Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Nová DS 5: premiéra na Ženevskom autosalóne

Avantgardný dizajn, dynamické jazdné vlastnosti, rafinovanosť s dôrazom na detail a prevratné technológie. Vlajková loď značky DS zhmotňuje identitu značky DS. Prichádza s novou prednou časťou a ďalšími prvkami, vyhradenými len pre DS.

Od kolmejšej a plasticky stvárnenej mriežky chladiča s logom DS, cez xenónové full LED svetlomety, najnovšiu dotykovú obrazovku až po úplne nové výkonné motory –  nová DS 5 má množstvo noviniek.

Vozidlo sa po prvý raz predstaví na autosalóne v Ženeve a v Európe sa do predaja dostane od júna 2015.

Predná časť s kolmou mriežkou nesie znak DS – DS Wings, ktorý odkazuje na pôvodný model DS, ako aj nové svetlomety. Zaujímavý pohľad na prednú časť zo všetkých strán tvorí plastická šesťuholníková mriežka chladiča s dizajnom DS Wings. Eleganciu zvyšuje chrómovaná obruba, ktorá sa následne preťahuje v tvare dvoch krídel smerom do vnútra svetlometov.

Po vzore modelov DS 3 a DS 3 Cabrio dostane aj nová DS 5 novú svetelnú techniku so svetlometmi s LED a xenónovou technológiou ako aj smerovky s postupným rozsvecovaním. Svetlomety sú vytvorené ako kamienky zasadené do prsteňa a dotvárajú identitu prednej časti, pričom dokresľujú dôraz tvorcov aj na najmenší detail. Zároveň dokonale osvetľujú vozovku.

Nová predná maska dopĺňa avantgardný dizajn celého vozidla. Poznávacím znakom bočnej časti je tenká chrómovaná línia, ktorá sa tiahne od predného svetlometu až po zadné svetlomety. Zozadu sa nová DS5 zdá ešte širšia. Jej rozhodný postoj podčiarkujú dve koncovky výfukového potrubia integrované do zadného nárazníka. Zadnej časti potom dominuje šestica svetlovodivých trubíc.

Interiér nového modelu DS 5 evokuje prostredie lietadiel. Najviac sa to prejavuje na strešnej konzole. Jej tri svetelné pásy vytvárajú vo dne aj v noci jedinečnú atmosféru. Priestor okolo vodiča vznikol tak, aby boli všetky ovládacie prvky poruke. Najdôležitejšie ovládače sú zoskupené na dvoch stredových konzolách. Majú tvar tlačidiel, otočných ovládačov a prepínačov.

DS 5 b

High-tech zážitok z jazdy v novej DS 5 zvyšuje aj farebná dotyková obrazovka. Nový systém umožňuje jednoduchý prístup k všetkým funkciám vozidla od navigácie po hudbu a zároveň zlepšuje ergonómiu interiéru (na stredovej konzole ubudlo 12 tlačidiel). Obrazovka obsahuje funkciu New Mirror Screen, to znamená, že vie skopírovať obrazovku smartfónu. Aplikácie sa tak dajú ovládať oveľa jednoduchšie a bezpečnejšie.

Nová DS 5 má na palube pre bezpečnejšiu a pokojnejšiu jazdu aj funkciu DS Connect Box so službami SOS & Assistance. Ide o priekopnícky systém, ktorý umožňuje automatický akútny hovor a lokalizované asistenčné služby vrátanie privolania pomoci. S touto službou jazdí po Európe už viac ako 230 000 vozidiel DS.

Najvýraznejšou novinkou novej DS 5 je aplikácia MyDS pre operačné systémy iOS aj Android. Cieľ tejto aplikácie? Sprevádzať vodiča počas jeho cesty (pred, počas aj po jazde) a ponúkať mu intuitívne a inovatívne služby. Vďaka aplikácii má vodič prístup k všetkým informáciám o vozidle a špeciálnym ponukám pre majiteľov vozidiel značky DS.

Nová DS 5 nezabúda ani na špičkovú výbavu, pričom väčšina prvkov sa nachádza už v základnej výbave. Nechýba tak sledovanie mŕtveho uhla (SAM), monitorovanie nechceného opustenia jazdného pruhu (AFIL), automatické prepínanie diaľkových svetiel, osvetľovanie zákrut a križovatiek, pomoc pri rozjazde do kopca, protišmykový systém s kontrolou trakcie, parkovacia kamera či head-up displej. Za bohatou bezpečnostnou výbavou nezaostáva ani komfort v podobe masážnych sedadiel s elektrickým nastavovaním a pamäťou, vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá, stmievacie vnútorné spätné zrkadlo, bezkľúčový vstup do vozidla (ADML), osvetlenie vstupu do vozidla, dvojzónová automatická klimatizácia či audiosystém HiFi DENON. Nová DS 5 tak rozmaznáva posádku vyberanými bezpečnostnými a komfortnými lahôdkami.

Nová DS 5 používa najnovšie motory skupiny PSA. Benzínové aj naftové motory v DS 5 dosahujú výkony od 88 kW (120 k) do 154 kW (210 k) a spotreba naftových motorov sa pohybuje v rozpätí od 3,8 l/100 km do 4,3l/100. To znamená, že motory sú mimoriadne šetrné k životnému prostrediu. Treba spomenúť aj pohon Hybride 4×4: 90g CO2/km a v zmiešanom cykle spotreba 3,5 l/100. Tieto hodnoty znamenajú, že nová DS 5 patrí medzi najlepších v prémiovom segmente. Už od začiatku predaja bude k dispozícii päť motorov, ktoré spĺňajú normu Euro 6. S krútiacimi momentami v rozsahu od 240 do 400 Nm sú dostatočne dynamické a výbušné. Koncom roka 2015 sa ponuka rozšíri o motor s výkonom 154 kW (210 k): THP 210 S&S BVM6.

  • Motor THP 165 S&S EAT6

Motor DS 5 THP 165 S&S spojený s úplne novou 6-stupňovou automatickou prevodovkou (rýchlejšia zmena prevodových pomerov, lepšie jazdné vlastnosti, minimalizácia vnútorného trenia, atď…) spotrebuje v zmiešanom cykle iba 5,9 l/100 km a vypustí do ovzdušia iba 135 g CO2/km, čo je o 30 g/km alebo o 18 % menej ako mal motor THP 155 Euro 5. Palivo sa do valcov vstrekuje pod tlakom 200 barov. Motor využíva technológiu Stop&Start (so zosilneným štartérom) a dosahuje výkon 121 kW (165 k) pri 6 000 ot./min. Krútiaci moment 240 Nm je k dispozícii od 1 400 ot./min. a zostáva konštantný až po 4 000 ot./min. To znamená jedinečné jazdné vlastnosti najmä v pásme nízkych a stredných otáčok.

Medzi naftovými motormi novej DS 5 figurujú najnovšie pohonné jednotky s označením BlueHDi. Vďaka nim sa podarilo výrazne zvýšiť výkon a znížiť spotrebu ako aj emisie CO2! Výsledky sa podarilo dosiahnuť úpravami motora (zvýšenie účinnosti, poťah valcov technológiou Diamond Like Carbon, zníženie mechanických strát,…) a novými úpravami výfukového potrubia. Inovácia výfukového potrubia spočíva v presnom zoradení technológií: modul SCR (Selective Catalytic Reduction), umiestnený na vstupe do filtra pevných častíc. Tak sa dá zlikvidovať až 90 % emisií NOx a emisie CO2 sa znížia až na 4 %.

  • BlueHDi  120  S&S  BVM6

BlueHDi 120 S&S BVM6 sa vyznačuje veľmi dobrými hodnotami spotreby, emisií CO2 a krútiaceho momentu. Čísla vravia za všetko: 3,8 l/100, 100 g CO2/km, krútiaci moment 300 Nm. S týmto motorom sa nová DS 5 dostáva na špičku v segmente D. V druhom polroku 2015 sa tento motor bude dodávať aj v spojení so 6-stupňovou automatickou prevodovkou. Potešenie zo spotreby zaručené!

  • BlueHDi 150 S&S BVM6

BlueHDi 150 je ďalším motorom, ktorý stavia novú DS 5 na vrchol triedy v oblasti krútiaceho momentu, spotreby a emisií. Motor HDi 150 s objemom 2 litre má spotrebu 4,4 l/100 a emisie 103 g/km CO2, čo je o 22 g menej ak v prípade motora HDi160. Oproti predchádzajúcej generácii HDi 160 Euro 5 sa krútiaci moment zvýšil na 370 Nm pri 2 000 ot./min.

  • BlueHDi 180 S&S EAT6

Motor BlueHDi 180 dosahuje veľmi dobré jazdné vlastnosti vďaka výkonu 133 kW (180 k) a krútiacemu momentu 400 Nm pri 2 000 ot./min.). Zabudovanie nového turbodúchadla s variabilnou geometriou lopatiek, zvýšenie plniaceho tlaku turba ako aj kompresného pomeru umožnilo zvýšiť výkon modelu DS 5 BlueHDi 180 oproti predchádzajúcej generácii HDi 160 o 15 kW (20 k). Navyše, nový motor je vybavený vyvažovacím hriadeľom, ktorý zlepšuje jeho zvuk a spolu so znížením vibrácií sa dostáva na najvyššiu úroveň v triede. Výsledok: DS 5 BlueHDi 180 S&SEAT6 dosahuje emisie CO2 a spotrebou na najlepšej úrovni v segmente (110 g CO2/km a 4,3 l/100 km) a spája ich s vynikajúcou dynamikou v podobe krútiaceho momentu s hodnotou 400 Nm.

  • Diesel Hybrid 4×4

Nová DS 5 využíva technológiu Hybrid diesel, ktorá spája výkonný naftový motor HDi s účinnosťou elektrického pohonu. Hybrid 4×4, to je potešenie z energickej jazdy (147 kW/200 k, pohon 4 kolies, jazda v meste na elektrinu, spojenie výkonu oboch pohonov pri zrýchľovaní), minimálne emisie CO2 (90 g/km) a kombinovaná spotreba 3,5 l/100 km. Spotreba v meste je iba 3 l/100 km. Hybrid 4×4 ponúka jazdu v štyroch režimoch. Vodič si môže otočným ovládačom na stredovej konzole vybrať medzi štyrmi režimami: Auto, ‘Zero Emission Vehicle’ (ZEV), pohon štyroch kolies (predné kolesá poháňa spaľovací motor, zadné kolesá elektromotor) a Sport (maximálne využívanie spaľovacieho motora aj elektromotora).

Aj na ceste je nová DS 5 dynamickým, no zároveň pokojným vozidlom. Podvozok sa od prvého predstavenia výrazne zmenil, pričom úpravy sa zamerali najmä na zvýšenie komfortu. Tlmiče sú vybavené technológiou PLV (Preloaded linear valve), ktorá pohlcuje nerovnosti vozovky a zaručuje plynulejší prejazd. Zároveň sa zvýšil odskok. To má za následok, že nová DS 5 lepšie absorbuje nerovnosti a popri tom sa citeľne znížili vibrácie a zvuky klepania spôsobené rázmi.

DS, DK

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov