Mercedes-Benz C350 Plug-in Hybrid
Automobilka Mercedes-Benz mala doteraz v ponuke len jeden model vo verzii plug-in hybrid. Po najväčšej triede S prichádza teraz do predaja plug-in hybridná verzia triedy C so štvorvalcovým spaľovacím motorom.
Trieda C bude mať ako prvý model od Mercedes-Benz plug-in hybridný pohon so štvorvalcovým motorom a tiež ako prvý model karosériu kombi. Automobilka chce do roku 2017 priniesť na trh 10 nových modelov s pohonom plug-in hybrid.
Po modeli C300 BlueTec Hybrid je C350 Plug-in Hybrid druhým zástupcom hybridných systémov v novej triede C. Vďaka nízkej spotrebe a vysokému výkonu sú hybridné systémy v súčasnosti veľmi obľúbené medzi zákazníkmi.
Hybridný pohon Mercedes-Benz je po prvý krát kombinovaný so štvorvalcovým zážihovým motorom, ktorý produkuje maximálny výkon 155 kW (211 k). Maximálny krútiaci moment je 350 Nm. Motor využíva priame vstrekovanie paliva a rýchlejšie viacnásobné zapaľovanie.
Elektromotor poskytuje výkon 60 kW (81 k) a krútiaci moment 340 Nm. Systémový výkon oboch jednotiek je 205 kW (279 k) a krútiaci moment 600 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne sedan za 5,9 sekundy, kombi zrýchli o 3 desatiny sekundy pomalšie.
Maximálna rýchlosť sedanu je 250 km/h, kombi 246 km/h. Spotreba paliva podľa výrobcu je 2,1 l /100 km s predpokladom plného nabitia batérii. To zodpovedá hodnote emisií CO2 na úrovni 48 gramov na kilometer.
Novinka tiež zvládne jazdu výlučne v elektrickom režime na vzdialenosť 31 km. Akumulátor, ktorý dodáva energiu elektromotoru, je chladený vodou a váži približne 100 kg. Je umiestnený v schránke nad zadnou nápravou.
Akumulátor sa dá nabiť z nabíjacej stanice za 1 hodinu a 45 minút. Z bežnej domácej zásuvky s 230 V trvá nabíjanie približne 2 hodiny. Objem batožinového priestoru je 335 l v sedane a 350 l v kombi.
Automobil má v sériovej výbave 7-stupňovú automatickú prevodovku, v ktorej je integrovaný elektromotor. Rozdeľovacia spojka v tejto prevodovke nahrádza hydrodynamický menič a odpája spaľovací motor pri elektrickom režime.
Novinkou je haptický plynový pedál, ktorý pomáha znižovať spotrebu paliva. V prípade, ak počas jazdy v režime E-mode zacíti vodič odpor v plynovom pedáli, dosiahol maximálny výkon pre elektromotor. Po prekročení tejto hranice sa pripojí spaľovací motor.
Dvojitý impulz v pedáli signalizuje vodičovi, kedy ho má povoliť. V prípade uvoľnenia pedálu akcelerátora prejde deceleračný režim od režimu plachtenia na rekuperáciu brzdnej energie. Vodič má k dispozícii 5 jazdných režimov.
Prvým je I (Individual), druhým S+ (Sport+), tretím S (Sport), štvrtým C (Comfort) a posledným E (Economy). V režimoch E a Comfort sú ešte k dispozícii režimy: Hybrid, E-Mode, E-Save a Charge.
Ďalšou novinkou je nastavenie vozidla, aby pred príjazdom do mesta malo plne nabité batérie. V sériovej výbave je pruženie Airmatic a predklimatizovanie kabíny. Režim chladenia zabezpečuje elektrický kompresor klimatizácie a režim ohrievania elektrické vyhrievacie prvky.
Automobil je k dispozícii s výbavou Avantgarde alebo Exclusive. Za príplatok sú statické alebo dynamické svetlomety LED. Mercedes-Benz experimentoval s hybridným pohonom už v roku 1982 v predchodcovi triedy C, v modeli 190. Dvojvalcový boxer motor zabezpečoval dobíjanie akumulátora.
MM, Mercedes-Benz
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov