Nová Honda Jazz
Automobilka Honda predstavila už tretiu generáciu modelu Jazz. Model, ktorý patrí do kategórie B, prichádza na trh s novou platformou, podvozkom, motorom a prevodovkou.
Tretia generácia modelu Jazz mení nepísané pravidlá v segmente B. Voči konkurencii pridáva priestor, univerzálnosť a nové technológie. Novinka stavia na dobrom mene svojich predchodcov, ktorých sa predalo na celom svete viac ako 5 miliónov kusov.
Honda predstavila prvú generáciu už v roku 2001. V súčasnosti ju vyrába v 7 krajinách na celom svete. Novinka je voči predchodkyni dlhšia o 95 mm. Konštruktéri predĺžili tiež rázvor o 30 mm. Celková dĺžka vozidla nepresahuje 4 m.
Nová platforma využíva z malého priestoru viac možností. Nižší profil palivovej nádrže umiestnenej pod prednými sedadlami umožnil vytvoriť nové odkladacie priestory pod zadnými sedadlami. V základnom rozložení ponúkne batožinový priestor 354 l.
So sklopenými zadnými sedadlami sa priestor zväčší na 1 314 l a umožní tak prepraviť predmety dlhé 1 505 mm. Spolujazdcove sedadlo po sklopení predĺži túto hodnotu až na 2 480 mm. V rámci nového modelu konštruktéri znížili pohotovostnú hmotnosť v priemere o 12 %.
Automobily určené pre európsky trh majú tuhšie pruženie pre väčšie potešenie z jazdy. Predná náprava využíva zavesenie McPherson, vzadu je umiestnená torzná tyč s pozdĺžnymi ramenami. Konštruktéri zmenili tiež geometriu podvozka.
Vpredu sú brzdové kotúče s priemerom 262 mm, vzadu s priemerom 239 mm. Pri uvedení na trh bude Honda Jazz dostupná s jednou zážihovou motorizáciou. Štvorvalec i-VTEC so zdvihovým objemom 1,3 litra poskytne výkon 75 kW (102 k) a krútiaci moment 123 Nm.
Motor bude spojený so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Za príplatok bude možné objednať variátor s preddefinovanými 7 rýchlostnými stupňami. Konštruktéri zvýšili kompresný pomer motora na 13,5:1.
Pohonná jednotka spĺňa emisnú normu Euro 6 a podľa automobilky spotrebuje 4,6 l/100 km. To zodpovedá hodnote emisií CO2 106 g/km. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne s manuálnou prevodovkou za 11,2 sekundy, s variátorom za 12 sekúnd. Maximálna rýchlosť so sériovou prevodovkou je 190 km/h, s variátorom klesne na 183 km/h.
Automobil môže stáť na 15- alebo 16-palcových diskoch. Pohotovostná hmotnosť je v prípade oboch prevodoviek pod hranicou 1 100 kg. Predná časť automobilu sa inšpiruje aktuálnou generáciou modelu Civic.
Predný nárazník tvorí spolu s maskou chladiča písmeno X. V bokoch sa nachádzajú denné LED svetlomety. Bočná línia začína pri predných svetlometoch a pokračuje po celej bočnej časti vozidla až k zadnému strešnému spojleru.
Exteriér môže byť lakovaný v 3 metalizovaných, 3 perleťových alebo 2 bežných farbách. Centrálny panel palubnej dosky je natočený na vodiča. V jej strede je 5-palcový LCD displej. Za príplatok je dostupný 7-palcový dotykový displej.
Príplatková služba Honda Connect poskytne pripojenie k internetu a prístup k rôznym aplikáciám. V sériovej výbave bude aktívny brzdový systém, ktorý funguje pri rýchlosti do 32 km/h. Na výber bude celý rad asistenčných systémov, ako napríklad: ochrana pred vybočením z jazdného pruhu, rozpoznávanie dopravných značiek alebo predkolízny systém.
MM, Honda
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov