Nová generácia Subaru Outback
Nový Outback je už piatou generáciou auta, ktoré sa po prvý raz predstavilo v roku 1995.
Spoločnou hodnotou, spájajúcou všetky doterajšie generácie, je koncept crossoveru, integrujúci najsilnejšie stránky segmentov osobných áut a SUV.
Už od svojho uvedenia si Outback získal miesto v srdciach motoristov po celom svete ako stelesnenie unikátneho konceptu crossoveru, kombinujúceho komfort pri cestách na dlhé vzdialenosti s priestrannosťou SUV.
Pri novej generácii zaujmú dynamický tvar karosérie, väčšie kolesá a svalnaté blatníky, zvýrazňujúce rozhodný postoj a splynutie auta s cestou vďaka pohonu všetkých kolies (AWD). Motív predných svetlometov sa preniesol aj na zadné kombinované svetlá, vytvárajúce ostrý, energický obraz. Koncové i brzdové svetlá z LED diód zvyšujú pocit kvality a zároveň zlepšujú spotrebu paliva a viditeľnosť za tmy.
Nová generácia interiéru ponúka športovejší priestor pre vodiča a vylepšený systém infotainmentu. Vodič má pred očami prístrojový panel, ktorého základom sú dva prehľadné analógové ciferníky, vytvárajúce pocit trojrozmerného zobrazovania údajov. Modré podsvietenie ich prstencov pri modeloch vo vyšších stupňoch vybavenia im dodáva výrazný športový feeling. Medzi prístrojmi si našiel miesto veľký farebný LCD panel. Rad multifunkčných ovládačov umiestnili konštruktéri na nový trojramenný volant.
Impozantná stredová konzola z prvotriednych materiálov nesie vysoko umiestnený širokouhlý plochý centrálny displej s intuitívnym dotykovým ovládaním. Nová generácia rozhrania zvýšila prehľadnosť zobrazenia, zjednodušila ovládanie a umožnila pohodlné pripojenie k rôznym typom médií i využitie navigácie a audio systémov.
Základné rozmery sa zväčšili, čo však nemalo vplyv na jazdné vlastnosti. Zmeny nastali i v konštrukcii dverí, ktoré majú tenšie okenné rámy, modifikovaný rám strechy zabezpečil bohatý priestor nad hlavami cestujúcich. Zväčšila sa i šírka v oblasti ramien, lakťov a priestor na nohy zadných pasažierov. Výsledkom je nielen ešte väčší priestor a pohodlie ako v predchádzajúcej generácii, ale i vyššia bezpečnosť pre cestujúcich. Elektrické ovládanie dverí batožinového priestoru umožňuje ich automatické otvorenie i zatvorenie, ale aj nastavenie výšky otvárania.
Podvozok, riadenie, pruženie, brzdový systém a ďalšie komponenty boli upravené tak, aby poskytovali jazdné vlastnosti na vrchole triedy. Vysoká svetlá výška v spojení s ešte vyššou mierou jazdnej stability umožnili dosiahnuť skvelé jazdné vlastnosti za zachovania vysokého komfortu jazdy.
Nové body uchytenia odpruženia kolies a konštrukčné zmeny, ktoré znížili ťažisko vozidla, umožnili dosiahnuť dobré jazdné vlastnosti bez obetovania jemnosti pruženia.K správaniu sa podvozku v zákrutách a odozve na pokyny riadenia prispieva systém Active Torque Vectoring.
Popri zatraktívnení výzoru auta prispeli dizajnové zmeny k zníženiu odporu vzduchu o 10,6 %, najmä zlepšením prúdenia okolo zadnej časti vozidla. Zlepšenie aerodynamiky výrazne prispelo k redukcii spotreby paliva.
Okrem unikátneho symetrického pohonu všetkých kolies je nový Outback vybavený systémom X-MODE, ktorý dokáže zlepšiť jazdné vlastnosti na zlých cestách, klzkom povrchu či mimo asfaltu optimalizovaným riadením manažmentu motora, pohonu 4×4, brzdného systému a ďalších prvkov pohonného reťazca. Kontrola rýchlosti pri zjazde z kopca pomáha vodičovi udržiavaním nízkych rýchlostí pri prekonávaní výrazných klesaní.
Výkonný 2,5-litrový DOHC 4-valcový benzínový boxer motor má vyššíkrútiaci moment v strednom pásme otáčok, čo poskytuje viac kontroly a pocit ľahkosti ovládania v spektre zaťaženia agregátu, často využívanom v praxi. Významné zmeny v saní, výfukovom trakte a spaľovacom priestore zlepšili spotrebu paliva.
Prepĺňaný 2,0-litrový DOHC 4-valcový naftový motor je prvý naftový motor s protibežnými piestmi, použitý v sériovej výrobe osobných vozidiel. Popri vysokom krútiacom momente, typickom pre dieselové motory, teraz spĺňa emisnú normu Euro 6.
Účinnosť automatických bezstupňových prevodoviek aj ich ohľaduplnosť k životnému prostrediu sa zvýšili, výsledkom je ešte nižšia spotreba paliva. Popri jemnom a hladkom automatickom radení, typickom pre prevodovky Lineartronic, nová verzia manažmentu manuálneho radenia šiestich predvolených prevodových pomerov krídelkami pod volantom garantuje vodičovi, že auto sa bude správať vždy podľa jeho požiadaviek.
Pevná štruktúra karosérie a prvky aktívnej i pasívnej bezpečnosti, ktoré boli aj doteraz silnými zbraňami Outbacku, boli ešte vylepšené pre dosiahnutie maximálnej bezpečnosti pri náraze z akéhokoľvek smeru. Novinky zahŕňajú aj asistenčný systém EyeSight, ktorý zásadne zvyšuje preventívnu bezpečnosť a znižuje záťaž a nároky kladené na vodiča. Bezpečnosť nového Outbacku ocenila maximálnymi piatimi hviezdičkami agentúra Euro NCAP, top hodnotenia bezpečnosti získal i v USA a v Japonsku.
Outback bude v predaji od apríla.
Subaru, (šr)
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov