model 935 Dynamic je jediným vyrobeným exemplárom. Automobilka koncept v roku 1939 predala do súkromného vlastníctva.
V roku 1968 ho opäť odkúpila do novovznikajúceho Škoda Múzea. Vozidlo bolo súčasťou zbierky prvých 10 automobilov v múzeu. V roku 2012 prebehla rozsiahla rekonštrukcia do pôvodného stavu.
Na akcii Bensber Classic predstavila Škoda ďalších 8 veteránov: Laurin & Klement Voiturette A (1905), Laurin & Klement Typ S (1911), Laurin & Klement 110 (1925), ŠKODA 645 (1930), Škoda Rapid Cabrio deLuxe (1937), Škoda Superb OHV (1939), Škoda Felicia (1961) a Škoda 1100 MBX (1969).
MM, Škoda
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov