Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Bez emisií a takmer nehlučne

Nový Fuso Canter E-Cell testujú aj portugalské mestá a pošta.

Pri príležitosti polstoročia od začatia výroby odovzdal montážny závod vozidiel Canter v portugalskom Tramagale osem nových ľahkých nákladných vozidiel Fuso Canter E-Cell na ročné testovanie u zákazníkov. Sú medzi nimi aj portugalské mestá a pošta.

Canter E-Cell je zhotovený na báze konvenčného modelu s rázvorom 3,4 m a najvyššou celkovou hmotnosťou šesť ton pri užitočnom zaťažení podvozku tri tony. Využíva jednoduchú kabínu, ktorá dostala rozsiahle komfortné vyhotovenie a ponúka valníkovú (dĺžky 4,3 m) alebo skriňovú nadstavbu (dĺžky 4,4 m).

Lokálne bez emisií a takmer úplne nehlučný Canter E-Cell má dojazd okolo 100 km. Najvyššia rýchlosť je limitovaná na 90 km/h. Poháňa ho elektromotor (110 kW/150k; 650 Nm) napájaný zo štyroch modulov lítium-iónových batérií (kapacita 48,4 kWh; doba nabitia: pri 230 V asi sedem hodín, rýchle nabíjanie za jednu hodinu).

Pre svoje vlastnosti je Canter E-Cell vhodný najmä na použitie s predvídateľným počtom najazdených kilometrov v oblastiach citlivých na emisie (napríklad vnútromestská doprava, či oblasti zelených a peších zón).

Montážny závod vozidiel Canter pre Európu v Tramagale začal vyrábať nákladné vozidlá pred 50 rokmi. Vlani ich dodal približne štyri tisíc. Ako dcérska spoločnosť nákladnej divízie Daimleru získal od roku 2011 investície za približne 27 miliónov eur. Vo výrobnom programe má i model Canter Euro VI a Canter Eco Hybrid (usporí až 23 percent paliva). Najnovšie v Tramagale pribudla malosériová výroba modelu Canter E-Cell.

šr

Canter 4    Canter 3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov