Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Hyundai predal už 2,39 milióna automobilov

Spoločnosť Hyundai Motor Company 25. júla  oznámila svoje hospodárske výsledky za prvý polrok 2013. Napriek rozličným nepriaznivým interným a externým faktorom rast predaja na zámorských exportných trhoch
prispel k zvýšeniu obratu o 5,8 percenta oproti rovnakému obdobiu minulého roka.

 

Za prvých šesť mesiacov roka 2013 obrat oproti prvému polroku 2012 vzrástol o 5,8 percenta na 44,55 trilióna wonov (z toho predaj automobilov: 36,72 trilióna / finančné a ostatné produkty: 7,83 trilióna) vďaka dobrému predaju mimo Kórei. Napriek tomu operatívny zisk klesol o 7,7 percenta na 4,28 trilióna wonov a čistý zisk o 7,8 percenta na 4,61 trilióna wonov (vrátane výnosov z minoritných účastí), predovšetkým v dôsledku nižšej vyťaženosti kórejských výrobných závodov a jednorazových opravných položiek vytvorených počas prvého štvrťroka 2013.

Spoločnosť Hyundai Motor v prvom polroku 2013 predala 2.390.919 automobilov (Kórea: 325.518 / zámorské trhy: 2.065.401), čo predstavuje medziročný nárast o 9,5 percenta v danom období. V Kórei predaj Hyundai Motor v rovnakom období poklesol o 0,7 percent v dôsledku slabého dopytu na domácom trhu a rastúceho predaja importovaných značiek. Na druhej strane predaj na zámorských exportných trhoch vzrástol až o 11,4 percenta na 2.065.401 kusov, čo bohato vykompenzovalo pokles na domácom kórejskom trhu.

V druhom štvrťroku obrat vzrástol o 5,7 percenta na 23,18 trilióna wonov pri globálnom predaji 1.219.115 kusov. Napriek tomu operatívny zisk poklesol o 5,2 percenta na 2,40 trilióna wonov a čistý zisk o 1,0 percenta na 2,52 trilióna wonov oproti rovnakému obdobiu predchádzajúceho roka.

Hyundai Motor predpokladá, že negatívny trend v globálnom automobilovom priemysle bude pretrvávať aj v období druhého polroka 2013. Predovšetkým na veľkých trhoch, vrátane niektorých rýchlo sa rozvíjajúcich trhov, bude rast predaja značky pomalší kvôli zvlášť silnej konkurencii a prísnejším legislatívnym podmienkam.

Napriek tomu Hyundai Motor plánuje pokračovať vo svojom úsilí posilňovať svoju pozíciu kvalitatívnym rastom v rozličných regiónoch. Na to plánuje uvedenie nových strategických modelov, posilnenie predajnej a servisnej siete, ako aj spustenie agresívnych  marketingových aktivít.

Hyundai Motor bude posilňovať aj svoj program ekologických modelov, vrátane elektromobilov, automobilov s hybridným pohonom, automobilov poháňaných palivovým článkom, ako aj modelov s konvenčným pohonom vyznačujúcich sa zvlášť priaznivou spotrebou paliva a nízkymi emisiami, čím chce vytvoriť solídnu bázu pre ďalší rast.

Vynikajúce výsledky dosiahla značka Hyundai aj na slovenskom trhu. Hyundai si aj naďalej, už 8. mesiac v rade, drží 3. priečku za značkami Škoda a VW s celkovým počtom predaných vozidiel 2 667 za prvý polrok 2013. Napriek celkovému poklesu trhu o 6% oproti prvým šiestim mesiacom roku 2012 značka Hyundai zaznamenala na Slovensku za prvý polrok 2013 nárast 17% v M1+N1.

Najlepšie predávaným modelom sa stal obľúbený Hyundai i30. Celkovo sa v tomto období predalo 1 112 vozidiel Hyundai i30 s nárastom predaja o 28,1%.

Značný nárast predaja až o 25% oproti rovnakému obdobiu roku 2012 zaznamenal business model Hyundai i40 a obsadil 4.miesto v celom D-segmente vrátane tradičných značiek za VW Passat, Škoda Superb a BMW radu 3.

V triede kompaktných SUV (tzv. segment C) si úspešne viedol obľúbený model Hyundai ix35. V medziročnom porovnaní zaznamenal 25,1% nárast. V prvom polroku sa predalo 498 vozidiel Hyundai ix35.

Vynikajúce výsledky zaznamenal nový Hyundai Santa Fe. S nárastom viac ako 300% oproti roku 2012 výrazne prekročil očakávania a zaradil sa hneď po uvedení na trh medzi popredné modely v triede stredne veľkých SUV.

Skvelé výsledky značky Hyundai v prvom polroku 2013 sú odrazom ponuky kvalitných vozidiel s dôrazom na požiadavky slovenského zákazníka, kvalitnej obchodnej siete a výhodnej ponuky pre koncového zákazníka.

„Značka Hyundai si aj po prvom polroku 2013 udržala výbornú tretiu priečku a naše modely sa medzi slovenskými zákazníkmi tešia čoraz väčšej obľube. Vďačíme za to konzistentnej obchodnej politike založenej na ponuke žiadaných benefitov, ako financovanie na pätiny, zaplatenie registračnej dane či havarijné a zákonné poistenie na 1 rok zadarmo pri predaji na hotovosť aj leasing. Vážime si každého jedného zákazníka a s odhodlaním pokračujeme v skvalitňovaní dílerskej siete a s tým spojeným skvalitňovaním ponúkaných služieb zákazníkom. Aj prostredníctvom programu päťročnej záruky bez obmedzenia najazdených kilometrov dávame zákazníkovi istotu, že sa na nás môže dlhodobo spoľahnúť.“ hovorí Martin Saitz, generálny riaditeľ Hyundai Motor Slovakia.

 

ts, Hyundai

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov