Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Nové Audi Q7

Audi novým modelom Q7 posúva na novú úroveň latku v segmente premium SUV.

O 325 kilogramov znížená hmotnosť a nižšie ťažisko mu dodávajú veľkú agilitu. Pritom je najpriestrannejším automobilom v segmente. Hoci sú vonkajšie rozmery menšie oproti predchodcovi, v interiéri poskytuje výrazne viac miesta pre posádku a batožinu. Svojimi inovatívnymi asistenčnými systémami a systémami infotainmentu sa veľké SUV Audi zaraďuje na špičku segmentu. Účinné motory spotrebujú priemerne o 26 percent menej paliva.

Audi Q7        Audi Q7

Nové Audi Q7 je s hmotnosťou (prázdne) 1995 kilogramov (ako 3.0 TDI) najľahším automobilom svoje triedy. Oproti predchodcovi je o 325 kilogramov ľahšie. So svojou ľahkou karosériou z kombinácie viacerých materiálov a úplne novým podvozkom je komfortné a súčasne poskytuje typickú jazdnú dynamiku športového Audi – a to pri vynikajúcich hodnotách emisií CO2. Spotrebu paliva Q7 konštruktéri Audi znížili až o 28 percent (TFSI), respektíve 23 percent (TDI).

Motory dosahujú najlepšie hodnoty v segmente veľkých SUV s pohonom všetkých kolies: šesťvalec 3.0 TDI s výkonom 200 kW (272 k) a 3.0 TFSI s výkonom 245 kW (333 k) udeľujú novému Audi Q7 zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,1 sekundy (TFSI), respektíve 6,3 sekundy (TDI). Motor V6 3.0 TDI sa pritom na 100 kilometrov uspokojí priemerne s iba 5,7 litrami nafty (emisie CO2 149 g/km).

Aj koncepciou ovládania, infotainmentom, konektivitou a asistenčnými systémami vytvára  Audi Q7 nové meradlá. V kabíne je modulárna stavebnica infotainmentu druhej generácie rovnako ako Audi virtual cockpit. Nový ovládací panel MMI all‑in‑touch s veľkou dotykovou plochou (touchpad) robí z ovládania hračku. Rozšírené služby Audi connect, Audi tablet pre spolujazdcov v zadnej časti kabíny a dva audiosystémy s trojrozmerným priestorovým ozvučením (3D) sú ďalšími atraktívnymi inováciami. Novinkou je aj integrácia smartfónu prostredníctvom Google Android Auto a Apple Carplay. Nové Audi Q7 poskytuje tieto funkcie ako jeden z prvých automobilov na svete.

Osobitnú zmienku si zaslúži rozsiahle portfólio nových asistenčných systémov vodiča až po radarový tempomat adaptive cruise control a asistentom pre jazdu v dopravnej zápche. Nijaký iný sériový automobil na svete aktuálne v tejto oblasti neposkytuje viac.

Audi Q7 e‑tron quattro, ktoré príde na trh trocha neskôr, je prvým automobilom Plug‑in‑Hybrid s naftovým motorom od Audi. Dosahuje pôsobivý systémový výkon 275 kW (373 k) a systémový maximálny krútiaci moment 700 Nm, pričom je súčasne prvým automobilom s pohonom Plug‑in‑Hybrid na báze naftového motora s pohonom quattro v segmente premium SUV na svete. Jeho spotreba paliva podľa aktuálnej metodiky EÚ je iba 1,7 litra nafty na 100 kilometrov (emisie CO2 menej ako 50 g/km), úplne nabitá batéria umožňuje dojazd s elektrickým pohonom 56 kilometrov.

Spotreba paliva

Audi Q7 3.0 TDI (200 kW) 5-sedadlové:

Kombinovaná spotreba paliva v l/100 km: 5,7 – 6,1**;

Kombinované emisie CO2 v g/km: 149 – 159 **

Audi Q7 3.0 TDI (200 kW) 7-sedadlové:

Kombinovaná spotreba paliva v l/100 km: 5,9 – 6,2**;

Kombinované emisie CO2 v g/km: 153 – 163 **

 Audi Q7 3.0 TFSI (245 kW) 5-sedadlové:

Kombinovaná spotreba paliva v l/100 km: 7,7 – 8,1**;

Kombinované emisie CO2 v g/km: 179 – 189 **

Audi Q7 3.0 TFSI (245 kW) 7-sedadlové:

Kombinovaná spotreba paliva v l/100 km: 7,9 – 8,3**;

Kombinované emisie CO2 v g/km: 183 – 193 **

 

**Spotreba paliva a emisie CO2 konkrétneho vozidla sa môžu líšiť podľa použitých pneumatík a nezávisia iba od efektívneho využívania paliva vozidlom, ale sú ovplyvnené aj spôsobom jazdy a inými netechnickými faktormi.

Audi, DK

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov