Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Alfa Romeo a Abarth na Auto e Moto d´Epoca 2014

Alfa Romeo a Abarth poskytli svoje vozidlá na podujatie Auto e Moto d´Epoca. Z hľadiska počtu automobilov ide o najvýznamnejšie talianske podujatie pre klasické automobily.

Alfa Romeo a Abarth sa zúčastnili už po 31. krát. Akcia sa konala od 23. do 26. októbra v Padove. Pre obe značky je toto podujatie významnou udalosťou, na ktorej sa prezentujú s tými najvýznamnejšími modelmi svojej histórie.

Alfa Romeo vyslala na podujatie 4 automobily. Najstaršie vozidlo pochádzalo z roku 1924, išlo o model P2 Gran Premio. Tento automobil je prvou Alfa Romeo, ktorá dostala po vojne osemvalcový motor. Navrhol ju Vittorio Jano a vyhrala ako prvá Alfa Romeo svetový titul v roku 1925 s jazdcom Brilli Peri.

Alfa Romeo 8C

Zo zdvihového objemu 2,0 litra konštruktéri dostali 113 kW (155 k), v poslednej verzii dokonca 127 kW (175 k). Maximálna rýchlosť bola až 225 km/h. Druhým automobilom Alfa Romeo na podujatí bol model 8C 2300 Le Mans z roku 1931.

24-hodinové preteky v Le Mans vyhrával v rokoch 1931 až 1934. Automobil má radový osemvalec preplňovaný kompresorom. Maximálny výkon je 113 kW (155 k) a maximálna rýchlosť 200 km/h.

Alfa Romeo Giulietta Sprint

Tretím modelom bola Giulietta Sprint z roku 1954. Posledný model Alfetta GTV Turbodelta pochádzal z roku 1979 a patril do súkromnej zbierky. Po boku starých modelov sa predstavila aj nová Giulietta Sprint, ktorá mala svetovú premiéru na autosalóne v Paríži.

Abarth mal na podujatí dvoch zástupcov. Starší model Abarth 695 Assett Corse pochádza z roku 1970. Tento model bol tiež od súkromného zberateľa. Motor so zdvihovým objemom 689 cm3 mal dva valce a karburátor Solex C 28 PBJ. Zvláštnosťou bola hliníková vaňa a hliníkový kryt karburátora.

Tento konkrétny kus mal prístrojovú dosku s otáčkomerom, ukazovateľom stavu paliva a teplotou oleja. Na piatych dverách boli špeciálne chladiace otvory pre lepšie chladenie motora.

Abarth 695 Biposto

Druhým automobilom bol Abarth 695 Biposto. Model je v ponuke od júna tohto roka. Pohonnou jednotkou je 1,4 litrový T-Jet. Je to najsilnejší motor, ktorý bol namontovaný v cestnom Abarthe. S pohotovostnou hmotnosťou 997 kg má výnimočný pomer hmotnosti k výkonu len 5,2 kg/k. Stokilometrovú rýchlosť pokorí za 5,9 sekundy.

MM, Alfa Romeo

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov