Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Kvalita automobilu určuje predajnosť

Spoločnosť Renault sa v minulosti stretávala s množstvom sťažností na svoje vozidlá v súvislosti s kvalitou. V roku 1988 preto prijala stratégiu Total Quality, ktorá mala zastaviť pokles kvality a začať pozitívny trend.

V 80. rokoch nebol Renault synonymom kvality, čo sa začalo odrážať na výsledkoch predaja. Bolo nutné vykonať opatrenia, aby sa sťažnosti zákazníkov prestali hromadiť na stoloch konštruktérov.

V roku 1988 prijal Renault novú stratégiu zameranú na kvalitu vozidiel. Jej názov bol Total Quality a uviedli ju na naliehanie generálneho riaditeľa Renaultu Raymonda H. Lévyho. Ten vymenoval nového generálneho riaditeľa pre kvalitu, Pierra Jocou.

Jocou predtým pôsobil v oblasti popredajných služieb. Preto presne vedel, čo je na vozidlách Renault zlé a čo prekáža zákazníkom. Stratégia ovplynila celý chod spoločnosti, od výrobného závodu až po vrcholový manažment, od dodávateľov dielcov až po predajcov automobilov.

Mala tri hlavné časti: kvalita, náklady, termín. Všetky ciele sa mali súbežne dopĺňať, spoločnosť nesmela napredovať v jednej oblasti a v ďalších dvoch zaostávať.

Renault

V roku 1990 vytvorili pracovné skupiny, ktoré dozerali na procesy a hľadali možnosti zlepšovania kvality. Zaviedli sa dodávky “Just in time” a sfunkčnil projektový manažment. Všetky projekty viedol konkrétny manažér a ten vyjednával  s jednotlivými oddeleniami z pozície zákazníka. Prvým vozidlom, ktoré takto navrhli a vyprodukovali, bolo Twingo.

Prvým modelom, ktoré  nová stratégiazasiahla, bol Renault 19. Po svojom nástupe Jocou zastavil jeho uvedenie na trh a odložil ho o niekoľko mesiacov. To zaujalo širokú verejnosť a objavili sa špekulácie o zvýšených finančných nákladoch.

Generálny riaditeľ spoločnosti Renault v 80-tych rokoch, Raymond H. Lévy to zhodnotil: “Každý vedel, že vozidlá Renault sú poruchové. Preto som nariadil, aby vznikol nový model. Našim najlepším vozidlom v tom čase bol Renault 25. Počas rôznych stretnutí som si všimol, že vodiči mojich kolegov, ktorí jazdili na nových Mercedesoch alebo BMW, ocenili dizajn 25-ky. Na druhej strane som tiež vedel, že môj vodič jazdí s Renaultom 25 do servisu každý mesiac. A to sa muselo zmeniť.“

MM, Renault

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov