Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Európsky trh nových automobilov rastie

Z 29 analyzovaných krajín v 22 medziročne vzrástli tržby. Deväť z top 10 značiek zvýšilo predaj v porovnaní s júlom 2013. Značka Škoda výrazne vyrástla v prvej desiatke  o 27,8% v porovnaní s rovnakým mesiacom minulého roka.

Výrazný dvojciferný medziročný rast zaznamenali v Španielsku vďaka vládnym stimulom. Vo Veľkej Británii (+ 6,6%) a Taliansku (5,3%) sa tiež darilo v priebehu júla, zatiaľ čo v Nemecku sa vrátili k rastu o 6,8%, po miernom poklese v júni. Vo Francúzsku sme videli mierny pokles predaja o 4,3%, ale medziročný rast zostáva  o 1,9 percenta a signalizuje, že nie je všetko stratené. Slovenská republika zaznamenala ďalší mesiac dvojciferný rast, počet predaných vozidiel  sa zvýšil medziročne o 21,8 percenta . Mesačné predaje v júli výrazne vzrástli v Írsku (+ 61,6%) a Portugalsku (+ 30,6%), hoci obidva trhy začali z nízkeho základu. Írsko ťažilo z registračného systému, ktorý dal spotrebiteľom lepší výber pri kúpe nového vozidla v polovici roka, než počas náročného prvého štvrťroka

Volkswagen zostáva najpredávanejšou európskou značkou s rastom o 8,1% v porovnaní s júlom minulého roka. Podiel Volkswagenu na trhu sa zvýšil aj vďaka  jeho vlajkovej lodi – modelu Golf. Nový Golf Sportsvan sa predával dobre a Tiguan je stále populárny. Značke Škoda pomáhal zvýšiť predaje model Octavia (+ 34,9%), pritom deviate miesto značky Škoda s impozantným nárastom o 27,8% v júli jej prinieslo vmedziročnom porovnaní rast predaja o 19,4 percenta.

Predaje v júli boli priaznivé aj pre BMW (+ 9,1%) a Opel /Vauxhall (+ 8,0%).Automobilke Opel /Vauxhall pomohol zvýšený predaj modelu Mokka, zatiaľ čo BMW ťažil z predaja nových typov radu 4.

Top Ten značky (ks)

Jato 1

Volkswagen Golf zostáva najpredávanejším modelom v Európe. Svedčí o tom nárast predaja  o 10,9 % za mesiac júl a o 13,7 % od začiatku roka. Audi A3 zaznamenalo rast o 23,0 % za mesiac júl, čím zvýšilo svoj predaj v porovnaní s vlaňajškom o 29,3 percenta. Dobrý výsledok docielili aj tretí Renault Clio (+ 11,9 %), či Opel /Vauxhall Corsa (+ 16,7 %).

Mimo Top 10 zaznamenala značka Škoda pôsobivé predaje napríklad  modelu Yeti, zatiaľ čo Fabia mala obrat takmer na úrovni minulého roka, napriek vážnej konkurencie v B-segmente a očakávaniam, čo prinesie nový model po parížskom autosalóne.

Kompaktný crossover Dacia Duster (+ 85,5%) a Opel /Vauxhall Mokka (+ 62,4%), sa ukázali byť najpopulárnejšími voľbami v júli. V tomto segmente sme tiež videli ďalší nárast dopytu po nových modeloch Renault CAPTURE a Peugeot 2008.

Top Ten modely (ks)

Jato 2

Gareth Hession, viceprezident výskumu v Jato Dynamics, komentoval tohtoročné predaja s optimizmom: “Z výsledkov predaja  v mesiaci júl možno usudzovať, že nie sú žiadne náznaky, že by európske predaje nových vozidiel spomaľovala ekonomická, či politická kríza. Predaje nových áut zostávajú stabilné vo väčšine európskych krajín a to hlavne na niekoľkých kľúčových trhoch. Myslím si, že tento vývoj bude pokračovať aj v auguste a teda po celý rok 2014. ”

Predaj podľa krajín (ks)

Jato 3

* predbežné údaje za júl 2014

Zdroj: JATO (šr)

 

 

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov