Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


BMW i8 prichádza na trh

Spoločnosť BMW uvádza na trh špecifický model i8. Patrí do kategórie “i” vozidiel, ktoré sú orientované na ekológiu a životné prostredie. Ide len o druhý model z tejto rodiny. Súčasne je však prvým plug-in hybridom spoločnosti BMW.

Predzvesťou novinky bol BMW i8 Concept  na autosalóne vo Frankfurte v roku 2011. Model i8 je viac zameraný na športového ducha značky; nie je to čistý elektromobil s nulovými emisiami.

Pri dĺžke 4 689 mm, šírke 1 942 mm a výške len 1 297 mm nezaprie športové gény. Typické krátke previsy umocňujú rázvor dlhý 2 800 milimetrov. Vnútorné usporiadanie má koncepciu 2+2 miest na sedenie. Karoséria má nízky odpor vzduchu, čo dokazuje hodnotou cx len 0,26.

BMW i8 BMW i8

Netypickým prvkom sú krídlové dvere, ktoré sa otvárajú smerom hore a dopredu. BMW odlišuje vozidlá triedy i čiernym pásom. Ten v prípade modelu i8 vychádza z prednej kapoty a pokračuje cez strechu v tvare V.

V prednej časti sa vynímajú typické obličky BMW. Sú petiahnuté do strán a pokračujú k štíhlym predným svetlometom. Zdrojom svetla je v tomto prípade pre stretávacie aj diaľkové svetlo technológia LED.

Zadnú časť vozidla dopĺňajú mohutné lemy zadných blatníkov. Zadné sklo sklonené pod väčším uhlom sprístupňuje úložný priestor. Aj zadné svetlomety sú vybavené technológiou LED. Všetky svetlá v BMW i8 majú LED technológiu v základnej výbave.

V interiéri zaujme množstvo karbónu. Displej systému iDrive má šírku 8,8 palca. V štandardnej výbave je športový volant a navigačný systém Professional. Koženým čalúnením bude vybavené každé vozidlo. Jeho povrch bude spracovaný extraktom z olivových listov.

BMW i8 BMW i8

Pohonnou jednotkou modelu i8 sa stane preplňovaný 1,5 litrový zážihový motor s technológiou TwinPower Turbo. Vyvinie výkon 170 kW (231 k). Poháňa zadnú nápravu. Elektromotor s výkonom 96 kW (131 k) poháňa prednú nápravu a počas jazdy sa obe pohonné jednotky dopĺňajú.

Na čisto elektrický pohon dokáže plne nabité BMW i8 prejsť asi 37 km. Maximálna rýchlosť je v tomto prípade 120 km/h. Vďaka nízkej pohotovostnej hmotnosti zvládne BMW i8 zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,4 sekundy. Priemerná spotreba, stanovená na základe testovacieho cyklu pre plug-in vozidlá, je 2,1 l/100km + 11,9 kW/h elektrickej energie.

V sériovej výbave bude vozidlo stáť na kolesách s rozmermi 195/50 R20 vpredu a 215/45 R20 vzadu. V opcii sa môžu priplatiť kolesá s rozmermi 215/45 R20 vpredu 245/45 R20 vzadu. Práve relatívne úzke pneumatiky výrazne znížia priemernú spotrebu paliva.

MM, BMW

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov