Volkswagen Golf Variant HyMotion
Pred pár dňami sme vás informovali o novinke z dielne Audi, modeli A7 Sportback H-tron. Koncern Volkswagen to s vodíkovým pohonom myslí vážne a tak predstavil ďalšieho predstaviteľa, tentokrát z vlastnej produkcie.
Nový Volkswagen Golf HyMotion predstavili na autosalóne v Los Angeles. Ide o predprodukčné vozidlo poháňané vodíkovými článkami. Volkswagen tak bude mať v modeli Golf zastúpené prakticky všetky dostupné palivá súčasnosti a budúcnosti.
V ponuke je model s pohonom na benzín, naftu, stlačený zemný plyn, výlučne na elektrinu a pribudne verzia s vodíkovými článkami. Pre predstaviteľov koncernu Volkswagen je palivový článok alternatívnym zdrojom pohonu vozidiel budúcnosti.
V palivovom článku reaguje vodík a kyslík. Vzniká tak vodná para a elektrická energia, ktorá poháňa elektromotor. Hnací výkon celej sústavy je 100 kW (136 k). Automobil má tiež lítium-iónový akumulátor, ktorý sa môže dobíjať pri brzdení vozidla, prípadne cez nabíjacie stanice. Ten poháňa elektromotor v prípade prázdnych nádrží.
Volkswagen Golf HyMotion zrýchli z 0 na 100 km/h za 10 sekúnd. Vodík je uložený v štyroch bezpečnostných nádržiach z uhlíkových vlákien. Natankovanie plnej nádrže trvá približne 3 minúty.
Dojazd na vodík je až 500 km. Základ takéhoto pohonu vyvinul Volkswagen prvýkrát pre modulárnu konštrukciu MQB. Ďalšie použitie vo vozidlách s touto konštrukciou bude pre koncern Volkswagen jednoduchšie.
Volkswagen Golf je historicky prvým modelom, ktorý ponúka pod jednou karosériou všetky dostupné pohony súčasnosti a budúcnosti. Bežné pohonné jednotky na benzín (TSI) a naftu (TDI) dopĺňa pohon na zemný plyn (TGI), plug-in hybrid (GTE), výlučne elektrický pohon (e-Golf) a verzia s vodíkovými článkami (HyMotion).
Vodíkový pohon má podľa Volkswagenu zmysel len v prípade, ak sa primárna energia získava z obnoviteľných zdrojov. Volkswagen tiež v súčasnosti testuje na cestách v americkej Kalifornii vodíkový Passat HyMotion.
MM, Volkswagen
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov