Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Nový Ford Mondeo: 5 hviezdičiek NCAP, na Slovensku od 24 480 €

Úplne nový Ford Mondeo dosiahol maximálne 5-hviezdičkové hodnotenie bezpečnosti Euro NCAP. V týchto dňoch dorazil aj na slovenský trh s cenou od 24 480 €.

Úplne nový Ford Mondeo ocenila organizácia Euro NCAP najvyšším možným hodnotením bezpečnosti. Nové Mondeo je prvým vozidlom Ford na svete, ktoré ponúka prednárazový bezpečnostný systém s rozpoznávaním chodcov. Tento systém dokáže automaticky brzdiť v prípade rozpoznania ľudí na ceste pred vozidlom. Mondeo tiež ako prvý Ford v Európe a zároveň ako prvý vo svojom segmente poskytuje nafukovacie zadné bezpečnostné pásy a deväť airbagov –vrátane kolenného airbagu vodiča. Konštrukcia karosérie ako prvá vo svojej kategórii využíva vysokopevnú oceľ a inteligentné konštrukčné riešenia, ktoré zlepšujú ochranu pri čelnom a bočnom náraze.

Mondeo NCAP 1     Mondeo NCAP 2

Nové Mondeo, ktoré momentálne prichádza na trh v celej Európe, je prvým vozidlom Ford na svete, ktoré ponúka prednárazový bezpečnostný systém s rozpoznávaním chodcov. Táto technológia rozpoznáva ľudí na ceste pred vozidlom alebo ľudí, ktorí by mohli vkročiť do dráhy vozidla, a automaticky zabrzdí v prípade, že vodič nereaguje na upozornenia.

Ďalšie technológie ponúkané v úplne novom modeli Mondeo:

  • Dynamické LED svetlomety: táto technológia ponúkafull-LED svetlá napodobňujúce jas denného svetla v kombinácii so systémom adaptívneho predného osvetlenia spoločnosti Ford.
  • Ford MyKey: umožňuje majiteľom vozidla naprogramovať kľúč, zvyčajne pre mladších vodičov. Táto technológia dokáže deaktivovať prichádzajúce telefónne hovory a obmedziť maximálnu rýchlosť vozidla.
  • Active City Stop: tento systém pomáha vodičom vyhnúť sa kolíziám pri nízkych rýchlostiach.
  • SYNC 2 s núdzovým asistentom: technológia s hlasovým ovládaním, ktorá umožňuje vodičom ovládať systémy vozidla bez toho, aby museli spustiť zrak z vozovky alebo zložiť ruky z volantu, a zároveň poskytuje priame spojenie pasažierov vozidla s operátormi miestnych pohotovostných služieb po nehode.

Michiel van Ratingen, generálny tajomník organizácie Euro NCAP. „Záujemcom o kúpu vozidla odporúčame maximálne využiť ponúkané bezpečnostné prvky a uprednostniť voliteľnú bezpečnostnú výbavu pred inými ponúkanými prvkami.“

Ďalšie zlepšenia konštrukcie zahŕňajú stabilizátor s unikátnou konštrukciou, ktorý obmedzuje posun prevodovky pri čelnom náraze, čím sa minimalizuje pohyb hrebeňa riadenia, ako aj stúpadlá prahov dverí vyrobené z martenzitovej bórovej ocele, ktoré poskytujú lepšiu ochranu pri bočnom náraze.

Úplne nové Mondeo je už v predaji v štvordverovej verzii, päťdverovej verzii a verzii kombi.

Úplne nový Ford Mondeo prichádza s technológiou detekcie chodcov, novými motormi a nižšou hmotnosťou kvôli úspore paliva

V úplne novom Mondeu sa predstaví nový prednárazový bezpečnostný systém Pre-Collision Assist s funkciou rozpoznávania chodcov Pedestrian Detection, ktorý dokáže zaznamenať ľudí na ceste pred vozidlom, prípadne chodcov, ktorí by mohli križovať dráhu vozidla – a ak vodič nereaguje na varovanie, vozidlo začne automaticky brzdiť.

V doteraz najširšej ponuke motorov sa objavia nové zážihové motory EcoBoost s objemom 1,5 litra a neskôr aj prvý 1,0-litrový motor v segmente a nový 2,0-litrový vznetový motor TDCi s výkonom 210 koní s dvojitým sekvenčným preplňovaním.

Úplne nové Mondeo má o 25 kg nižšiu hmotnosť. Z celkového zníženia hmotnosti o 115 kg konštruktéri až 80 percent využili na zabudovanie systémov na zníženie spotreby paliva a emisií CO2.

Zavesenie zadných kolies s integrovanými ramenami, tuhší podvozok, elektrický posilňovač riadenia a nové brzdy zabezpečia vozidlu špičkovú jazdnú dynamiku a kratšiu brzdnú dráhu.

Medzi systémy na podporu vodiča a komfortné a bezpečnostné prvky možno zaradiť adaptívne LED svetlomety, nafukovacie zadné bezpečnostné pásy a systémy SYNC 2 a MyKey.

Medzi moderné materiály patria rôzne druhy vysokopevných ocelí, horčík a inteligentné plasty. Na vyššej tuhosti karosérie sa taktiež podieľa moderná výrobná technológia hydrotvarovania.

Mondeo 3     Mondeo 2

Vďaka vynikajúcemu odhlučneniu je kabína až o 3 decibely tichšia a aerodynamický hluk je 8 percent nižší. Vo vozidle je zabudovaný špičkový klimatizačný systém a vyzdvihnúť možno aj dômyselný dizajn s mimoriadnou kvalitou a remeselným spracovaním.

Nové Mondeo sa bude vyrábať ako štvordverový a päťdverový model a vo verzii kombi, vyvinutej špeciálne pre Európu. Zákazníkom ponúkne väčšiu kultivovanosť a lepšie remeselné spracovanie, nové technológie vrátane adaptívnych LED svetlometov, nafukovacích zadných bezpečnostných pásov a sedadiel Multi-Contour, ako aj dômyselný dizajn.

Mondea 4     Mondeo 4

Nový prednárazový bezpečnostný systém s funkciou rozpoznávania chodcov dokáže zaznamenať ľudí na ceste alebo v jej blízkosti pred vozidlom – prípadne chodcov, ktorí by mohli križovať dráhu vozidla. Ak systém vyhodnotí riziko kolízie a vodič nereaguje na varovania, vozidlo začne automaticky brzdiť. Systém spracováva informácie z kamery namontovanej na čelnom skle a z radaru umiestnenom v nárazníku. Pomocou databázy „tvarov chodcov“ dokáže odlíšiť ľudí od typických predmetov nachádzajúcich sa popri ceste. Ak systém zaznamená pred vozidlom chodca s rizikom bezprostrednej kolízie, vydá najprv zvukové a vizuálne varovanie. Ak vodič nereaguje, systém zmenší vzdialenosť medzi brzdovými doštičkami a kotúčmi, čím sa skráti čas potrebný na začatie brzdenia. Ak vodič stále nereaguje, vozidlo začne automaticky brzdiť, aby sa znížila jeho rýchlosť. Konštruktéri testovali systém na uzavretých okruhoch, pričom používali figuríny v životnej veľkosti. Testovaním a vylepšovaním systému strávili mesiace na cestách po celom svete, aby preukázali spoľahlivosť systému v reálnych podmienkach.

Úplne nové Mondeo dokáže aj automaticky brzdiť, aby sa obmedzili následky nehody s vozidlom vpredu, prípadne sa jej úplne zabránilo. Systém aktívneho brzdenia Active City Stop funguje až do rýchlosti 40 km/h. Pri vyšších rýchlostiach vozidlo využíva nový prednárazový bezpečnostný systém, ktorý pomocou radaru a kamery prehľadáva oblasť pred vozidlom. Tento systém dokáže automaticky brzdiť plnou silou a prispieť tak k zmierneniu následkov, prípadne úplne zabrániť nárazu do zadnej časti iného vozidla. Radarová technológia ďalej umožňuje využiť novú funkciu indikácie vzdialenosti Distance Indication a technológiu adaptívneho tempomatu. Funkcia indikácie vzdialenosti poskytuje vodičovi intuitívnu informáciu o časovom odstupe od vozidla vpredu. Adaptívny tempomat zasa automaticky udržiava zvolenú vzdialenosť od vozidla vpredu.

Dopredu nasmerovaná kamera okrem toho podporuje pomocníka pre zachovanie stopy v jazdnom pruhu Lane Keeping Aid, ktorý pomocou krútiaceho momentu do volantu navedie nové Mondeo späť do jazdného pruhu, ak systém zaznamená neúmyselný pohyb smerom k čiaram oddeľujúcim jazdné pruhy. Kamera ďalej slúži systému na rozpoznávanie dopravných značiek Traffic Sign Recognition, ktorý na displeji prístrojového panela zobrazuje poslednú zaznamenanú dopravnú značku s obmedzením rýchlosti, značku ukončenia zákazu a zákazu predbiehania.

Súčasťou ponuky zážihových motorov pre nové Mondeo budú aj 1,5-litrové a 2,0-litrové motory EcoBoost spolu s úsporným a prekvapivo výkonným 1,0-litrovým zážihovým motorom EcoBoost, ktorý nedávno už tretíkrát po sebe získal ocenenie Medzinárodný motor roka. Nový Ford Mondeo sa bude predávať s 2,0-litrovými vznetovými motormi TDCi s výkonom 150 a 180 koní a neskôr aj s mimoriadne výkonným 2,0-litrovým vznetovým motorom TDCi s dvojitým sekvenčným preplňovaním turbodúchadlom, výkonom 210 koní a krútiacim momentom 450 Nm. Všetky pohonné jednotky určené pre Mondeo majú až o 14 percent nižšiu spotrebu paliva a emisie, pod čo sa podpísali rôzne technológie vrátane aktívnej masky chladiča.

Úplne nové Mondeo, ako prvé európske vozidlo Ford postavené na novej globálnej platforme pre segment CD, premiérovo ponúkne novú konfiguráciu zavesenia zadných kolies s integrovanými ramenami, vďaka ktorému cestujúcim prinesie vyššiu úroveň kultivovanosti a lepšie jazdné vlastnosti. V Mondeu s úplne novým podvozkom a karosériou sa po prvýkrát objaví elektrický posilňovač riadenia. Optimalizovaný protiblokovací brzdový systém zasa pomáha pri rýchlostiach nad 100 km/h skrátiť brzdnú dráhu o viac ako 1 meter.

Úplne nový Ford Mondeo je vyrobený z najmodernejších materiálov využitím najnovších výrobných postupov s cieľom zabezpečiť väčšiu tuhosť a vyššiu bezpečnosť pri súčasnom znížení hmotnosti a zabezpečení ekologickej udržateľnosti.

Pri výrobe predných a stredných stĺpikov a strešných nosičov sa vôbec po prvýkrát použila vysokopevná oceľ vyrobená technológiou hydrotvarovania. Nová horčíková konštrukcia vnútornej časti dverí batožinového priestoru použitá v prípade štvor- a päťdverových modelov sa v porovnaní s tradičným ekvivalentom z ocele postarala o približne 40-percentnú úsporu hmotnosti.

Predný tlmič energie z recyklovaných materiálov pomohol pri karosérii ušetriť až 115 kg pri modeli s 1,5-litrovým motorom EcoBoost. Ide o prvú konštrukciu spoločnosti Ford, ktorá spĺňa požiadavky na ochranu chodcov v USA aj v Európe. Mondeo s 1,5-litrovým motorom EcoBoost váži o 25 kg menej ako predchádzajúca generácia s 1,6-litrovým motorom EcoBoost. Až 80 percent úspor hmotnosti konštruktéri znovu investovali do technológií na úsporu paliva, zníženie emisií CO2 či zvýšenie bezpečnosti a komfortu.

Karoséria Mondea obsahuje 61 percent vysokopevnej ocele. Pri konštrukcii strechy sa používa kalená oceľ, čím sa hmotnosť znížila o ďalších 0,5 kg.

Medzi ďalšie novinky využité pri konštrukcii možno zaradiť:

  • torzný stabilizátor s unikátnou konštrukciou, ktorý obmedzuje posun prevodovky pri čelnom náraze, čím sa minimalizuje pohyb hrebeňovej tyče riadenia,
  • diely prahov dverí vyrobené z martenzitovej bórovej ocele pre lepšiu ochranu pri bočnom náraze,
  • vnútorné priestory v nárazníkoch, ktoré sú optimalizované z hľadiska absorpcie energie a ich charakteristiky zodpovedajú vlastnostiam podvozka,
  • konštrukciu prírubového krytu medzi kapotou a čelným sklom, ktorý sa v prípade nárazu ohne a lepšie pohltí energiu,
  • integrovaný prvok spájajúci podbeh kolesa s konštrukciou v zadnej časti podvozka, ktorý v porovnaní s tradičným riešením zvyšuje torznú tuhosť až o 25 percent.

Úplne nové Mondeo prichádza do Európy s technológiou adaptívnych LED svetlometov, ktoré kombinujú full-LED svetlomety so systémom adaptívneho predného osvetlenia s cieľom zlepšiť výhľad vodiča.

Pokročilá verzia aktívneho parkovacieho asistenta s technológiou kolmého parkovania umožňuje vodičovi vyhľadať vhodne veľké miesto na parkovanie a zacúvať naň bez nutnosti ovládať volant. Súčasťou výbavy je aj asistent pri vychádzaní z parkovacieho miesta Park-Out Assist, ktorý pomáha vodičovi pri výjazde z pozdĺžneho parkovacieho miesta. Bočný parkovací asistent Side Parking Aid vydáva zvukové upozornenie pred prekážkami nachádzajúcimi sa na bočných stranách vozidla, vpredu aj vzadu.

V novom Mondeu bude mať európsku premiéru technológia nafukovacích zadných bezpečnostných pásov. V prípade nehody sa bezpečnostný pás rýchlo nafúkne, aby sa sily nárazu rozložili na päťkrát väčšiu oblasť tela, než je možné dosiahnuť pomocou bežných bezpečnostných pásov.

Mondeo sa postará aj o vyšší komfort a pohodlie pre vodiča. V jeho výbave sa totiž po prvýkrát v triede nachádzajú funkcie, ako napríklad elektricky nastaviteľný stĺpik riadenia s pamäťovou funkciou, sedadlá Multi-Contour s funkciou aktívnej masáže a komunikačný systém SYNC 2.

Moderná technológia MyKey, použitá po prvýkrát v tejto kategórii vozidiel, umožní majiteľom Mondea naprogramovať kľúč – zvyčajne určený pre mladých vodičov. Systém MyKey dokáže deaktivovať príjem prichádzajúcich hovorov, obmedziť maximálnu rýchlosť vozidla, zakázať vypnutie asistenčných a bezpečnostných systémov, obmedziť maximálnu hlasitosť audiosystému, prípadne úplne zakázať jeho zapnutie, ak sa vodič a cestujúci nepripútajú bezpečnostnými pásmi.

Konštruktéri znížili hluk prenikajúci od pneumatík o 3 decibely v zadnej časti kabíny a o 2 decibely vpredu. Podarilo sa to vďaka použitiu zavesenia zadných kolies s integrovanými ramenami a dodatočnej zvukovej izolácie. Aerodynamický hluk sa znížil o 8 percent na úroveň, ktorú bolo predtým možné zažiť len vo vozidlách prémiového segmentu. Mondeo bude najkvalitnejším modelom Ford s najlepším remeselným spracovaním. Či už pre svoj ušľachtilý, elegantný, športový a mimoriadne expresívny exteriér, alebo interiér, v ktorom cestujúci nájdu prvky s optimalizovanou ergonómiou a pohodlím, kvalitné materiály a vybavenie.

Nové Mondeo, vyrábané v najmodernejšom závode v španielskej Valencii, bude mať športový profil kupé s nízkou strechou a pre verziu kombi bude v ponuke zasúvateľná panoramatická sklenená strecha. Štíhly bočný profil je vytvarovaný tak, aby sprostredkovával „vizuálnu ľahkosť“, zatiaľ čo dizajn dômyselnej a technickej prednej časti obsahuje nápadnejšiu lichobežníkovú mriežku, kapotu s prelismi a adaptívne projekčné svetlomety s tenkým dizajnom.

Vo vnútri privíta vodiča digitálny panel so zobrazením analógových prístrojov. Stredová konzola s elegantným obopínajúcim dizajnom vytvára športový pocit podobný kokpitu lietadla.

Ford, DK

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov