MINI Cooper S: hračka pre mladých
MINI Cooper S je trocha väčší, trocha silnejší, trocha pohodlnejší, oveľa vyspelejší a stále rovnako zábavný ako predtým. Zaujme najmä interiérom plným nápadov.
Nové MINI sa na downsizing pozerá veľmi triezvo. Kde treba, uberie, inde pridá. Obyčajné modely dostali oproti staršej jedna-šestke menší, 1,5-litrový trojvalec z dielne BMW preplňovaný turbodúchadlom. Cooper S však pridal o valec viac a jeho objem poskočil z pôvodných 1,6 na rovné dva litre. Zaujímavé je, že oba nové motory majú veľa spoločného. Sú to modulárne motory – po pridaní ďalšieho valca s objemom 0,5 litra vznikne z trojvalca štvorvalec a po spojení dvoch trojvalcov máme vynikajúci trojlitrový radový šesťvalec, aký nájdeme aj v modeli BMW M235i.
STÁLE MINI
Už po prvom uzretí auta na ulici vám je jasné, že ide o MINI. Základný recept zostal nezmenený. Okrúhle svetlomety, strmé čelné sklo a rovná strecha. K tomu zadné kolesá zasadené takmer až do rohov karosérie a dve koncovky výfuku trčiace v strede spod zadného nárazníka. Nové MINI však prešlo aj mnohými zmenami. Pre bezpečnosť chodcov musela karoséria narásť o 98 mm do dĺžky. To sa prejavilo najmä na prednom previse, ktorý je väčší než predtým a pôsobí trochu ťažkopádne. Rázvor auta sa natiahol o 28 mm, do šírky narástlo auto o 44 mm a zároveň je o 7 mm vyššie. Nové je aj denné svietenie v podobe LED diód okolo stretávacích svetiel, ktoré MINI dodáva nezameniteľný svetelný podpis.
MIMOZEMSKÁ LOĎ
Po otvorení širokých dverí som nevedel, kam sa mám skôr pozerať…
…kam sa autor testu Juraj Hrivnák napokon zapozeral, čím ho nadchol – alebo sklamal – interiér, jazdné vlastnosti a či MINI Cooper S celkovo hodnotí pozitívne, alebo negatívne, sa dočítate v Automagazíne 04/2014.
JH, DK
foto: Juraj Hrivnák
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov