V Spa havárie, smola a emócie. Gonda stále prvý
Formulový pretekár Richard Gonda je aj dve kolá pred koncom tohtoročného seriálu European F3 Open na 1. mieste v celkovom hodnotení Championship Cup. Pohárový šampionát modelov formúl Dallara F308 priniesol v Ardenách veľmi napínavé momenty.
Už v piatkových tréningoch to bolo v Spa zaujímavé. Po prvýkrát totiž jazdci jazdili na novom type pneumatík Dunlop. „Bolo to veľmi náročné, museli sme sa novým gumám prispôsobiť a mali sme na to len dva 30-minútové tréningy,“ poznamenal v piatok Richard Gonda. „Navyše sme mali nejaké technické ťažkosti, takže som použil len jeden set pneumatík. Výsledný čas teda vôbec neodrážal našu skutočnú rýchlosť.“
V sobotu však napriek tomu dokázal banskobystrický jazdec získať pole position v triede Cup, keď zajazdil šiesty čas absolútneho poradia (!). No krátko po prvej kvalifikácii technická kontrola odhalila poruchu na motore a Richard za trest prišiel o všetky časy. Štartovať tak musel z posledného, tridsiateho miesta. V pretekoch si však počínal famózne. Vyhol sa všetkým nehodám, ktoré na vlhkej trati hneď po štarte vznikli a po piatich kolách už viedol cupové hodnotenie! Bez problémov krúžil na prvom mieste pred svojím hlavným rivalom a všetko vyzeralo dobre. No v nájazde do posledného kola zlyhala elektronika a Rišo musel svoju dallaru odstaviť vedľa trate. Rišovi nebolo do reči: „Neuveriteľná smola. Po takom štarte a celom priebehu všetko vyzeralo úžasne. Zajtra je nový deň a ja verím, že opäť ukážeme, že máme na víťazstvo.“ V šampionáte tak Richard prišiel o prvenstvo, keďže jeho súper Twynham preteky vyhral.
V nedeľu ráno nad Spa opäť pršalo a kvalifikácia sa išla na pneumatikách do dažďa. Opäť viali červené vlajky a Richardovi sa podarilo odjazdiť prakticky len jedno ostré kolo. Napriek tomu si vyjazdil 4. miesto v Cup klasifikácii, tesne za Britom Twynhamom, s ktorým bojuje o celkový triumf. V prvom kole sa v zákrute Les Combes prevrátil Uruguajčan Urrutia a na trať vyšiel Safety Car. Niektorí jazdci zozadu si však žlté vlajky nevšimli, nezareagovali spomalením a v zjazde do Pouhon sa stala masívna nehoda desiatich monopostov. Našťastie všetci z nehody vyviazli bez zranení. Richard dostal tiež ranu zozadu a sťažoval sa na správanie monopostu. Na rovinkách strácal rýchlosť.
Napriek tomu sa dostal na 3. miesto, pretože v spomínanej veľkej nehode skončil aj Twynham. Richard po 21-minútovom prerušení pretekov jazdil na 3. mieste a predviedol niekoľko krásnych súbojov, ktoré si všimli aj televízne kamery. Maximálka však chýbala na dlhých rovinkách ako Blanchimont či Kemmel, na konci ktorých sa dobre predbieha. V poslednom kole v nájazde do poslednej šikany sa za Richarda dotiahol Menchini. Pri obrane pozície však Richard dostal šmyk a po hodinách prepustil 3. miesto Talianovi. I tak však dokázal prísť do cieľa na 4. mieste. V hodnotení Cup tak je opäť na 1. mieste, pričom s Britom Twynhamom majú obaja 68 bodov! „Bol to neuveriteľne nešťastný víkend. Verím, že sme si už vyčerpali všetku smolu a do konca roka už všetky preteky dokážem dokončiť. V druhých pretekoch som štartoval na použitých pneumatikách a tak som mal oproti súperom značnú nevýhodu. No podarilo sa mi vrátiť na 1. priečku hodnotenia, aj keď s rovnakým počtom bodov. Šampionát sa teda začína odznova,“ dodal s úsmevom 19-ročný talent slovenského motoršportu.
Sezóna European F3 Open bude pokračovať na začiatku októbra na ďalšej ikonickej trati, v talianskom chráme rýchlosti v Monze.
ts
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov