Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Fiat Freemont Cross

Automobily s vyššou svetlou výškou a ochrannými prvkami na bokoch vozidla sú mimoriadne obľúbené. K výrobcom ponúkajúcim takto upravené modely sa nedávno pridal Fiat.

Model Freemont je modifikovaná verzia Dodge Journey. Obe automobilky patria pod koncern Chrysler, preto nečudo, že oba modely sú prakticky rovnaké, s nepatrnými exteriérovými rozdielmi. Fiat však pripravil novú verziu Freemontu. V predaji bude od jesene 2014.

Automobil, určený na prašné cesty a do horšieho terénu, nazval Fiat Freemontom Cross. Fiat inovoval Freemont tak, aby vyhovoval potrebám moderných rodín, ktoré hľadajú priestor, praktickosť a všestranné využitie automobilu.

Freemont kombinuje flexibilitu a funkčnosť s moderným dizajnom. Tieto vlastnosti model Cross ešte viac zdôrazňuje. Na vyžiadanie je k dispozícii inovatívny pohon všetkých kolies. Veľké MPV s génmi SUV ponúkne 25 úložných priestorov, 7-sedadlovú konfiguráciu či veľký batožinový priestor.

Fiat Freemont Cross Fiat Freemont Cross

Na domácom talianskom trhu je Freemont najpredávanejším 7-sedadlovým automobilom. Prvenstvo mu patrí už 35 mesiacov po sebe. Novinka Cross chce na tento úspech nadviazať a pokračovať v ňom.

Freemont Cross dostal upravený predný nárazník s chrómovanými vložkami. Bočné prahy sú tiež chrómované, rovnako aj rám hmlových svetiel. Zadný nárazník má chrómovanú ochrannú vložku. V sérii má Cross nové 19-palcové disky z ľahkých zliatin.

V interiéri sú dostupné nové čierne kožené sedadlá so sivým prešívaním. Rovnaké prešívanie je aj na lakťovej opierke a dverových paneloch. Volant a radiaca páka v koži sú v sériovom vybavení. V ponuke výbavy je nový 8,4-palcový dotykový displej s navigačným systémom alebo zvukový systém Alpine Premium s 368 W zosilňovačom.

Fiat Freemont Cross Fiat Freemont Cross

Pohon všetkých kolies je k dispozícii so 125 kW (170 k) verziou motora MultiJet a 6-stupňovou automatickou prevodovkou. Pohon zadných kolies je aktívny na suchom povrchu pri rýchlosti medzi 40 až 100 km/h. Elektronicky ovládaná spojka systému znižuje spotrebu paliva.

K dispozícii len 2,0 litrový vznetový motor vo dvoch výkonových variantoch. Slabší produkuje 103 kW (140 k) a je kombinovaný so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom prednej nápravy. Silnejšia verzia s výkonom 125 kW (170 k) v spojení s manuálnou prevodovkou poháňa výlučne prednú nápravu, s automatickou prevodovkou výlučne obe nápravy.

MM, Fiat

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov