Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Audi Q7 e-tron 2.0 TFSI a A6L e-tron

Audi ešte oficiálne nedodalo žiadny exemplár nového modelu Q7  zákazníkom, no už pridalo do ponuky ďalšiu motorizáciu. Novinka bude prvým TFSI motorom v kombinácii s plug-in hybridnou sústavou a pohonom quattro.

Automobilka však tento derivát nebude ponúkať na starom kontinente, ale na trhoch v Ázii (Čína, Singapur, Japonsko). Práve ázijské trhy sú pre automobilky dôležitými oblasťami pre odbyt nových modelov.

Na pohon slúži 2,0-litrový motor TFSI, ktorý spolu s elektromotorom ponúkne výkon 270 kW (367 k). Spoločný maximálny krútiaci moment vrcholí hodnotou 700 Nm. Zrýchlenie automobilu z 0 na 100 km/h trvá 5,9 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 220 km/h.

Automobilka uvádza priemernú spotrebu len 2,5 l/100 km. Tento údaj v sebe zahŕňa jazdu s plne nabitými batériami. Priemerná spotreba je ekvivalentom hodnote emisií CO2 60 g/km. Automobil tiež využíva riadený manažment teploty s integrovaným tepelným čerpadlom.

Audi Q7 e-tron 2,0 TFSI Audi Q7 e-tron 2,0 TFSI

Výkon spaľovacieho motora je 185 kW (252 k) a krútiaci moment 370 Nm. Elektromotor pridá 94 kW (128 k) a 350 Nm. Spolu so spojkou je integrovaný do 8-stupňovej automatickej prevodovky. Dojazd na výlučne elektrický režim predstavuje 53 km.

Lithium-iónová batéria sa skladá z 168 článkov a má kapacitu 17,3 kWh. Celkový dojazd vozidla je podľa automobilky 1 020 km. Tepelné čerpadlo umožní predávať teplo z batérii do interiéru vozidla. Technológia nabíjania umožňuje nabiť batériu z priemyselnej zásuvky aj domáceho nabíjacieho kábla. Nabitie prázdnej batérie do plna trvá najviac 2 a pol hodiny.

Audi Q7 e-tron 2,0 TFSI Audi Q7 e-tron 2,0 TFSI

Vodič môže v interiéri voliť medzi 4 jazdnými režimami. Režim EV uprednostňuje výlučne elektrický pohon. Hybridný režim strieda obe pohonné jednotky podľa potreby. Režim batérie šetrí energiu v nej uloženú a posledný režim nabíjanie batérie využíva spaľovací motor na dobíjanie batérie.

Predná a zadná náprava využíva päťprvkové zavesenie kolies. S predchádzajúcim modelom sú nápravy ľahšie o 60 kg. V sériovom vyhotovení jazdí model na 19-palcových diskoch, za príplatok sú k dispozícii 20-palcové.

V prednej časti je zmenená mriežka chladiča a prívody vzduchu k motoru. Automobil má výbornú aerodynamiku, veľké SUV má koeficient odporu vzduchu cx len 0,34. V interiéri nie sú viditeľné zmeny voči iným verziám.

Batérie sú umiestnené pod batožinovým priestorom. Sériové vybavenie obsahuje MMI navigáciu alebo multifunkčný volant. Za príplatok je k dispozícii ozvučovací 3D systém Bose alebo Bang and Olufsen. Komfort vozidla doplní Head-up displej, klimatizované a masážne sedadlá alebo panoramatická sklenená strecha.

Audi A6L e-tron Audi A6L e-tron

Spolu s modelom Q7 e-tron predstavila automobilka tiež model A6L e-tron. Toto vozidlo bude tiež určené výlučne pre trh v Číne. Predĺžený rázvor je mimoriadne obľúbený na tomto trhu a preto ho automobilky dodatočne ponúkajú výhradne v Číne.

Novinka však prichádza s plug-in hybridným pohonom. Štvorvalcový motor 2,0 TFSI ponúkne 155 kW (211 k) a krútiaci moment 350 Nm. Integrovaný elektromotor pridá 91 kW (125 k) a 220 Nm.

Audi A6L e-tron

Výsledný spoločný výkon sústavy je 180 kW (245 k) a krútiaci moment 500 Nm. Priemerná spotreba s plne nabitou batériou je 2,2 l/100 km. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne model za 8,4 sekundy a najvyššia rýchlosť je obmedzená na 210 km/h.

Dojazd na výlučne elektrický režim je 50 km a spolu s benzínovou nádržou sa dojazd predlžuje na 880 km. Batéria sa skladá z 104 článkov a má kapacitu 14,1 kWh. Maximálna rýchlosť výlučne v elektrickom režime je 135 km/h.

Audi A6L e-tron Audi A6L e-tron

Pomocou priemyselnej infraštruktúry trvá nabitie prázdnej batérie na 100 % menej ako 2 hodiny. Automobil má tiež 4 jazdné režimy: EV, hybrid, šetrenie batérie a nabíjanie batérie. Elektromotor preberá časť brzdenia a využíva rekuperáciu energie.

Automobil stojí na 18-palcových diskoch. Nezameniteľným dizajnovým prvkom sú LED svetlomety. V interiéri nájdeme MMI navigáciu a informačný systém o toku energie.

MM, Audi

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov