Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Nové vznetové motory pre Opel Mokka a Insignia

Opel inovuje svoje portfólio každý rok. Medzi inováciami sú aj pohonné jednotky, odteraz dostupné pre modely Mokka a Insignia.

Nové pohonné jednotky spaľujú naftu a majú dva rôzne zdvihové objemy. Pre model Mokka pribudne do ponuky upravená verzia motora 1,6 CDTI a pre model Insignia výkonnejšia verzia motora 2,0 CDTI s jedným turbodúchadlom.

Najnovší motor pre Mokku nahrádza staršiu pohonnú jednotku 1,7 CDTI. Novinka ponúkne z menšieho zdvihového objemu o 6 k vyšší výkon a  krútiaci moment vyšší o 20 Nm. Motor má hliníkovú hlavu a blok.

Maximálny výkon 100 kW (136 k) predstavuje litrový výkon 85 k. Maximálny krútiaci moment vrcholí hodnotou 320 Nm. Opel Mokka zrýchli s týmto motorom z 0 na 100 km/h za 9,9 sekundy a maximálna rýchlosť je 191 km/h.

Opel 1,6 CDTI

Pružnosť motora je dostačujúca, automobil zrýchli z 80 na 120 km/h na piatom prevodovom stupni za 9,9 sekundy. Automobil má v sériovej výbave systém Start/Stop. Priemerná spotreba je 4,1 l/100 km, čo predstavuje hodnotu emisií 109 g CO2 na kilometer.

Motor spĺňa najnovšiu emisnú normu Euro 6. Voči predchodcovi spotrebuje v priemere o 0,5 l/100 km menej a vypustí do ovzdušia o 11 g CO2 na kilometer menej. Prenos krútiaceho momentu na vozovku má na starosti 6-stupňová manuálna prevodovka.

Novým motorom v modeli Insignia je upravená verzia 2,0 CDTI s výkonom 125 kW (170 k) a krútiacim momentom 400 Nm, ktorý je k dispozícii od 1 750 ot./min. do 2 500 ot./min. Litrový výkon je 87 koní na liter.

Novinka spĺňa emisnú normu Euro 6. Maximálna rýchlosť Insignie s týmto motorom je 225 km/h a zrýchli z 0 na 100 km/h za 9,0 sekundy. Motor má turbodúchadlo s variabilnou geometriou lopatiek a vstrekovanie Common-Rail.

Opel 2,0 CDTI

Maximálny vstrekovací tlak je až 2 000 bar a vstrekovače dokážu vstreknúť palivo 10-krát počas jedného cyklu. Variabilná geometria lopatiek turbodúchadla má elektrický pohon, vďaka čomu môže elektronika hýbať s lopatkami aj v režime vypnutého motora.

Úpravu výfukových plynov obstaráva selektívnu katalyckú redukciu (SCR). Drobné množstvo tekutiny AdBlue sa vstrekuje pred katalyzátor SCR. Motor je voči predchodcovi tichší o 5 dB.

MM, Opel

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov