Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Koncept Audi A3

Tohtoročný, 33. zraz GTI pri rakúskom jazere Wörthersee sa blíži (28. – 31. 05.). Audi predstavilo štúdiu, ktorú privezie práve na toto podujatie. Ingolštadtská automobilka ním chce prezentovať budúcnosť menších športových automobilov.

Koncept je odvodený od modelu A3 sedan. Základ prevzali z limuzíny S3; zaručená je teda poriadna dávka výkonu. Päťvalcový agregát vyprodukuje až 386 kW (525 k). Zo zdvihového objemu 2,5 litra tak vychádza merný výkon 155 kW/l.

Hmotnosť sa pohybuje na úrovni 1 527 kg. Pomer výkonu a hmotnosti je 2,9 kg/k. Maximálny krútiaci moment 600 Nm je dostupný v rozmedzí 2 300 až 6 000 ot./min.

O špičkové jazdné vlastnosti sa postará pohon Quattro. Vďaka nemu sa zrýchlenie z 0 na 100 km/h udeje len za 3,6 sekundy. Maximálna rýchlosť  je 310 km/h. O prenos krútiaceho momentu  motora sa postará 7-rýchlostný S-tronic s koncepciou troch hriadeľov. Ide o dvojspojkový automat, ktorý ponúka radenie v režimoch D a S pomocou ovládacích pádiel na volante.

Audi koncept Audi koncept

Motor absolvoval rozsiahle úpravy. Turbodúchadlo dosahuje plniaci tlak až 1,5 baru. Päť valcov motora vytvára jedinečný zvuk, ktorý zušľacgťuje upravené výfukové potrubie. Vzadu sú chrómované koncovky výfuku.

Pohon všetkých kolies Quattro spolupracuje s hydraulicky ovládanou lamelovou medzinápravovou spojkou. Celé ovládanie systému je elektronické pre čo najrýchlejšie reakcie na rôzne podmienky na ceste.

Podvozok vpredu sa spolieha na konštrukciu nápravy McPherson, zavesenie zadných kolies zabezpečujú 4 ramená na každom z nich. Podvozok znížili o 10 mm voči sedanu S3. Všetky parametre sa dajú meniť vďaka závitovému nastaveniu.

Automobil sa na zraze ukáže na 21-palcových diskoch s pneumatikami 275/25 R21. Pod nimi sú predné brzdové kotúče s priemerom 370 mm. Všetky disky sú vyrobené z uhlíkových vlákien.

Audi koncept Audi koncept

Prednému čelu dominujú LED svetlomety a mriežka z matného hliníka. Bočný pohľad evokuje športovosť. Zadná časť vystupuje dohora, čím zabezpečuje jedinečný vzhľad vozidla. Doplňuje ho kruhový uzáver nádrže zabudovaný v C-stĺpiku.

Vzadu pracuje vzduchová brzda, Airbrake. Pri prudkom brzdení sa časť veka batožinového priestoru pridvihne a zabezpečí ešte výraznejšie spomalenie. Brzdná dráha sa tak skráti až o 12 metrov.

Dominantnou farbou v interiéri je čierna. Nechýba Alcantara a červené ukazovatele na prístrojovom paneli. Pedále sú z nehrdzavejúcej ocele. Dve veľké tlačidlá na trojramennom volante sa používajú na spustenie a zastavenie motora.

MM, Audi

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov