Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Nový motor Volvo

Automobilka Volvo tiež podľahla trendu downsizignu a veľkoobjemové motory postupne vyradila z ponuky. V najnovšom Volve XC90 preto bude mať najväčší motor zdvihový objem 2,0 litra. Volvo nedávno predstavilo najnovšiu verziu z tohto motora.

S modulárnou platformou jedného bloku motora s rovnakým zdvihovým objemom, ktorý bude pod kapotou rôznych modelov a bude ho poháňať benzín alebo nafta, sme sa stretli dávnejšie. Volvo však motor inovuje a v súčasnosti predstavilo jeho najvýkonnejšiu variantu s výkonom „minimálne“ 335 kW (450 k). Palivom bude v tomto prípade benzín. Keď sa motor dostane na trh, pôjde o motor s najvyšším litrovým výkonom 167 kW (225 k).

Volvo 2,0 Drive-E Volvo 2,0 Drive-E

Hlavnou zmenou voči predchádzajúcim pohonným jednotkám bude pridanie tretieho prvku prepĺňania. Nepôjde však o tretie turbodúchadlo, ale o elektricky poháňaný kompresor, ktorý bude roztáčať dve turbodúchadlá.

Vzduch nepôjde priamo do valcov, ale bude prekrývať takzvanú turbodieru tým, že rýchlejšie roztočí lopatky dúchadla jedného alebo druhého turbodúchadla. Palivo bude do valcov vstrekované pod tlakom 250 barov.

Volvo 2,0 Drive-E Volvo 2,0 Drive-E

Takto upravený motor umožní dynamické jazdné vlastnosti. Volvo ho môže vstavať do hoci ktorého svojho modelu. Pohonnú jednotku konštruovali spoločne Volvo, Denso a Volvo Polestar Racing.

Volvo má s preplňovaním motorov skúsenosti  od roku 1981. Pre automobilku je nová pohonná jednotka súčasťou uvádzania ekonomických vozidiel. Kompaktné pohonné jednotky ustupujú veľkoobjemovým motorom a klesá tým minimálne “papierová” spotreba.

MM, Volvo

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov