Alfa Romeo na Mille Miglia
Talianska automobilka Alfa Romeo sa opäť zúčastnila na prestížnom automobilovom podujatí Mille Miglia. Ostatný ročník bol v poradí 32. pretekmi historických automobilov. Okrem vozidiel Alfa Romeo sa na ňom zúčastnilo aj mnoho ďalších historických automobilov.
Na Mille Miglia sa zúčastnilo 430 posádok z 35 krajín sveta. Alfa Romeo sa predstavila s tromi vozidlami z múzea: 6C 1750 Gran Sport z roku 1930, 6C 1500 Super Sport z roku 1928 a 2000 Sportiva z roku 1954.
Na cestách v okolí talianskych miest Brescia, Padova či Rím odjazdila svoje kilometre aj Giulietta Sprint z roku 1954. Tento automobil bol v poradí druhým prototypom, ktorý práve oslavuje okrúhle výročie 60 rokov od svojho vzniku.
Alfa Romeo bola zlatým sponzorom Mille Miglia, najlepších pretekov sveta – ako sa o nich vyjadril Enzo Ferrari. Podujatie historických automobilov spája rôzne vekové kategórie, od najstarších vodičov po najmladších divákov. Nádherné historické vozidlá všetkým vykúzlili úsmev na tvári.
Predvojnové modely 6C 1750 Gran Sport a 6C 1500 Super Sport, ako aj 2000 Sportiva, museli absolvovať preteky Mille Miglia v rokoch 1927 až 1957. Tak to nariaďujú pravidlá podujatia. Alfa Romeo na týchto pretekoch triumfovala minimálne jedenásťkrát.
Počas pretekov sa vozidlá dostali do Modeny, kde prebehlo slávnostné odovzdanie cien. Zastávkou boli aj horské prechody Futa a Raticosa, rovnako ako v roku 1947 a 1948. Tento rok sa na podujatí zúčastnil najväčší počet automobilov v celej histórii Mille Miglia.
Alfu Romeo 6C 1500 Super Sport poháňa 1,5 litrový motor. Ide o radový 6-valec s jedným vačkovým hriadeľom, prepĺňaný Rootsovým kompresorom. Výkon motora je 56 kW (76 k) a maximálna rýchlosť atakuje 140 km/h. Prvýkrát sa dala vidieť na milánskom autosalóne v roku 1925.
Alfa Romeo 6C 1750 Gran Sport sa vyrábala v rokoch 1929 až 1932. Pod prednou kapotou je 1,75 litrový šesťvalec s výkonom 75 kW (102 k) a vozidlo dosahuje maximálnu rýchlosť 170 km/h. Tento konkrétny kus vyrobili vo firme Zagato v roku 1930.
Alfu Romeo 2000 Sportivo skonštruovali na bežné cesty s jazdnými vlastnosťami športových vozidiel. Dvojlitrový motor s dvoma vačkovými hriadeľmi dosahuje výkon 102 kW (138 k). Maximálna rýchlosť sa pohybuje na hranici 220 km/h. Zadná náprava má konštrukciu De Dion.
Posledným z radu účastnikov spoločnosti Alfa Romeo bola Giulietta. Ide o jeden z prvých prototypov vytvorených na začiatku roka 1954. Na karosérii spolupracoval Bertone. V roku 1958 sa auto vrátilo k Bertonemu ešte raz, aby modernizoval dizajn. Toto konkrétne vozidlo exportovali z Talianska, niekoľko rokov bolo “nezvestné”, no napokon ho objavili a vrátili do krajiny vzniku. A tu sa konečne dočkalo zreštaurovania.
MM, Alfa Romeo
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov