Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Audi s novým rekordným časom na Sachsenringu

O nových najlepších časoch na okruhu Nürburgring informuje internet každú chvíľu. Okruh Sachsenring je však špecifickejší a automobilka Audi na ňom preto testuje svoje vozidlá. Nedávno na ňom dosiahla nový rýchlostný rekord so vznetovým vozidlom.

Dnešná správa nebude o najrýchlejšom čase produkčného automobilu na Nürburgringu a tiež nebude o najlepšom čase na okruhu Sachsenring. Audi na okruh vypustilo upravený model RS5 so vznetovým motorom, ktorý zvládol trať v Sachsenringu za rekordný čas pre vznetové verzie.

Okruh je dlhý 3,6 km. Za volant upraveného Audi sa posadil Nicki Thiim. Celá akcia prebehla ako Sachsenring Record Day. Audi RS5 TDI zvládlo prejsť 3,6-kilometrový okruh za 1 minútu, 35 sekúnd a 35 stotín sekundy.

Voči predchádzajúcemu najlepšiemu času pre vznetové vozidlá je to zlepšenie o 1,87 sekundy. Vedúci vývoja motorov TDI Ulrich Weiss prezradil, že je hrdý na toto pretekárske vozidlo. Podčiarkuje to pozíciu automobilky vo vývoji vznetových motorov.

Audi RS5 TDI Audi RS5 TDI

Na pohon Audi RS5 TDI slúži vidlicový šesťvalec so zdvihovým objemom 3,0 litra a maximálnym výkonom 320 kW (435 k). Maximálny krútiaci moment vrcholí hodnotou 800 Nm. Upravené Audi zrýchli z 0 na 100 km/h len za 4 sekundy a rýchlosť 200 km/h zvládne za menej ako 16 sekúnd.

Automobil bol vyrobený pri príležitosti oslavy Audi k 25. výročiu začiatku produkcie TDI motorov. Inovovaný motor má dve turbodúchadlá a jeden malý elektrický kompresor. Tento kompresor zabezpečí rýchlejšie roztočenie veľkých turbodúchadiel v nízkych otáčkach a zlepšuje odozvu motora na pedál akcelerátora.

Malý elektromotor s výkonom 7 kW roztáča kompresor na rýchlosť 72 000 ot./min. v priebehu 250 milisekúnd. Elektrický kompresor využíva energiu zo 48-voltovej palubnej siete, ktorá je ďalším bodom automobilky v znižovaní spotreby a zvyšovaní výkonu. Ďalším rozdielom medzi bežným Audi RS5 TDI a konceptom je v pohotovostnej hmotnosti. Testovaný exemplár má hmotnosť nižšiu o 241 kg.

MM, Audi

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov