Audi TT s novým motorom
Nové Audi TT je na trhu len chvíľu. Automobilka však postupne pridáva do ponuky nové pohonné jednotky. V súčasnosti predstavila model TT s motorom 1,8 TFSI, ktorý bude spĺňať úlohu základnej motorizácie.
Od júla tohto roka tak bude v ponuke Audi TT motor 1,8 TFSI. Model TT s novým motorom bude najlacnejším variantom a cena na trhu v Nemecku bude štartovať na 32 100 €. Roadster bude drahší približne o 2 500 €.
Preplňovaná pohonná jednotka má zdvihový objem 1,8 litra a dosiahne maximálny výkon 132 kW (180 k). Krútiaci moment vrcholí hodnotou 250 Nm v rozmedzí od 1 250 do 5 000 o./min. Motor využíva priame a nepriame vstrekovanie paliva.
Pri čiastočnom zaťažení motora dopĺňa priame vstrekovanie nepriame vstrekovanie paliva do sacieho potrubia. Systém Valvelift mení zdvih výfukových ventilov a zlepšuje tak reakcie na akceleračný pedál.
Výfukové zvody sú integrované do hlavy valcov. Motor je spojený so 6-stupňovou manuálnou alebo 7-stupňovou automatickou prevodovkou S-Tronic. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne novinka za 7,0 sekundy a maximálna rýchlosť je 241 km/h.
Roadster akceleruje na rýchlosť 100 km/h za 7,2 sekundy s manuálnou a za 7,3 sekundy s automatickou prevodovkou. Maximálna rýchlosť roadsteru je 237 km/h. Spotreba paliva je v rozmedzí od 5,7 do 6,0 l/100 km pre coupe a od 5,8 do 6,1 l/100 km pre roadster.
K dispozícii je tiež vznetový variant 2,0 TDI s výkonom 135 kW (184 k). Krútiaci moment vrcholí hodnotou 380 Nm. Kombinovaná spotreba paliva je 4,2 l/100 km. Verzia s motorom 2,0 TFSI ponúka 169 kW (230 k) a 370 Nm.
Najsilnejší model TTS produkuje 228 kW (310 k) a krútiaci moment 380 Nm. Audi TTS tak zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,6 sekundy. Model TT je progresívnym modelom od Audi, ktorý prišiel s novinkami ako napríklad: virtuálny kokpit alebo športové sedadlá s integrovanými opierkami hláv.
MM, Audi
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov